کد خبر : 1409983 | 31 فروردين 1396 ساعت 10:50 | 97.1K بازدید | 0 دیدگاه

آمار گلزنی ضعیف ستاره آرژانتینی در دیدارهای حساس

مسی و قحطی گل در روزهای سرنوشت ساز

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسا دیشب کاری از پیش نبرد و مانند دیگر ستارگان، پشت سد بوفون و مدافعان باتجربه یوونتوس ماند.

مسی و قحطی گل در روزهای سرنوشت ساز

 

به گزارش "ورزش سه"، ستاره شماره 10 بارسلونا اگرچه نمایش موثری در حملات تیمش داشت و مرکز ثقل معدود هجوم های خطرناک کاتالانها در دو بازی رفت و برگشت برابر یووه بود، اما به مانند سالهای اخیر نتوانست در بازی های بزرگ در امر گلزنی موفق عمل کند.

 

از سال 2014 و جام جهانی برزیل که مسی رهبر رسیدن آرژانتین به فینال بعد از 24 سال بود، هدایت مقتدرانه او نقش مهمی در نایب قهرمانی آلبی سلسته داشت.

 

 

1194102

 

 

اما کاپیتان آرژانتین در مراحل حذفی در گلزنی ناکام ماند که شاید مهم ترین آن موقعیت های نسبتا خوبی بود که در فینال و برابر آلمان نصیب مسی شد اما او در استفاده از آن ناکام ماند تا ژرمن ها همانند فینال 1990 یک بار دیگر آرژانتین را مغلوب کرده و قهرمان جهان شوند.

 

در رقابت های کوپا آمریکا نیز اوضاع برای ستاره شماره 10 همینگونه پیش رفت و او در فینال که در نهایت منجر به قهرمانی شیلی شد، یک ضربه پنالتی مهم را از دست داد تا دست تیمش از قهرمانی کوتاه باشد.

 

مسی در آن مقطع برای دوره کوتاهی از تیم ملی خداحافظی کرد اما بعد از مدتی دوباره رهبر آرژانتینی ها در رقابت های آتی شد. البته لئو در آن مسابقات عملکرد خوبی از خود نشان داد و از عوامل اصلی صعود تیمش به مرحله فینال بود.

 

اما شرایط در عرصه باشگاهی کمی متفاوت بود. در نیمه نهایی فصل 2015-2014 که در نهایت منجر به کسب یک سه گانه دیگر در تاریخ بارسلونا شد، مسی نقش اول را ایفا کرد و موفق شد با دبل برابر نویر در نوکمپ، به نوعی انتقام ناکامی فینال جام جهانی را گرفته و نقش اول صعود تیمش به فینال برلین را ایفا کند.

 

 

1194105

 

 

در دیدار فینال و برابر یوونتوس، مسی اگرچه عملکرد بسیار خوبی در میدان داشت اما در گلزنی ناکام ماند تا روند او در فینال ها مستمر باشد.

 

در فصل پیشین نیز مسی در مراحل گروهی ستاره اول تیمش در لیگ قهرمانان بود اما در مرحله یک چهارم، بلوگرانا دوباره به سد محکم اتلتیکومادرید و دیگو سیمئونه برخورد کرد تا در نهایت با پذیرش شکست 2-3، از رسیدن به جمع 4 تیم محروم شود.

 

مسی در دو دیدار رفت و برگشت نمایش چندان درخشانی نداشت و نتوانست در برابر تاکتیک های فشرده و بسته اتلتیکو کاری از پیش ببرد و در نهایت نتیجه، حکم به حذف بارسلونا داد.

 

در فصل جاری لیگ قهرمانان، بارسا در مرحله قبل و در برابر پاری سن ژرمن تا آستانه حذف پیش رفت اما در نهایت با خلق یک معجزه در نوکمپ، راهی مرحله بعدی شد.

 

 

1194098

 

 

ستاره شماره 10 در بازی رفت همانند دیگر ستارگان بارسا اسیر تاکتیک های اونای امری شد اما در بازی برگشت یکی از نمایش های درخشان خود را ارائه داد و علیرغم به ثمر رساندن یک گل از روی نقطه پنالتی، با ارائه یک بازی روان از ارکان مهم صعود دراماتیک تیمش به مرحله بعد شد.

 

اما برابر یوونتوس، اوضاع بر وفق مراد مسی و بارسلونا پیش نرفت و در طول 180 دقیقه، آنها برابر دفاع منسجم بیانکونری ها ناکام ماندند. مسی و بارسا در 2 دیدار رفت و برگشت در امر گلزنی موفق نبودند تا فوق ستاره آرژانتینی در سومین تقابل با بوفون نیز در گشودن قفل دروازه او ناکام باشد.

 

 

1194103

 

 

اگرچه لیونل مسی با زدن 21 گل بهترین گلزن همه ادوار الکلاسیکو به شمار می آید، اما در رقابت با رقیب دیرینه نیز اوضاع مدت هاست چندان مساعد نیست و مسی بیش از 500 دقیقه است که در باز کردن دروازه کهکشانی ها ناکام مانده است.

 

با حذف از لیگ قهرمانان، حالا تمام تمرکز شاگردان انریکه روی لالیگا خواهد بود و دیدار روز یکشنبه برابر رئال مادرید، بهترین فرصت برای ستاره بلوگراناست تا یک بار دیگر ارزش های خود را در بازی های بزرگ به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها