کد خبر : 1408909 | 26 فروردين 1396 ساعت 18:23 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان از رتبه چهارم دور شد؛

پیکان ۱ - ذوب آهن ۲؛ سبزپوشان همشهری را کنار زدند

تیم فوتبال ذوب آهن با کسب یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه فقط یک روز به سپاهان اجازه حضور در رتبه چهارم را داد و بار دیگر به این جایگاه بازگشت.

پیکان ۱ - ذوب آهن ۲؛ سبزپوشان همشهری را کنار زدند

به گزارش "ورزش سه"، اهمیت دیدار دو تیم پیکان و ذوب آهن به دلیل شرایط آنها در جدول مسابقات و امید به کسب رتبه چهارم بود. با توجه به اینکه سپاهان روز گذشته موفق شده بود با پیروزی کار خود را به پایان ببرد و رتبه چهارم را در اختیار بگیرد، شاگردان مجتبی حسینی در مقابل پیکان برای کسب پیروزی به میدان آمده بودند و بازی تهاجمی آنها به خصوص در دقایق ابتدایی نیمه دوم باعث شد تا دفاع پیکان در دقایق ۵۶ و ۶۴ توسط جری بنگستون و مرتضی تبریزی شرایط مناسبی برای پیروزی در این دیدار داشته باشد و گل زیبای سیامک نعمتی در دقیقه ۷۴ هم نتواند مانع از برتری ذوبی ها شود. سبزپوشان با این پیروزی به رتبه چهارم بازگشتند و تیم میزبان در ادامه روند نزولی نیم فصل دوم یک باخت دیگر هم در خانه تجربه کرد.

 


پیکان تهران-ذوب آهن اصفهان-  ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت 17:30 ؛ تماشاگر: 700 نفر

 


داور: تورج حق وردی-رضا سخندان-رضا قیم- سید علی میر غفاری-ناظر: زاهد بحرینی

 

 

 

اخطار:

 

امیرحسین صادقی (38) از پیکان

مرتضی تبریزی (45) از ذوب آهن

 

 


ترکیب پیکان:
سید پیام نیازمند - سیاوش یزدانی، امیرحسین صادقی، لئون هایراپتیان( ۶۷ ماهان رحمانی)، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، ابوالفضل ابراهیمی، سجاد آشوری ( ۸۴ شهریار مقانلو) ، مهدی شیری، سیامک نعمتی و گادوین منشا. 
سرمربی: مجید جلالی

 


 
ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، حجت حق وردی، محمد نژاد مهدی، مهران درخشان مهر( محمد ستاری ۸۱) ، علی حمام، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، محمدرضا حسینی(۹۰+۲ نیما طاهری) ، مرتضی تبریزی و جری بنگستون( ۷۴ مهدی رجب زاده) 
سرمربی: مجتبی حسینی

 

 

 

 

شرح گل ها

 


۱-۰( ذوب آهن): در دقیقه ۵۶ ضربه محکم احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه با واکنش گلر پیکان روبرو شد و در ریباند جری بنگستون از این فرصت استفاده کرد و به راحتی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

 

۲-۰(ذوب آهن): نفوذ محمدرضا حسینی از سمت چپ خط دفاعی پیکان و پاس رو به عقب او با درگیری مدافعین و مهاجمین دو‌ تیم همراه شد و در غافلگیری به وجود آمده مرتضی تبریزی در موقعیتی مناسب با یک ضربه مطمئن و از فاصله ای نزدیک‌ اختلاف را به عدد ۲ رساند.این گل در دقیقه ۶۴ به ثمر رسید.

 

۲-۱(پیکان): در دقیقه ۷۴ سیامک نعمتی هافبک جوان و خوش آتیه تیم پیکان بار دیگر استعداد خود روی ضربات ایستگاهی را نشان داد و با یک ضربه زیبا اختلاف دو تیم را به حداقل رساند.

