کد خبر : 1409851 | 30 فروردين 1396 ساعت 18:10 | 57.1K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان: می خواستم رحمتی را نیاورم، اما...

سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

منصوریان: می خواستم رحمتی را نیاورم، اما...

 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتورسازی در هفته ی بیست و هشتم لیگ برتر درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

 

از حضور در تبریز خوشحال هستم
به مردم آذربایجان تسلیت می گویم و امیدوارم ما استقلالی ها را در غم خود شریک بدانید. در اواخر لیگ همواره قرعه ما به تبریز می خورد و البته از این موضوع خوشحال هستیم. خانواده همسر من تبریزی است و مردم تبریز را دوست دارم. امیدوارم فردا هر دو تیم یک بازی خوب به نمایش بگذارند و اگر خداوند ما را لایق دانست، سربلند زمین را ترک کنیم.

 

باید باهوش بازی کنیم
شروع خوبی در لیگ نداشتیم و روند نتیجه گیری ما سینوسی بود. دلیل این موضوع نیز به تغییرات ما باز می گشت. از هواداران و صبر آنها تشکر می کنم و تمام این موفقیت ها برای هواداران است. هوادارانی که در هفته های 6 تا 10 لیگ برای ما صبر کردند و پس از حذف از جام حذفی پشتیبان ما بودند، صاحبان اصلی این نتایج هستند. فاصله ما با تراکتورسازی گاهی بیش از 10 امتیاز شد اما خدا را شکر می کنم که نتایج خوبی گرفتیم و حالا از این تیم بالاتر هستیم. سعی می کنیم با صبر و حوصله بازی کنیم. تراکتورسازی یکی از قطبهای فوتبال ایران است و هواداران زیادی در اختیار دارد. در چند سال گذشته نیز در لیگ و حذفی مدعی قهرمانی بودند و امسال نیز فینالیست هستند. می خواهیم برابر این تیم حرفه ای بازی کنیم. در زمان حضور در نفت تهران در این ورزشگاه حاضر شدم که 85 هزار نفر هوادار پشتیبان تراکتورسازی بودند. از زمان حضور در نفت تهران تجربه بازی در این ورزشگاه را داریم و می دانم باید باهوش بازی کنیم. لذت بردن مردم از بازی موضوع اصلی است و هر تیمی بیشتر زحمت بکشد، برنده خواهد بود.


کریمی غایب است
محسن کریمی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است. او سرما خورده و به همین دلیل بازی را از دست داده است. خستگی بازیکنان تنها دلیل نگرانی ما برای این بازی است.

 

لیگ تحت تاثیر تیم ملی بود
در سالهایی که برای حضور در جام جهانی می جنگیم، لیگ ما تحت تاثیر تیم ملی قرار می گیرد. تیم های آسیایی نیز بیش از سایر تیم ها تحت تاثیر قرار می گیرند. فاصله میان بازی ها بسیار کم می شود. در ابتدای فصل به دلیل بازی های ملی تعطیلات زیاد است و این موضوع در روند تیم ها تاثیر گذار است. ما در مباحث سخت افزاری باید پیشرفت کنیم و اگر زمین خوب داشته باشیم، مربیان به دنبال بازی های تاکتیکی خواهند بود. امیدوارم همیشه فوتبال ما رو به رشد باشد.

 

می خواستم رحمتی را نیاورم
رحمتی اسکویی است و در تبریز غریبه نیست. سعی می کنم قانع کننده در این مورد صحبت کنم. ما از دو جنبه نگران بودیم. فضای بازی رفت را دیده ایم و می دانم باید یک نقطه این اختلافات تمام شود. ما نمی دانیم تا چه زمانی زنده ایم و باید گذشت داشته باشیم. موضوع دوم اما این است که رحمتی همشهری خود شما است و نگران فضای داخلی تبریزی ها بودم. ما نگران این حواشی بودیم و این ذهنیت را داشتیم که رحمتی را با خودمان به تبریز نیاوریم. از چندتن از دوستان مشورت گرفتیم و به من گفتند که این شهر برای خود مهدی رحمتی است. اکثریت مردم اسکو که نزدیک تبریز است، فرهنگی هستند و نباید نگران باشیم. به رحمتی گفتم نیامدن به صلاح تو نیست زیرا اینجا شهر خود تو است. فکر می کنم با تمهیداتی که اندیشیده ایم و نیروهای مختلف نظارتی حضور دارند، مشکلی نداشته باشیم. هر کسی بهتر تلاش می کند، باید به داخل زمین برود.

 


لباس مشکلی می پوشیم
بازوبند مشکی روی بازوی بازیکنان ما خواهد بود و ما نیز لباس مشکی بر تن می کنیم. این موضوع وظیفه ما است و نباید زیاد به آن بپردازیم.

