کد خبر : 1410957 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 15:51 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

عملکرد برانکو در غیاب ستاره‌ها؛ ناامید نباشید

نیمکت خالی و غیبت مهره‌ها؛ اتفاقی است که باعث شد نگرانی در خصوص نتیجه این تیم برابر الهلال را افزایش دهد.

عملکرد برانکو در غیاب ستاره‌ها؛ ناامید نباشید

به گزارش "ورزش سه"، تیم برانکو ایوانکوویچ در روزی که نیمکت آنها از مهره‌های قابل اتکا خالی است و سه مهره سرشناس سرخپوشان هم به دلیل مصدومیت و محرومیت غایب هستند، باید در جدال سرنوشت برابر الهلال عربستان قرار گیرند. 


بوژیدار رادوشوویچ، حامد آقایی، احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی، شهاب کرمی، محمد انصاری روی نیمکت این تیم در جدال برابر الهلال حاضر خواهند شد و این در حالی است که انصاری از توان صد درصدی برای این بازی برخوردار نیست. سیدجلال حسینی و سروش رفیعی نیز به دلیل محرومیت غایب این جدال خواهند بود تا برانکو ایوانکوویچ به شدت برای دیداری که امتیاز آن می‌تواند حکم بقا در لیگ قهرمانان و شکست در آن به معنای پایان کار سرخپوشان است، تحت فشار قرار داشته باشد.


با این حال نگاهی به دیدارهای قبلی تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در جدال‌هایی که مهره‌های سرشناس خود را در اختیار نداشت، نشان می‌دهد آنها چندان تیم دست و پا بسته‌ای برابر حریفان نیستند. 


مهمترین دیداری که برانکو ایوانکوویچ در آن علیرغم کمتر بودن پتانسیل فردی به برتری مقابل رقیب دست یافت، جدال برگشت دربی بود. جایی که پیام صادقیان، مهرداد کفشگری، فرناندو گابریل و ... را در اختیار نداشت و موفق شد در فصلی که برای بقا جنگیده بود شاگردان امیر قلعه‌نویی را شکست دهد.


دیدار با صبای قم نیز پرسپولیس در فصل گذشته با شرایطی مشابه این روزها برگزار شد؛ شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی در قم حاضر شدند و برابر علی دایی و تیمش قرار گرفتند که مهدی طارمی به دلیل مسائل انضباطی از ترکیب اصلی خارج شده بود و محسن بنگر هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نبود تا خط دفاعی سرخ‌ها متزلزل‌تر از قبل شود. رامین رضاییان نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی شاگردان برانکو ایوانکوویچ نبود تا بابک حاتمی جانشین او شود. کمال کامیابی نیا نیز دیگر محروم سرخپوشان محسوب می‌شد تا شرایط کاملا به ضرر این تیم تصور شود اما یک گل از سوی فرشاد احمدزاده برتری سه امتیازی را به اردوی پرسپولیس آورد.


بار دیگر صبای قم و بار دیگر مشکلات پرسپولیس در ترکیب این تیم که باعث شد با تمام نفرات مقابل آنها قرار نگیرد. اینبار هم سیدجلال حسینی و مهدی طارمی غایب پرسپولیس محسوب می‌شدند اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند در یک بازی برتر مقابل تیمی که در نیم فصل دوم شرایط متفاوتی را دنبال می‌کرد به برتری دوگله برسند و با سه امتیاز قم را ترک کردند.


جدال با نفت تهران و در روزی که پرسپولیس محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا و وحید امیری را در اختیار نداشت و توانست از استادیوم تختی با پیروزی دو گله خارج شود و یک پیروزی شیرین به حساب خود واریز کند. 


پرسپولیس در بازی برگشت برابر سپاهان در استادیوم آزادی نیز سیدجلال حسینی و کمال کامیابی را به عنوان دو مهره اصلی خود در اختیار نداشت و البته توانست حریف خود را با دو گل شکست دهد. 


در این فصل هم البته دیدارهای دیگری بودند که برانکو ایوانکوویچ یک یا دو یار اصلی خود را در اختیار نداشته باشد اما به طور کلی سرمربی سرخپوشان و بازیکنانش نشان داده‌اند که این تیم به بازیکن متکی نیست و البته نباید رقبایی که در بالا ذکر شد را با کیفیت فنی و قدرت تاکتیکی الهلال قیاس کرد اما اگر 11 بازیکن اصلی پرسپولیس موفق شوند برترین عملکرد فصل خود را به نمایش بگذارند یک روز تاریخی را ثبت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها