کد خبر : 1410233 | 01 اردیبهشت 1396 ساعت 11:55 | 64.1K بازدید | 0 دیدگاه

مظنون اصلی انفجار دستگیر شد

راز عجیب بمب گذاری اتوبوس دورتموند

پلیس آلمان تایید کرد که مردی 28 ساله در رابطه با پرونده انفجار در نزدیکی اتوبوس باشگاه دورتموند دستگیر شده است.

 راز عجیب بمب گذاری اتوبوس دورتموند

به گزارش "ورزش سه"،  او که سرجی دابلیو نام دارد، ملیتی آلمانی- روسی دارد و متهم به قتل، انفجار و درگیری های شدید است. نامه ای که در صحنه انفجار پیدا شده بود ، این انفجار را به گروه های اسلامگرا تندرو ربط می‌داد ولی پلیس فدرال معتقد است که سرجی دابلیو پس از خرید 15 هزار سهم از باشگاه، به دلایل اقتصادی دست به چنین اقدامی زده است.

 

1192388

 

 

پلیس آلمان اعلام کرده است که سرگی "و" اهداف تروریستی نداشته و تنها به خاطر منافع مالی اقدام به بمب گذاری کرده است. این فرد روز بازی با خرید 15 هزار اوراقی که پیش بینی کاهش سهام را می کرده است به نوعی روی سقوط قیمت سهام باشگاه دورتموند شرط بندی کرده است. طبق برآورد روزنامه بیلد این نقل و انتقالات مالی می توانسته سودی 3.9 میلیون یورویی برای این شخص به ارمغان بیاورد.


در پی انفجار بمب، مدافع اسپانیایی بوروسیا، مارک بارتا و یک مامور پلیس که با موتور اتوبوس را اسکورت می کرد زخمی شده بودند. به دنبال این حادثه بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بین دورتموند و موناکو به روز بعد موکول شد.   


با وجود سه نامه ای که در محل بمب گذاری پیدا شده و در آن به آرمان های اسلامی و "به نام الله" اشاره شده بود، مقامات آلمان حاضر نشدند قبل از دسترسی به اطلاعات بیشتر به طور رسمی این بمب گذاری را به عنوان یک حمله تروریستی معرفی کنند.
در ادامه تحقیقات از وجود ابهامات مهم در ارتباط با این نامه ها گزارشاتی به دادستانی رسیده بود. در متن یکسان هر سه نامه، نویسنده با غلط های مشکوک املایی از آلمان خواسته بود که دست از مشارکت در ائتلاف بین المللی بر ضد داعش بردارد. همچنین تعطیلی پایگاه نظامی ناتو در رامشتاین نیز مطالبه ای بود که سنخیتی با مشغولیت های این گروه تروریستی نداشت.

دیدگاه‌ها