 

برای پیروزی باید باهوش باشیم
سبک و سیاق بازی را می دانیم و به وضعیت بازی تیم حریف نیز نگاه می کنیم. باید فردا خیلی باهوش در دفاع و حمله ظاهر شویم. سعی و تلاش ما این بود که در این مدت زمان کمی که داشتیم، نیروزی تازه نفس به زمین بفرستیم. فارغ از بحث تاکتیکی، برخورد هوشمندانه و حرفه ای در زمین خیلی اهمیت دارد و جوانان ما باید فردا بازی حرفه ای خود را نشان دهند.

 

امیدوارم بتوانم آمار را جا به جا کنم
آمار مسابقات استقلال و تراکتور را می دانم و آگاه هستم که وضعیت تراکتورسازی بهتر است. تراکتورسازی با هواداران خود به تهران می آید و به همین دلیل در این شهر نتیجه می گیرد. حضور هواداران تراکتورسازی در آزادی همیشه تاثیر داشته است. امیدوارم بتوانم این آمار را جا به جا کنم.


در تبریز مشکلات سخت افزاری وجود دارد
من نیز می دانم که در تبریز زمین ها یخ می زند و مشکلات برای تیم ها در زمستان وجود دارد. در اهواز و آبادان نیز مشکلاتی در فصل تابستان هست که تیم ها نمی توانند کیفیت خود را به نمایش بگذارند. سازمان لیگ باید به این موضوع توجه کند. همچنین باید مشکلات سخت افزاری را حل کنیم. این استان با سه نماینده نیاز به امکانات بهتری دارد و باید امکانات یادگار امام و زمین های تمرینی تغییر کند. از زیر زمین لوله آب گرم می کنند تا تیم ها بتوانند در زمان مسابقه بی مشکل کار خود را انجام دهند. در دیدار با ماشین سازی زمین یخ زده بود و فرقی با سرامیک نداشت. باید یک بار برای یادگار امام هزینه شود تا مردم لذت ببرند. بسیاری از مربیان از این موضوع گلایه دارند و واقعا هم حق دارند. باید به زمان مسابقات نیز توجه شود تا مشکلات به حداقل برسد.


ای کاش دو سال قبل یکی قهرمان می شد
دو سال پیش دوست داشتم یا ما برنده بشویم یا تراکتور سازی. می خواستم به سمت تونی بروم و به او بگویم در اصفهان بازی دو بر صفر است. یا ببر و قهرمان شو و یا بباز و بگذار ما قهرمان شویم اما خوب این اتفاق رخ نداد.


نباید هواداران را ناراحت کنیم
در مورد بازی روز پنجشنبه هواداران مهمترین موضوع هستند. هواداران آذری مهمان نواز هستند و در استادیوم باغ شمال آنها الگوی لیگ بودند. بازیکنان ما باید جوری رفتار کنند تا هواداران آزرده خاطر نشوند. با تیم ملی نیز که به اینجا می آمدیم مشکلاتی نداشتیم و همواره استقبال خوبی می دیدیم. هواداران باید تیم خود را تشویق کنند تا تیم آنها نتیجه بگیرد و نباید اتفاق دیگری رخ دهد.


قهرمانی پرسپولیس را تبریک می گویم
به پرسپولیس بابت قهرمانی تبریک می گویم. رقابت با تراکتورسازی داشتند و ما نیز در هفته های آخر اضافه شدیم. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به تراکتورسازی آسیب زد. برای پرسپولیس همواره آرزوی سلامتی می کنم و حالا به آنها تبریک می گویم. آقای برانکو قهرمانی اش را مدیون مردمی است که فصل گذشته برای او صبر کرد و حالا امسال نتیجه آن را دیدند. در زمین با آنها رقیب هستیم اما خارج از زمین به آنها احترام می گذاریم. هواداران این تیم از قهرمانی خوشحال شدند و امیدوارم فصل آینده نیز استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس در کورس باقی بمانند. ما نیز از نقل و انتقالات آسیب خوردیم. البته بعد از این آسیب بستر برای جوانان ما فراهم شد اما تراکتورسازی از ما بیشتر ضربه خورد. نمی خواهم قهرمانی آنها را زیر سوال ببرم و عقیده دارم که آنها مزد حمایت هواداران را گرفتند.

 

تیم منحصر به فردی داریم
امروز نگران جوانان نیستم. بعد از دربی، السد، الاهلی و بازی های بزرگ دیگر نگران جوانان نیستم. بازیکنان جوان من در روزهای گذشته آمادگی کاملی داشتند. در تیم ما فضایی وجود دارد که منحصر به تیم ما است. ما 22 بازیکن آماده داریم و همگی برای بازی شانس دارند. 9 هافبک داریم و فردا 3 بازیکن به زمین می روند که در این میان همه شانس بازی دارند. در خط دروازه نیز حسین حسینی خیلی آماده است و نگرانی از بابت او نداریم.

دیدگاه‌ها