کد خبر : 1408549 | 24 فروردين 1396 ساعت 22:02 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز

تیم کشتی فرنگی نوجوانان به عنوان نایب قهرمانی رسید

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های بین المللی جام فدراسیون کشتی آذربایجان رسید.

تیم کشتی فرنگی نوجوانان به عنوان نایب قهرمانی رسید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان از امروز (پنج شنبه) با 12 کشتی گیر به مصاف رقبای خود در رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان که در شهر باکو برگزار می شود، رفت.



در این رقابت ها که با حضور 122 کشتی گیر از کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، گرجستان، اوکراین، ازبکستان، تاجیکستان، لیتوانی، قزاقستان و بلاروس برگزار شد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز پس از تیم آذربایجان به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم گرجستان نیز سوم شد.



در این مسابقات امیر حسین حسینی، امید آرامی، علی کبیری، حامد عبدولی و وحید دادخواه در اوزان 50، 54، 69، 85 و 100 کیلوگرم به مدال طلا، سجاد عباس پور و سید مجتبی حسینی در اوزان 42 و 100 کیلوگرم به مدال نقره و مصطفی کاید خورده در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.



نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:



در وزن 42 کیلوگرم سجاد عباس پور که با شکست کشتی گیرانی از کشورهای آذربایجان و گرجستان (دو نماینده) به دیدار فینال رسیده بود در این دیدار مقابل کشتی گیر آذربایجانی شکست خورد به مدال نقره رسید.


در وزن 46 کیلوگرم ایمان محمدی با نتیجه 13 بر 11 مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن 50 کیلوگرم امیرحسین خوانساری که کشتی گیران گرجستانی و قزاقستانی را با نتیجه 10 بر 2 و 5 بر یک در دور مقدماتی شکست داده بود با شکست سایر حریفان خود به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار نیز با شکست حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شد.


در وزن 54 کیلوگرم امید آرامی قهرمان جهان در مبارزه با حریف آذربایجانی با ضربه فنی به پیروزی رسید وی در دیدار با دیگر نماینده کشور آذربایجان نیز با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت. آرامی در مصاف با حریف سومش از کشور آذربایجان نیز با نتیجه 6 بر یک پیروز شد و به دیدار پایانی رسید. وی در این دیدار نیز آکاکی اوسیاشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و صاحب گردن آویز طلا شد.


محسن مدهنی دیگر نماینده ی کشورمان در وزن 54 کیلوگرم ابتدا با ضربه فنی نماینده کشور قزاقستان را شکست داد اما در کشتی بعد مقابل نماینده کشور گرجستان با نتیجه 5 بر 5 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن 58 کیلوگرم مهرداد مومن زاده حریفی از ازبکستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و در ادامه به دیدار رده بندی راه یافت اما در این دیدار مقابل حریف خود شکست خورد و پنجم شد.


در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کاید خورده ابتدا کشتی گیری از آذربایجان را با ضربه فنی شکست داد وی نماینده قزاقستان را نیز با نتیجه 7 بر 4 مغلوب کرد اما در نهایت به دیدار رده بندی راه یافت و در این دیدار به مدال برنز رسید.


در وزن 69 کیلوگرم علی کبیری ابتدا با نتیجه 14 بر 9 نماینده قزاقستان را شکست داد وی در کشتی بعد با نتیجه 7 بر یک حریف آذربایجانی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. کبیری در این دیدار نیز حبیب زاخاروف از تاجیکستان را شکست داد و قهرمان شد.


در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فر ابتدا با نتیجه 2 بر یک کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد اما با شکست 4 بر 2 مقابل دیگر حریف قزاقستانی در کشتی بعد از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن 85 کیلوگرم حامد عبدولی مقابل حریف قزاقستانی به پیروزی رسید وی با پیروزی در کشتی های دیگر خود به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار با شکست ایوب یلامان از قزاقستان به مدال طلا رسید.


در وزن 100 کیلوگرم نیز وحید دادخواه ابتدا با نتیجه 10 بر 5 حریف ازبکستانی را شکست داد وی در دور بعد با شکست 10 بر 2 کشتی گیر آذربایجانی راهی دیدار فینال شد در همین وزن سید مجتبی حسینی حریف گرجستانی را با ضربه فنی شکست داد و با غلبه بر دیگر حریفان خود به دیدار فینال راه یافت. وحید دادخواه در دیدار فینال مجتبی حسینی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد، مدال نقره نیز به حسینی رسید.

دیدگاه‌ها