کد خبر : 1409193 | 27 فروردين 1396 ساعت 17:24 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

دوجی: من را قربانی کردند

پرده برداری از داستان یک دوپینگ مثبت

والیبالیست گنبدی که نام او را در لیست ورزشکارانی که نمونه دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است قرار داده اند تا این دلیلی شود صدای اعتراض او بلند شود.

پرده برداری از داستان یک دوپینگ مثبت

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز نام 3 ورزشکار از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شد که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است. احسان دوجی، والیبالیست گنبدی تیم هاوش هم جزو این اسامی بود. این بازیکن جوان که به تازگی در ترکیب اصلی تیم خود راه پیدا کرده بود از ابلاغ این دستور متعجب است. او در گفت و گو با سایت "والیبال گنبد" گفته است:« اول اینکه به جون بابام که عزیزترین کسم هست قسم میخورم که من همچین کاری نکردم.»


او در توضیح حکمی که برای او صادر شده است هم ادامه داد:« بازی رفت با پارسه از من و چند بازیکن تیم حریف گفتند تست می‌گیرند من هم با خیال راحت تست دادم ضعیف‌ترین بازی فصلم را هم همان بازی انجام دادم. حتی 1 درصد فکرش را نمی‌کردم که همچین اتفاقی بیفتد. قبل بازی با اردکان به من اعلام کردند نتیجه تست ات مثبت درآمده و این آخرین بازیت هست و بازی برگشت جلوی پارسه نمی‌توانی بازی کنی. بدجور تو شوک بودم که حتی قبل بازی اردکان تمرین نکردم و بدون تمرین بازی کردم. آقا رحمان (محمدی راد) از من پرسید که آقای داورزنی می‌پرسد واقعا همچین کاری کردی در جواب گفتم به جون عزیزترین کسم همچین کاری نکردم و اسم ماده ی نوراندسترون رو به خدا اولین باری هست که می‌شنوم. به پدرم هم همین حرفها را زدم.»


دوجی افزود:« جفتشان گفتند با توجه به نفوذی که هست تستی که دادی را عوض کردند چون همراه من دو بازیکن مطرح پارسه هم بودند. وقتی رفتم ستاد مبارزه با دوپینگ برای دفاعیه آنجا هم قسم خوردم که همچین کاری نکردم ولی گفتند فایده ندارد گفتم دوباره از من تست بگیرید قبول نکردند گفتم با نفوذی که دارند جای آزمایشات را عوض کردند گفتند همچین چیزی نمی‌شود، گفتم پس نمونه ی دوم را می‌خواهم دوباره بفرستم و با هزینه ی خودم از آن DNA بگیرم گفتند 50 هزار دلار هزینه اش می‌شود یعنی 200 میلیون که قادر به پرداخت همچین مبلغی نبودم یک جورایی سنگ اندازی کردند که بروم. بعد از اینکه فدراسیون را قانع کردم که همچین کاری نکردم گفتند کار ات درست شده و اجازه ی بازی داری و مشکلت رفع شده. الان دوباره می‌گویند تست ات مثبت هست. اگر همچین چیزی بود چرا اجازه ی بازی بهم دادند؟ چرا نگذاشتند از نمونه ی دومم دی ان ای بگیرم؟»


او با اعتراض به این رای گفت:« حرفی که خودشان زدند این بود گفتند ممکنه از هر طریقی این ماده وارد بدنت شده باشد. وقتی من روحم خبر ندارد و جلوی همشون جون بابامو قسم خوردم که من همچین کاری نکردم چرا باید بیخودی 4 سال برای کاری که نکردم محروم شوم؟ چرا اول گفتند مثبت در آمده و نمی‌توانی بازی کنی و بعدش گفتند مشکلت حل شده و با خیال راحت بازی ات را بکن؟ والا ماندم چی بگویم با این 4 سال یعنی والیبالم نابود هست به طوری که بعد مدتها فرصت یافتم و 2 سال هست که به طور ثابت بازی می‌کنم. تنها دوپینگ من آمپول نوروبین و قرص فارماتن هست، حتی در این سال‌ها به خدا مکمل خاصی هم مصرف نکردم فقط یک مکمل خوراکی به مدت 2 ماه مصرف کردم.»

دیدگاه‌ها