کد خبر : 1405600 | 12 فروردين 1396 ساعت 20:13 | 37.3K بازدید | 0 دیدگاه

تهران سراسر دونده خواهد شد؛

خبرسازترین رویداد ورزش ایران در فروردین ماه

دوندگانی از 50 کشور جهان برای رقابت در اولین دو بین المللی پارس در ایران ثبت نام کرده‌اند.​​​​​​​

خبرسازترین رویداد ورزش ایران در فروردین ماه

به گزارش "ورزش سه"، این دو بزرگ بین المللی که در مسافت های ١٠، ٢١ و ٤٢ کیلومتر برگزار می شود در روز 19 فروردین کار خود را آغاز می کند. کارشناسان این امیدواری را دارند که این مسابقه چشم جهانیان را به روی ایران باز کند و آنها را با فرهنگ ایرانی آشنا کند. بیشترین متقاضیان غیر ایرانی شرکت در این مسابقه، از بریتانیا، آمریکا و آلمان هستند.

 

تا کنون 73 دونده از ایران، 31 دونده بریتانیایی ، 28 دونده آمریکایی و 20 دونده آلمانی برای شرکت در این رقابتها ثبت نام کرده‌اند. ترکیه، عربستان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که تنها با یک نماینده حضورشان در این مسابقه کمرنگ است.

 

تاکنون 360 دونده برای شرکت در این مسابقه شرکت کرده‌اند، اما سازمان‌دهندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که عده شرکت‌کنندگان به بیش از 1100 نفر افزایش پیدا کند.


 
مسولان فدراسیون دو و میدانی به عنوان برگزار کننده این رویداد بزرگ می‌گویند که امیدوارند مسابقه دو 42 کیلومتری در خیابانهای پایتخت تهران باعث ارتقا دوستی‌های بین‌المللی و برقراری پل هایی میان کشورها شود.
در کنار دو ٤٢ کیلومتر تهران، قرار است یک مسابقه ٢١ کیلومتر هم برگزار شود. یک مسابقه دو 10 کیلومتری هم جزوی از این جشنواره بزرگ دو است.

 

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی ایران گفته است پیش بینی می‌شود که 300 هزار تماشاچی در مسیر مسابقه از ورزشگاه آزادی تا میدان فردوسی، مسابقه را ببیند.


 فدراسیون دو و میدانی که در سال ٩٥ تحولات عظیمی را در زمینه های مختلف ایجاد کرده بود با بنیان گذاری این دو بزرگ یک بار دیگر فضای ورزشی را به پایتخت حاکم خواهد کرد تا تهران برای اولین بار میزبان رویدادی به این بزرگی باشد.

 

دیدگاه‌ها