کد خبر : 1405622 | 12 فروردين 1396 ساعت 16:51 | 37.3K بازدید | 0 دیدگاه

صعود قرمزها به رتبه سوم

لیورپول 3 - 1 اورتون: فتح مرسی ساید با مانه و کوتینیو

لیورپول در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه 3-1 اورتون را از پیش رو بردارد و به رتبه سوم جدول لیگ برتر صعود کند.

لیورپول 3 - 1 اورتون: فتح مرسی ساید با مانه و کوتینیو

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یورگن کلوپ در این دیدار نمایشی حساب شده ارائه دادند و در نهایت توانستند مقابل رقیب همشهری به یک پیروزی باارزش دست پیدا کنند.

 

دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در دقایق ابتدایی هر دو تیم در تلاش بودند تا ابتکار عمل را در میانه زمین در دست بگیرند اما این تیم میزبان بود که در دقیقه 8، روی حرکت عالی سادیو مانه به گل رسید.

روی پاس روبرتو فیرمینو بود که مانه پشت محوطه جریمه اورتون صاحب موقعیت شد و بعد از به هم ریختن خط دفاعی حریف، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

تنها دو دقیقه بعد کوتینیو می توانست اختلاف را به دو گل برساند اما واکنش خوب جوئل روبلس و حضور به موقع فیل جاگیلکا، دروازه اورتون را نجات داد.

در ادامه بازی متعادل تر شد و هر دو تیم موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه هم ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه 28، اورتون به گل تساوی رسید. روی یک ضربه کرنر بود که ضربه سر جاگیلکا به متیو پنینگتون رسید و او هم به راحتی، با ضربه بغل پا دروازه را باز کرد.

اما این نتیجه هم چندان پایدار نبود و در دقیقه 31، کوتینیو سرانجام توانست دروازه اورتون را باز کند. روی پاس لوکاس لیوا، ستاره برزیلی قرمزها وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

بعد از این گل هم برتری لیورپولی ها ادامه داشت اما در نیمه اول توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با همان نتیجه 2-1 به پایان رسید.

 

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و هنوز بازی کاملا جا نیفتاده بود که خطای لیتون بینز روی مانه، باعث مصدومیت ستاره سنگالی قرمزها شد و دیووک اوریگی جای او را گرفت.

 

در ادامه بازیکنان اورتون تا اندازه ای بازی را در دست گرفتند و می توانستند به گل تساوی هم برسند اما حضور به موقع جیمز میلنر، دروازه قرمزها را نجات داد.

 

در مقابل در دقیقه 60، این لیورپول بود که به گل سوم رسید. پاس عالی کوتینیو، اوریگی را پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و او هم با یک شوت تماشایی، توپ را به گوشه دروازه روبلس فرستاد.

 

بعد از این گل بازیکنان میهمان که چیزی برای از دست دادن نداشتند، ابتکار عمل را در دست گرفتند و می توانستند در دقیقه 69 اختلاف را به حداقل برسند اما این بار مینیوله دروازه لیورپول را نجات داد.

 

در ادامه بازی متعادل شد و در دقایق پایانی بازیکنان اورتون که امیدی برای جبران نتیجه نداشتند، تلاش چندانی نکردند و در نهایت بازی با همان نتیجه 3-1 به پایان رسید.

 

 

دقیقه 90+4: پایان بازی با برتری قرمزها

 

دقیقه 90 : کلاوان نیز به عنوان آخرین تعوبض لیورپول جانشین فیرمینو شد. ویلیامز از تیم اورتون هم به نظر توانایی ادامه بازی را ندارد اما با توجه به آنکه کومان سه تعویض خود را انجام داده است لنگ لنگان به بازی ادامه می دهد.

 

دقیقه 87: حرکت انفرادی کوین میرالاس توانست دفاع لیورپول را به هم بریزد اما ضربه نهایی این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 85:  ترنت آرنولد باز هم فرصت به ثمر رساندن گل چهارم لیورپول را داشت اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که جول روبلز انتظار آن را می کشید.

