کد خبر : 1407658 | 20 فروردين 1396 ساعت 22:08 | 162.9K بازدید | 11 دیدگاه

شاگردان برانکو شما را به دیدن این بازی دعوت می‌کنند؛

پرسپولیس – الریان؛ زیبا، تهاجمی، اکشن

با توجه به شکست دور رفت پرسپولیس برابر الریان و البته اولین تجربه میزبانی آنها در استادیوم آزادی می‌توان جدالی تماشایی از سوی شاگردان برانکو ایوانکوویچ را در این دیدار به انتظار نشست.

پرسپولیس – الریان؛ زیبا، تهاجمی، اکشن

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ در غالب گفتگوهای خود در این فصل همواره بر نکاتی مثل ما محکوم به انجام بازی زیبا در کنار کسب نتیجه و تلاش هستیم اشاره کرده است. سرمربی کروات سرخپوشان این بار نیز با توجه به پایان ماموریت خود در لیگ برتر، طبق ادعایی که در ابتدای فصل داشت به دنبال موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا نیز می‌باشد تا روزهای فوق العاده‌اش روی نیمکت این تیم را تکمیل کند و به همین منظور امروز از هواداران این تیم رسما دعوت کرد تا با حضور در استادیوم آزادی در دیدار برابر الریان حامی بزرگ سرخپوشان برای کسب سه امتیاز ارزشمند از شاگردان میشل لادروپ باشند.


پرسپولیس علیرغم عملکرد مثبت برابر الهلال عربستان در نهایت این جدال شبه خانگی را تساوی خاتمه داد و در دیدار دوم خود علیرغم غافلگیری برابر الوحده در نهایت توانست با بازگشتی فوق العاده به یک برد حیاتی در امارات دست یابد. اما همای شانس روی شانه برانکو ایوانکوویچ در دیدار برابر الریان نیز حاضر نشد تا آنها علیرغم نمایش قابل در نیمه اول،45 دقیقه دوم را به حریف واگذار کنند و شاهد خودنمایی ستارگان لادروپ و قبول شکست باشند. شکستی که با توجه به نتایج روز سوم در گروه چهارم، الریان را به صدر جدول فرستاد و الهلال جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. اتفاقی که می‌تواند با توجه به جدال پایانی پرسپولیس با حریف عربستانی، شرایط سختی برای صعود شکل دهد و به همین منظور چشم به جدال خانگی برابر الریان و کسب سه امتیاز آن دوخته اند.


الریان با هدایت میشل لادروپ که قهرمانی بلامنازع فصل گذشته را این بار در رقابت با السد و لخویا واگذار کرد و جایگاه سوم لیگ ستارگان را از آن خود کرد، در استادیوم آزادی سخت‌ترین کار ممکن را پیش رو خواهند داشت. شاید به همین منظور و با تجربه قبلی از سوی مرد دانمارکی این تیم بوده که او ابراز امیدواری کرده در جدال این بار خود با پرسپولیس سه گل دریافت نکند.


اما در سمت مقابل پرسپولیسی قرار دارد که به پشتوانه هواداران خود امیدوار به کسب نتیجه برای الریان و بالا بردن شانس صعود است. عناصری از انگیزه، تجربه و روحیه بالا که به چیزی جز شکست رقیب در هر رقابتی فکر نمی‌کنند و همین عامل نیز سبب شده آنها در فاصله 4 هفته به پایان لیگ، عنوان قهرمانی را از آن خود ببینند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این دیدار با توجه به حضور قابل پیش بینی هواداران خود با سیستم همیشگی و تهاجمی، برابر رقیب قرار خواهند گرفت و این فلسفه‌ای است که سرمربی سرخ‌ها آن را در ذهن متصور است. عملکرد تهاجمی که خواسته هواداران است و عاملی شده تا حتی در روزهای شکست و ناکامی نیز آنها به واسطه همین عملکرد خوشنود و راضی باشند. نمونه‌هایی که باعث شده تا در پایان فصل گذشته و بعد از ناکامی در کسب قهرمانی یکصدهزار نفر ایستاده او و شاگردانش را تحسین و تشویق کنند و این مساله برابر استقلال در دربی برگشت نیز رقم بخورد تا در اتفاقی نادر سرمربی و بازیکنان شکست خورده در دربی نیز مورد تمجید هواداران قرار گیرند.


برانکو ایوانکوویچ با توجه به خاستگاه پرسپولیس که فوتبال تهاجمی بوده توانسته این سیستم را خصوصا در فصل گذشته به بهترین شکل به اجرا درآورد و اکنون نیز برابر الریان قطر با همین استراتژی به دنبال تحمیل شکست است. شکستی همراه با فوتبال تهاجمی با عناصری مثل وحید امیری، مهدی طارمی، علی علیپور و سروش رفیعی و اکشن با کمال کامیابی نیا و سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و محسن مسلمان و البته زیبا.


پرسپولیس در این دیدار با توجه به احتمالات جدول نیاز به برتری دو گله مقابل الریان قطر دارد تا در روز پایانی و این احتمال که عملکرد رو در روی دو تیم،  تیم صعود کننده را مشخص کند، به واسطه شکست 3 بر یک خود از مرحله حذف نشود. اتفاقی که باعث می‌شود آنها در دیدار استادیوم آزادی به دنبال بالا بردن تفاضل گل خود برابر الریان باشند و این همان ترسی است که میشل لادروپ را مجبور به اعلام ترس خود از تجربه دوباره‌ی شکست 3 گله در استادیوم آزادی کرده است.


به همین منظور می‌توان انتظار این را داشت که سرخپوشان برانکو ایوانکوویچ به واسطه حمایت روی سکوها حتی در صورت پیش افتادن از حریف نیز از حرکت هجومی خود کم نکرده و به دنبال ثبت گل‌های بعدی برای تضمین صعود باشند.

دیدگاه‌ها