کد خبر : 1409511 | 29 فروردين 1396 ساعت 10:58 | 35.6K بازدید | 1 دیدگاه

قطب‌های فوتبال هلند مقهور گلزنی گوچی

قصه آقای گلی قوچان‌نژاد در سرزمین لاله‌ها

ملی پوش ایرانی باشگاه هیرنفین تنها لژیونر اروپایی است که شانس رسیدن به آقای گلی در یکی از لیگ های معتبر را دارد.

به گزارش "ورزش سه"، رضا قوچان نژاد این روزها در ترکیب هیرنفین در لیگ آردیویسه غوغایی به راه انداخته و با وجود ناکامی هایی که این تیم در نیم فصل دوم تجربه کرده با به ثمررساندن 18 گل حالا تنها یک گام با آقای گلی هلند فاصله دارد، اتفاقی که می تواند موفقیتی بزرگ برای این مهاجم مشهدی الاصل باشد و جای پای او را در تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2018 روسیه سفت تر از همیشه کند به خصوص با رقبای سرسختی که در راه پوشیدن پیراهن اصلی ایران دارد.


اما این که گوچی به چه شکلی قصه آقای گلی اش در رقابت های این فصل هلند را نوشته هم می تواند جالب توجه باشد چون با نگاهی به آمار گل های او در مقابل رقبا در یک فصل گذشته می توان به نکات کلیدی پی برد که هیچ بعید نیست زمینه حضور او در تیمی بزرگ تر از هیرنفین را در سال آتی فراهم کند. قوچان نژاد که در حال حاضر تنها یک گل با یورگنسن مهاجم دانمارکی و 19 گله فاینورد در جدول آقای گلی فاصله دارد به اذعان کارشناس شبکه FOX SPORT هلند بخت بیشتری برای رسیدن به صدر جدول در پنج بازی باقی مانده دارد از همین رو نگاه ها همه به گوچی و عملکردش دوخته شده است.


بالای جدولی ها مقهور گلزنی گوچی
رضا قوچان نژاد تا به اینجای فصل موفق شده به شش تیم از هفت تیم بالای جدول گل بزند و تنها ویتسه آرنهایم دروازه اش توسط مهاجم ایرانی باز نشده که با توجه به جدال یکی دو هفته آینده گوچی این فرصت را دارد تا دروازه این تیم را نیز باز کند. زدن 10 گل از 18 گل این فصل به تیم های بالای جدول ثابت کرده قوچان نژاد در باز کردن ساختارهای تدافعی قدرتمندتر از مهارت بیشتری برخوردار است.

 

1190687


زخمی کردن قطب های فوتبال هلند 
سه قطب اول فوتبال هلند همگی از گوچی گل خورده اند که در بین آنها طرفداران آیندهوون خاطرات تلخ تری نسبت به طرفداران فاینورد و آژاکس دارند چون قوچان نژاد در خانه این تیم موفق به هت تریک شد گرچه هم تیمی هایش قدر گل های او را ندانستند و در دقیقه نود گل چهارم را خوردند. از آن جالب تر این که فاینورد صدرنشین و مدعی اول قهرمانی این فصل در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه اش به روی گوچی باز شد تا اولین دبل فصل به نام قوچان نژاد در جدال با صدرنشین به ثبت برسد.


در آرزوی گلزنی به تمام آردیویسه
رضا قوچان نژاد در این فصل از 17 تیمی که در لیگ آردیویسه به میدان رفته اند تا کنون دروازه 12 تیم را باز کرده و تنها پنج تیم باقی مانده که گوچی به آنها گل بزند. تیم هایی که در پنج هفته پایانی آردیویسه مقابل هیرنفین به میدان خواهند رفت که از این جمع تنها ویتسه بالاتر از یاران گوچی در جدول ایستاده و مابقی تیم های یعنی ویلم تیلبورگ، زوله، اکسیلیسور و نایمخن همگی در جمع تیم های پایین جدولی هستند و قوچان نژاد می تواند رکورد گلزنی به تمام تیم های این فصل را از خود برجای بگذارد.

 

1185606


گوچی و یک گل سه امتیازی
اما نکته جالب در خصوص قوچان نژاد برمی گردد به تاثیرگذاری که گل های او در سرنوشت این فصل هیرنفین داشت. گوچی در حالی موفق به 18 بار گلزنی شده که بیشتر گل های او در جدال هایی به ثمررسیده که هیرنفین در پایان با شکست به کار خود خاتمه داده است یا این که گل های گوچی تاثیر چندانی در برد تیمش نداشته است. بنا به نوشته رسانه های هلندی از میان 18 گلی که گوچی به ثمررسانده تنها گل او به دن هاگ سه امتیازی بوده و مابقی این گل ها در مجموع 9 امتیاز برای هیرنفین ارزش گذاری شده تا گوچی با تاثیرگذاری 12 امتیازی جزو چهار بازیکن تاثیرگذار تیمش در طول فصل قلمداد شود.

دیدگاه‌ها