 

دقیقه 82: آخرین تعویض برای اورتون انجام شد  و بالاخره کوین میرالاس برای این تیم به میدان آمد. ضمن آنکه در این دقایق حرکات تکنیکی اوریگی باعث به وجد آمدن تماشاگران شد.

 

دقیقه 80: تیم اورتون در یازدهمین دیدار پیاپی است که موفق به پیروزی در دربی مرسی ساید نمی شود.

 

دقیقه 76: روبرتو فیرمینو و رومئو لوکاکو علیرغم انتظارات از کم فروغ ترین بازیکنان میدان بوده اند.

 

دقیقه 74: آرنولد نیز می توانست به مانند اوریگی در بدو ورود به میدان نام خود را در بین گلزنان دیدار ثبت کند اما دروازه بان اورتون به زیبایی ضربه این بازیکن را دفع کرد.

 

دقیقه 72: فیلیپ کوتینیو  در میان تشویق هوادران حاضر در آنفیلد جای خود را به آرنولد داد.... به نظر می رسد کوتینیو از تعویضش چندان راضی نبود و در هنگام خروج از زمین با کلوپ دست نداد.

 

دقیقه 69:  والنسیا می توانست گل دوم اورتون را به ثمر برساند اما ضربه این بازیکن را مینیوله در حالتی نامتعادل مهار کرد.

 

دقیقه 67: رونالد کومان برای تغییر در روند بازی دو تعویض همزمان انجام می دهد و تام دیویس و پنینگتون زننده تک گل اورتون را تعویض می کند. گرت بری و انر والنسیا به میدان میروند.

 

دقیقه 62 : ویلیامز با یک تکل خشن روی پای جان او را نقش بر زمین کرد. به نظر این بازیکن آلمانی نیز نمی تواند به بازی ادامه دهد....امره جان پس از دقایقی مداوا به زمین بازی باز می گردد و ویلیام نیز کارت زرد دریافت می کند

 

 

1190015

 

دقیقه 60: گلللللللللللل....دیووک اوریگی که دقایقی قبل به جای سادیو مانه وارد میدان شده بود روی پاس کوتینیو، با یک شوت عالی سومین گل قرمزها را به ثمر رساند.

 

دقیقه 56: ضربه ی بارکلی با برخورد به مدافعین در اختیار مینیوله قرار گرفت. این بازیکن دقایقی قبل باعث مصدومیت مانه شده بود.

 

دقیقه 53: سادیو مانه روی برخورد با مدافعین اورتون روی زمین افتاد و به نظر نمی تواند به بازی ادامه دهد....او در نهایت جای خود را به دیووک اوریگی داد.

 

دقیقه 48:  امره جان به مانند دو گل قبلی لیورپول صاحب موقعیت شد اما ضربه او با دخالت مدافعین اورتون راه به دروازه نیافت و در ادامه نیز کوتینیو نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.

 

دقیقه 47: اشلی ویلیامز می توانست روی ارسال بارکلی گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه آرام او را مینیوله مهار کرد.

 

دقیقه 46: نیمه دوم دیدار بدون تغییر خاصی در ترکیب دو تیم و با حملات اورتون آغاز شد.

 

دقیقه 45: پایان نیمه اول

 

دقیقه 40: رس بارکلی با یک حرکت بسیار خشن لاورن را سرنگون کرد و داور این دیدار تنها با یک کارت زرد او را جریمه کرد.

 

+++ یورگن کلوپ در صورت پیروزی در این دیدار به اولین مربی تاریخ لیورپول که توانسته سه بار پیاپی اورتون را در دربی مرسی ساید شکست دهد تبدیل خواهد شد.

