کد خبر : 1410068 | 31 فروردين 1396 ساعت 18:34 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین باخت میثاقیان پس از بازگشت؛

سیاه جامگان 1 پیکان 2: ششمن دبل منشا در لیگ

تیم فوتبال سیاه جامگان که با دو گل منشا از حریف خود عقب افتاده بود با گل دقایق پایانی ملکیان به بازگشت امیدوار شده بود، اما در نهایت راه به جایی نبرد.

سیاه جامگان 1 پیکان 2: ششمن دبل منشا در لیگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم سیاه جامگان در شرایطی به این دیدار وارد شده بود که امیدوار بود با برتری در این دیدار و توقف یا شکست صبای قم، جای این تیم را در جدول رده بندی مسابقات بگیرد، اما با وجود شکست تیم صبا در خانه مقابل سپاهان شاگردان میثاقیان نتوانستند در خانه مقابل پیکان به پیروزی برسند و کماکان با همان شرایط قبلی به رقابت خود با صبای قم ادامه خواهند داد. اولین گل این دیدار را گادوین منشا در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر رساند و خودش باز هم در دقایق پایانی نیمه دوم (80) موفق به ثبت ششمین دبل خود در لیگ شانزدهم شد؛ در ادامه شاگردان میثاقیان که در بازی امروز از حمایت هواداران خودی هم برخوردار بودند و چیزی برای از دست دادن نداشتند به حملات پیاپی روی آوردند و روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 86 و ضربه پیام ملکیان موفق به ثبت اولین گل خود شدند؛ اما این گل برای رهایی از شکست کافی نبود تا سیاه جامگان با 24 امتیاز همچنان در دو بازی آینده مقابل ماشین سازی و پرسپولیس در رقابت با صبای قم برای بقا بجنگد. در سوی مقابل اما تیم پیکان با یک پیروزی خوب مشهد را ترک کرد تا 38 امتیازی شود و پس از دو نماینده شهر اصفهان و در فاصله 4 امتیازی با آنها برای کسب رتبه چهارم جدول رده بندی و احتمال حضور در آسیا تلاش کند.


سیاه جامگان – پیکان تهران – ساعت 17:45 / ثامن الائمه مشهد
وحید کاظمی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمد ملکی – ناظر: اسماعیل صفیری

اخطار: علیرضا جلیلی (56) و گوران یرکوویچ (72) از سیاه جامگان و آرمان قاسمی (73) از پیکان

 

ترکیب سیاه جامگان:

محمد ناصرى، علیرضا جلیلى، وحید عسکرى، رضا شربتى، محمدرضا خانزاده، مصطفى احمدى، سالار افراسیابى( 78 عباس عسگری)، حسین بادامکى(62 روح الله سیف اللهی)، محسن آذرباد ( 67 مرتضی رنجبر)، پیام ملکیان، گوران یرکوویچ
سرمربی: اکبر میثاقیان 

 

 

ترکیب پیکان:


رحمان احمدی، سیاوش یزدانی،‌ امیرحسین صادقی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، ، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی، سجاد آشوری(70 مهران موسوی)، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی(4+90 شهریار مقانلو) و گادوین منشا.
سرمربی: مجید جلالی

 

 

شرح گل:

 

1-0 (پیکان): در دقیقه 40 پاس در عمق ابوالفضل ابراهیمی موقعیت مناسبی را برای منشا ایجاد کرد و در شرایطی که مدافع سیاه جامگان با منشا حرکت می کرد، این بازیکن با تیزهوشی و یک ضربه بیرون پا با پای راست موفق شد توپ را به زاویه ی مخالف ناصری گلر سیاه جامگان بفرستد و پیکان را با گل زیبای خود تا این لحظه از حریف پیش بیاندازد.

2-0 (پیکان): در دقیقه 80 سیامک نعمتی با یک ضربه از پشت محوطه جریمه دروازه سیاه جامگان را به خطر انداخت و گلر سیاه جامگان به صورت ناقص توپ را دفع کرد ولی در برگشت منشا زودتر از مدافع سیاه جامگان به توپ رسید و موفق شد با یک ضربه آرام توپ را از میان پاهای ناصری عبور دهد و گل دوم خود را در این دیدار به ثمر برساند.

2-1 (سیاه جامگان): ارسال عباس عسگری چسبیده به محوطه جریمه به نقطه کور دروازه بان و تیر دوم با ضربه سر پیام ملکیان به گل اول بازی برای سیاه جامگان تبدیل شد تا شاگردان میثاقیان و جلالی 4 دقیقه طوفانی را در پیش داشته باشند.

