کد خبر : 1410301 | 01 اردیبهشت 1396 ساعت 16:55 | 112.4K بازدید | 1 دیدگاه

منصوریان می تواند دوباره به جاده موفقیت برگردد؟

گزارش ویژه: افت بدموقع جوان‌های استقلال

استقلال با شکست برابر تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر رتبه دوم جدول رده بندی را از دست داد اما آنچه بیشتر از هرچیزی در این تیم به چشم می آید، افت بازیکنان جوان این تیم بعد از شروع سال 96 است که کاملا در بازی های اخیر آبی ها مشهود است.

گزارش ویژه: افت بدموقع جوان‌های استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان جوان استقلال بعد از ناامید شدن منصوریان از درخشش ستاره هایی مثل بختیار رحمانی، یعقوب کریمی و آرش افشین و چند بازیکن دیگر رفته رفته به ترکیب استقلال اضافه شدند و در نیم فصل دوم شرایط  این تیم را کاملا متحول کردند اما حالا با رسیدن به هفته های پایانی لیگ به نظر می رسد بیشتر آنها با افتی فاحش روبرو شده اند و نمی توانند نمایش درخشان خود را در ترکیب استقلال در سال 95 را در سال جدید هم ادامه بدهند  افت بازیکنان جوان استقلال می تواند دو دلیل عمده داشته باشد، یکی خستگی بدنی ناشی از بازی های پرفشار  و هم مشکلاتی که از نظر روحی می تواند برای بازیکنان جوان وجود داشته باشد چرا که آنها در این سن و سال با فشار زیادی روبرو هستند و ممکن است پختگی کامل برای تحمل این شرایط را نداشته باشند.

 


اسماعیلی، فعلا بدون گل و بدون پاس گل

 

1194445


فرشید اسماعیلی در دو ماه آخر سال 95 روزهای فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و به جرات می توان گفت به همراه کاوه رضایی و امید ابراهیمی بهترین بازیکن تیمش در نیم فصل دوم بود. در آخرین بازی استقلال در سال 95 فرشید اسماعیلی در اواسط نیمه اول بازی با لوکوموتیو و در شرایطی که استقلال برتری به حریفش نداشت روی یک حرکت فردی گل را زد اما از این بازی به بعد روزهای افت او شروع شد. اسماعیلی از شروع سال 96 نتوانسته نمایش خوبی در ترکیب استقلال داشته باشد و باید منصوریان بتواند او را از نظر روحی آماده کند چرا که این بازیکن از نظر قابلیت بازی شرایط بسیار خوبی دارد.

 


افت نورافکن بعد از تبعید به نیمکت

 

1194447


امید نورافکن با بازی هایی خوبی که در بازی با پرسپولیس، السد و ذوب آهن در نیم فصل دوم داشت در سن 19 سالگی بسیاری از کارشناسان فوتبال را شگفت زده کرد اما یک اشتباه بچگانه باعث شد او از شرایط آرمانی تا حدود زیادی دور شود. نورافکن دراولین بازی سال 96 برابر فولاد با امید ابراهیمی و یعقوب کریمی درگیری پیدا کرد و منصوریان او را در بازی با گسترش فولاد و لوکوموتیو نیمکت نشین کرد. نکته جالب این است که نورافکن از بازی صبا و تراکتورسازی به ترکیب استقلال برگشت اما هرگز بازیکن قبلی نبود. به نظر می رسد نیمکت نشینی نورافکن در 2 بازی برای او بسیار گران تمام شده است و این وظیفه منصوریان است که این بازیکن را دوباره به روزهای اوج برگرداند.

 


بهنام برزای و افتی که محسوس است

 

1194446


برزای بی تردید زننده گل بقای منصوریان در استقلال است که در بازی با سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر به ثمر رساند. در آن زمان خیلی ها می گفتند اگر استقلال شکست بخورد منصوریان برکنار می شود اما برزای ناجی سرمربی جوان تیمش شد. برزای از بعد از آن بازی های فوق العاده ای انجام داد و حتی در دربی 84 هم یکی از ستاره های تیمش بود اما او هم مدتی است افت کرده و اثری از درخشش بازی های گذشته در او نیست.

 


قربانی هم گل نمی‌زند

 

1194448


علی قربانی نسبت به دقایقی که در این فصل در ترکیب استقلال بازی کرده موفق شده آمار خوبی در گلزنی از خود به جای بگذارد. او زننده آخرین گل استقلال در سال 95 است که موفق شد گل دوم تیمش را وارد  دروازه لوکوموتیو کند اما او در سال 96 هرگز موفق به گلزنی نشده است و افت او تا جایی پیش رفته است که در بازی با صبا و تراکتورسازی منصوریان ترجیح داده از جابر انصاری به جای او استفاده کند. البته قربانی بازیکن کاملا بی حاشیه ای است و به طور قطع خود را برای بازی های حساس پیش روی استقلال آماده می کند.

 

عکس ها: رضا سعیدی پور

دیدگاه‌ها