کد خبر : 1410781 | 03 اردیبهشت 1396 ساعت 19:15 | 66.4K بازدید | 0 دیدگاه

ال کلاسیکو چطور تصویربرداری می شود؟ (عکس)

امشب در سانتیاگو برنابئوی مادرید، شاهد حساس ترین و جذاب ترین بازی فصل باشگاهی اروپا خواهیم بود.

 

به گزارش "ورزش سه"، دیداری که جهان فوتبال را به دو قسمت تبدیل می کند.

 

پس از مدت ها شاهد این هستیم که ال کلاسیکو در کسب عنوان قهرمانی لالیگا تاثیر گذار است. رئال اگر امشب پیروز شود، گام بلندی به سوی قهرمانی بر خواهد داشت و بارسا برای زنده نگاه داشتن امیدهای قهرمانی اش نیاز به سه امتیاز این بازی دارد.

 

ال کلاسیکو از هر جهت خاص است حتی از لحاظ تصویر برداری.

 

امشب یک دوربین عنکبوتی کار تصویربرداری هوایی بازی را انجام خواهد داد. فاصله این دوربین از سطح زمین 21 متر است ولی روی ضربات ایستگاهی می تواند به سه متری زمین بیاید و لحظات نابی را به ثبت برساند.

 

 

1194807

 

 

استدی کم، دیگر ابزاری است که در بازی امشب از آن استفاده خواهد شد.

 

استدی کم  وسیله ای است برای فیلم برداری هر چه حرفه ای تر در حال حرکت که به وسیله آن می توان تصاویری بدون لرزش و نرم در حرکت  را ثبت کرد. این وسیله دارای یک جلیقه و بازویی می باشد که وزن دوربین به وسیله ی این تجهیزات به بدن فیلم بردار منتـقل می شـود و او بدون توجه به نحـوه مهار کردن وزن دوربیــن و لنـز می تواند با تمرکز بیشتری به نوع فیلم برداری بپردازد. بازویی موجود می تواند حرکات دست را شبیه سازی کند.

 

استدی کم برای زوم کردن روی فعالیت بازیکنان درون زمین و نیز ثبت فعل و انفعالات کنار زمین فوتبال کاربرد زیادی دارد.

 

 

1194819

 

 

دوربین 360 درجه که توسط کمپانی اینتل در ال کلاسیکوی آذرماه گذشته در نوکمپ رونمایی شد، امشب در برنابئو نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نوکمپ و برنابئو، اولین ورزشگاه های اروپا هستند که از این سیستم استفاده می کنند. سیستمی که در صحنه های کلیدی و مشکوک بازی مثل پنالتی ها و آفساید ها کاربرد فراوانی دارد.

 

این سیستم، تصاویر 38 دوربین مستقر در طبقه دوم ورزشگاه را جمع کرده و کارگردان می تواند انتخاب کند که صحنه را از چه زوایایی تقدیم بیننده کند.

 

این بازی را 650 میلیون نفر از 58 شبکه در 188 کشور دنیا تماشا خواهند کرد. 400 نفر در برگزاری این بازی دخیل هستند. 70 دوربین و 650 خبرنگار و عکاس هم وظیفه پوشش بازی را بر عهده خواهند داشت.

دیدگاه‌ها