 

 

شرح بازی:

 

تیم سیاه جامگان که میزبانی این دیدار را بر عهده داشت، با توجه به نیاز مبرم به پیروزی با انرژی زیادی به بازی وارد شد و توانست موقعیت هایی را نیز در همان ابتدا روی دروازه رحمان احمدی ایجاد کند. اما در مجموع شاگردان مجید جلالی با توجه به آرامشی که داشتند، نمایش بهتری ارائه دادند و موقعیت های بیشتری هم برای گلزنی ایجاد کردند و در یکی از همین موقعیت ها بود که گادوین منشا روی پاس سیامک نعمتی موفق شد دروازه تیم میزبان را باز کند. البته وزش باد در نیمه اول علیه شاگردان میثاقیان بود و همین موضوع تا حدودی کیفیت پاس ها و کار تیمی آنها را تحت تاثیر قرار داده بود. با شروع نیمه دوم تلاش دو تیم برای کسب نتیجه شرایط تاکتیکی بازی را وارد فاز جدیدی کرد و درگیری های شدید هافبک های دو تیم در میانه میدان مشخصه اصلی این دیدار بود. بازی فیزیکی دو تیم در نیمه دوم اجازه خلق موقعیت های زیاد گلزنی را حداقل تا گل دوم منشا در دقیقه 80 نداد و حساس ترین موقعیت بازی هم تا پیش از این دقیقه ضربه یرکوویچ بود که پس از برخورد به دیرک عمودی دروازه به زمین مسابقه برگشت داده شد. پس از گل منشا بازی حالت سریعتری به خود گرفت و تیم میزبان موفق شد روی ارسال عباس عسگری و ضربه پیام ملکیان که از تیر دوم زده شد، اختلاف را به حداقل برساند. در شرایطی که چند دقیقه بیشتر تا اتمام بازی زمان باقی نمانده بود هر دو تیم موقعیت های خطرناکی برای گلزنی ایجاد کردند ولی در نهایت راه به جایی نبردند تا پیکان و مجید جلالی با 3 امتیاز مشهد را ترک کنند و میثاقان با توجه به شکست صبا مقابل سپاهان چشم به روزهای آتی و دو بازی پیش رو داشته باشد.

 

 

بهترین بازیکن:

 


گادوین منشا که در این دیدار موفق به ثبت ششمین دبل خود در لیگ شد را می توان بهترین بازیکن زمین نامید. این بازیکن در نیمه اول یک بار هم دیرک دروازه را به لرزه درآورد و مثل بازی های قبل به خوبی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با زدن ضربات نهایی تیمش را به پیروزی در این دیدار رهنمون ساخت. منشا در هر دیداری که گلزنی کرده پیکانی ها موفق به کسب پیروزی شده اند و در این بازی هم این قانون رعایت شد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: گادوین منشا بازیکن نیجریه ای تیم پیکان در موقعیت تک به تک با ناصری گلر سیاه جامگان قرار گرفت ولی ضربه او را با واکنش ناصری راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه 16: پاس یرکوویچ و ضربه شربتی موقعیت مناسبی را برای سیاه جامگان ایجاد کرد ولی واکنش احمدی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد.

دقیقه 15: اشتباه ناصری در شروع مجدد باعث شد ماهان رحمانی در میانه میدان صاحب توپ شود و ضربه او به اختلاف کمی راهی بیرون شود.

دقیقه 35: پرتاب بلند بازیکنان پیکان به محوطه جریمه با ضربه ابوالفضل ابراهیمی موقعیت مناسبی برای گلزنی پیکان به وجود آورد ولی ناصری توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 37: ضربه محکم و روی پای منشا از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 70: ارسال بازیکنان تیم سیاه جامگان از سمت راست خط دفاعی تیم پیکان با ضربه یرکوویچ همراه شد و تنها دیرک افقی دروازه مانع از گل شدن این ضربه شد.

دقیقه 75: ضربه یرکوویچ از فاصله زیاد به خارج از فضای زمین رفت.

دقیقه 77: ضربه پیام ملکیان در شلوغی  محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

 

 

اتفاق ویژه:

 


علیرغم شکست تیم سیاه جامگان در مشهد که اولین ناکامی میثاقیان پس از بازگشت به لیگ برتر نیز بود، شرایط دو تیم سیاه جامگان و پیکان تغییر چندانی پیدا نکرد. سیاه جامگان با شکست صبا در قم، همچنان فاصله یک امتیازی با این تیم دارد و در هفته های آتی با امید بقاء خواهد جنگید؛ تیم پیکان هم علیرغم این پیروزی نتوانست اختلاف خود را با رتبه چهارم جدول کاهش دهد و پیروزی نماینده های اصفهان باعث شد تا همچنان 4 امتیاز اختلاف این تیم با سهمیه احتمالی آسیایی باشد.

 

 

حواشی:

 

* وزش باد در ورزشگاه ثامن کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار داده است. در نیمه اول  جهت حرکت باد به سود تیم میهمان است.

* حسین بادامکی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه کار نیست و با برانکارد به بیرون از مین انتقال یافت. مصدومیت او از ناحیه کتف است.

* شدت باد در نیمه دوم بیشتر شده و این بار تیم سیاه جامگان شرایط مناسب تری دارد.

* حسین بادامکی پس از مداوا با بانداژ به بازی برگشته است و با مصدومیت به کار خود ادامه می دهد.

* مجید جلالی در این دیدار آرام تر از همیشه به نظر می رسد و  از روی نیمکت عملکرد شاگردانش را دنبال می کند.

* تماشاگران مشهدی استقبال خوبی از این دیدار به عمل آورده اند و مدام در حال تشویق تیم خود هستند.

* آرمان قاسمی در دیدار مقابل ذوب آهن در پست دفاع راست به کار گرفته شده بود و در این بازی به عنوان مدافع چپ!

دیدگاه‌ها