 

دقیقه 30: گللل برای لیورپول ... در دقیقه 32 دیدار فیلیپ کوتینیو باز هم با یک حرکت انفرادی و پشت سر گذاشتن دو بازیکن اورتون با یک ضربه ی فنی گل دوم لیورپول را به ثمر رساند. این سومین تلاش کوتینیو برای گلزنی بود که بالاخره به ثمر نشست. با بازگشت این بازیکن به روزهای اوج، لیورپولی ها به ادامه ی فصل و حضور در  لیگ قهرمانان اروپا می توانند خوشبین باشند.

 

1189999

 

1189996

 

 

دقیقه 28: گلللل برای اورتون .... در دقیقه 28 دیدار روی ضربه ی کرنر لیتون بینس و اشتباه لاورن توپ در جلوی پای پنینگتون قرار گرفت که این بازیکن از دو قدمی دروازه گل تساوی را به ثمر رساند.

 

دقیقه 26: شاگردان کومان بازی خشن و درگیرانه ای را پیگیری می کنند و پس از چندین تکل خطرناک از سوی بازیکنان این تیم، داور مسابقه به تام دیویس کارت زرد داد.

 

دقیقه 24: تیم اورتون در پشت محوطه صاحب ضربه ی آزاد شد که ضربه ی لیتون بینس به دیواره دفاعی قرمز ها برخورد کرد.

 

1189993

 

 

دقیقه 20: کوتنیو روی یک حرکت انفرادی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت اما جل روبلز مانع به ثمر رسیدن گل دوم دیدار شد و در ادامه جاگیلکا توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

 

دقیقه 16: رومئو لوکاکو فرصت این را داشت تا بازی را به تساوی بکشاند اما نتوانست به موقع خودش را به توپ برساند

 

 

1189994

 

 

دقیقه 13: پس از فشار 10 دقیقه ابتدایی لیورپول و به ثمر رساند تک گل دیدار اکنون بازیکنان اورتون با فشار زیاد در زمین قرمزپوشان سعی در استفاده از اشتباهات حریف دارند.

 

دقیقه 9: فیلیپ کوتینیو می توانست دومین گل دیدار را روی یک حرکت انفرادی دیگر به ثمر برساند که مدافعان اورتون مانع به ثمر رسیدن دومین گل دیدار شدند.

 

1189988

 

1189986

 

1189992


 

دقیقه 7: گللللل برای لیورپول .... سادیو مانه در دقیقه 7 دیدار روی یک حرکت انفرادی بسیار زیبا مانند دیدار رفت دو تیم دروازه ی اورتون را باز کرد. مانه با عبور از چند بازیکن تیم اورتون و با یک ضربه ی زمینی در حالی که دروازه بان تنها شاهد عبور توپ از خط دروازه بود توانست اولین گل دیدار را به ثمر برساند.

 

دقیقه 1: دربی مرسی ساید در حالی پیگیری می شود که اورتون در 10 دیدار گذشته ی دو تیم هیچگاه پیروز میدان نبوده است.

 

16:00: آغاز بازی

 

15:55: دنیل کریگ، بازیکن نقش جیمز باند هم از جمله چهره های سرشناسی است که این دیدار را از نزدیک تماشا می کند.

 

1189989

 

15:45: بازی با یک دقیقه سکوت به احترام رونی موران، اسطوره باشگاه لیورپول آغاز شد.

 

1189983

 

15:05: حال و هوای بندر لیورپول در آستانه آغاز دربی

 

 

1189970

 

1189971

 

 

15:00: همه چیز در آنفیلد مهیای آغاز دربی مرسی ساید

 

1189972

 

 

1189968

 

1189969

 

 

14:50: نمایی از رختکن لیورپول

 

1189967

 

1189966

 

ترکیب لیورپول: مینیوله، ماتیپ، کلاین، لوورن، لوکاس، میلنر، امره جان، وینالدوم، مانه، کوتینیو، فرمینو

 

ترکیب اورتون: روبلس، هولگیت، ویلیامز، جاگلیا، پنینگتون، بینز، دیویس، گانا، بارکلی، کلاورت، لوکاکو

دیدگاه‌ها