کد خبر : 1405963 | 14 فروردين 1396 ساعت 03:37 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به داوری های هفته بیست و پنجم لیگ برتر

درخشش داوران جوان در شروع سال ٩٦

هفته بیست و پنجم لیگ برتر در آخرین روزهای تعطیلات نوروز ۹۶ با قضاوت های خوب و شایسته داوران همراه شد، کارشناس داوری فوتبال ایران در این مطلب به بررسی قضاوتهای انجام شده در بازی های این هفته می پردازد. ​​​​​​​

درخشش داوران جوان در شروع سال ٩٦

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی کریمی که سال ها سابقه قضاوت در لیگ برتر و بازی های داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد در رابطه با داوری های انجام شده در بازیهای هفته بیست و پنجم گفت: بررسی دقیق بازی های انجام شده نشان می‌دهد داوران و کمک‌داوران توانستند قضاوت های خوبی داشته باشند و به همین دلیل اشتباه تأثیرگذاری در مسابقات انجام شده دیده نشد و بنابراین باید شروع خوب داوری در سال جدید را تبریک گفت. 

 

پدیده - صبا (محمد حسین زاهدی فر):

 

همانطور که پیش از این هم باور داشتیم این داور خوب و ارزنده کشورمان توانست قضاوت خوبی ارائه دهد، او دیدار مهم دو تیم را به خوبی قضاوت کرد البته در نیمه اول زاهدی فر می توانست به یکی از بازیکنان تیم صبا کارت نشان دهد که این اتفاق نیفتاد، اتفاقی که تاثیر گذار نبود و در مجموع می توان قضاوت زاهدی فر را در این بازی حساس را خوب ارزیابی کرد. 

 

استقلال خوزستان - ذوب آهن (محمد مرجان زاده):

 

داور کم نام و نشان خراسانی در اهواز دیدار دو تیم صاحب نام لیگ برتری را به خوبی قضاوت نمود، مرجان زاده ضعف جدی در نحوه قضاوت خود نداشت اما لازم است نحوه دویدن و جاگیری خود را ترمیم کند چرا که چندین بار در جریان مسابقه توپ به وی برخورد کرد. 

 

پیکان - ماشین سازی (پیام حیدری):

 

داور بین المللی، جوان و تحصیلکرده فوتبال ایران در ورزشگاه شهر قدس توانست این بازی را به خوبی اداره کند، او در این دیدار دو صحنه حساس را پیش روی خود داشت که در نهایت توانست در هر دو صحنه سربلند بیرون بیاید، علی‌رغم اعتراض ماشین سازان به گل اول پیکان، گادوین منشأ در موقعیت آفساید قرار نداشت و در صحنه بعدی پنالتی اعلام شده توسط این داور نیز بدون مشکل بود و برابر قانون اتفاق افتاد. 

 

نفت تهران - سیاه جامگان (وحید کاظمی):

 

داور این دیدار حساس نیز توانست به خوبی از پس این مسابقه بر بیاید و بازی مهم این دو تیم را قضاوت کند، اعلام یک ضربه پنالتی به سود نفتی ها و همینطور اخراج بازیکن این تیم به درستی انجام شد و هر دو تصمیم داور بر طبق قانون بوده است و بعد از بازبینی فیلم بازی مشخص شد که هیچ کدام از آنها اشتباه نبوده است. 

 

سپاهان - سایپا (رضا عادل):

 

این بازی از جمله مسابقاتی محسوب می شد که صحنه های داوری زیادی در آن وجود داشت اما عادل توانست به خوبی از پس آنها بر بیاید و در نهایت تصمیمات خوبی بگیرد، البته وی اشتباهات کوچکی در اعمال جرائم شخصی داشت، اشتباهاتی که تأثیر خاصی در نتیجه نهایی بازی نداشت، این داور به همراه کمک اول خود در محوطه جریمه توانستند تصمیمات خوبی برای صحنه های به وجود آمده بگیرند و اشتباهی را در کارنامه خود ثبت نکنند. 

 

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس (تورج حق وردی):

 

داور با تجربه و کهنه‌کار کشورمان در دیدار سخت آبادان توانست قضاوت قابل قبولی به نمایش بگذارد، البته در برخی از صحنه‌ها مانند صحنه مشکوک به خطای هند و پنالتی داخل محوطه جریمه نفت آبادان تصاویر تلویزیونی به خوبی گویا نبود و نمی‌توان در این رابطه اظهارنظر صریحی داشت، برخی از خطا بودن گل صنعت نفت آبادان نیز صحبت هایی به میان آوردند که باید گفت این حرف درست نیست چرا که گل این تیم به درستی و به دور از هرگونه خطایی به ثمر رسید. 

 

تراکتورسازی - گسترش فولاد (احمد صالحی):

 

دربی تبریز از جمله بازی های مهم هفته بیست و پنجم بود و به همین دلیل در آن حواشی بسیاری به وجود آمد، برخوردها و درگیری های حاصل از نوع بازی دو تیم و حساسیت موجود باعث شد تا بارها اعتراض بازیکنان را بشنویم اعتراضاتی که اصلاً قابل قبول نبود چراکه احمد صالحی و کمک‌هایش در این بازی توانستند تصمیمات خوبی بگیرند و متناسب با یک فوتبال درگیرانه قضاوت خوبی را به نمایش بگذارند. 

 

استقلال تهران - فولاد خوزستان (حسین زرگر):

 

داور خوشنام و باتجربه فوتبال ایران پس از مدت‌ها توانست در یک دیدار پخش زنده با شایستگی به قضاوت بپردازد، زرگر با تصمیمات منطقی و درست خود، جای هیچگونه حرف و حدیثی را باقی نگذاشت، در صحنه اخراج سرمربی تیم استقلال هم او طبق درخواست داور چهارم عمل کرد و خروج های مکرر منصوریان از محوطه فنی و نادیده گرفتن دستورات داور چهارم را مستحق اخراج دانست، تصمیمی که ای کاش برای همه تیم‌ها و مربیان به صورت یکسان اعمال شود.

دیدگاه‌ها