 

 

 

 

شرح بازی

 


دو‌تیم در این دیدار با توجه به شرایط جدول برای کسب پیروزی به میدان آمده بودند و شاهد بازی تهاجمی از هر دو‌تیم بودیم. البته اشتیاق دو‌تیم برای رسیدن به گل در نهایت منجر به باز شدن دروازه ها در نیمه اول نشد. در مجموع می توان تیم میهمان را در نیمه اول تیم برتر میدان به شمار آورد که بیشتر صاحب توپ و میدان بود و موقعیت های بیشتری هم داشت. شروع نیمه دوم با بازی طوفانی ذوب آهن همراه شد و این تیم با دو گل جری بنگستون و مرتضی تبریزی موفق به زدن دو گل شد تا حملات این تیم به نتیجه برسد. در ادامه تیم پیکان بی محابا به حمله روی آورد و شاهد بازی سریعی از هر دو تیم بودیم. ضربه ایستگاهی سیامک نعمتی اختلاف را به حداقل کاهش داد ولی در ادامه این دفاع ذوب آهن بود که نمایش بهتری از مهاجمین پیکان داشت تا بازی با نتیجه دو بر یک خاتمه یابد.

 

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۱۰: ضربه سر علی حمام با فاصله به بیرون رفت. این موقعیت روی یک ضربه کرنر به ذوبی ها رسیده بود.

دقیقه ۱۵: ضربه خطرناک احسان پهلوان با تکل به موقع سیاوش یزدانی و امیرحسین صادقی راهی به چارچوب پیدا نکرد تا جدی ترین موقعیت این دیدار تا این لحظه از دست برود.

دقیقه ۱۸: پاس مرتضی تبریزی مهاجم تیم ذوب آهن جری بنگستون رو در موقعیت تک به تک‌قرار داد ولی کنترل بد مهاجم ذوب آهن باعث هدر رفتن این موقعیت عالی شد.

دقیقه ۵۱: ارسال مستقیم دانیال اسماعیلی فر با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: حمله خطرناک‌ ذوب آهن از سمت راست خط دفاعی پیکان با پاس رو به عقب و دخالت به موقع بنگستون به پهلوان رسید ولی در نهایت بدشانسی ضربه پهلوان به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: ضربه آشوری از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب مظاهری به کرنر فرستاده شد.

 

 

 

بهترین بازیکن 

 

احسان پهلوان هافبک تکنیکی تیم ذوب آهن در مقابل پیکان یکی از روز های خوب خود را پشت سر گذاشت و‌ روی هر دو گل تیم تاثیرگذار بود.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 

باز پس گیری رتبه چهارم توسط ذوب آهن از رقیب همشهری را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست.

 

 

 

در حاشیه:

 

 

* مهدی رجب‌زاده که پس از تعویض خود در دیدار برابر صنعت نفت ناراحت شد برای دومین بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار نگرفت.


* مرتضی تبریزی و جری بنسون در یکی از معدود بازی‌های ذوب‌آهن در فصل جاری به طور همزمان در ترکیب تیم‌شان قرار گرفته‌ بودند.


* در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام سیل زدگان استان آذربایجان اعلام شد.


* در حالی که این دیدار با توجه به رقابت 2 تیم برای قرار گرفتن در رتبه چهارم و کسب سهمیه احتمالی آسیا یکی از دیدارهای حساس این هفته به شمار می‌رفت اما از هیچ شبکه‌ای به طور مستقیم پخش نمی‌شد.


* در غیاب وحید محمدزاده، حجت حق وردی در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفته بود.


* رحمان احمدی که در دیدار قبلی پیکان برابر پرسپولیس روی هر 2 گل رقیب اشتباه داشت در این بازی نیمکت‌نشین شده بود.


* استقبال خوبی از این بازی به عمل نیامده بود و حدود 700 تماشاگر که 50 نفر آنها ذوب‌آهنی‌ بودند در ورزشگاه حاضر بودند.


* در بین هواداران پیکان، چند هوادار افغان نیز حضور دارند که به تشویق فیصل شایسته، بازیکن افغانستانی می‌پردازند.


* مهران درخشان‌مهر به دلیل برخورد شوت بازیکن پیکان به صورتش با مصدومیت رو به رو شد و در دقیقه 81 با محمد ستاری تعویض شد

 

دیدگاه‌ها