کد خبر : 1411025 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 21:20 | 66.2K بازدید | 0 دیدگاه

توقف بدموقع سبزهای اصفهان در راه صعود؛

ذوب‌آهن 0 - العین 3؛ عبدالرحمان‌ها حریف ندارند

ذوب‌آهن از بهترین فرصت برای پیروزی و صعود استفاده نکرد تا العین با استفاده از موقعیت‌های معدود، بهترین استفاده را داشته باشد و با درخشش عبدالرحمان‌های خود به پیروزی مهمی برسد.

ذوب‌آهن 0 - العین 3؛ عبدالرحمان‌ها حریف ندارند

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن که 7 امتیاز تا قبل از دیدار امشب مقابل العین داشت، می‌توانست با یک برد صعودش به‌عنوان نخستین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به جمع 16 تیم نهایی را قطعی کند اما مهاجمان این تیم موقعیت‌های زیادی از دست دادند و حتی یک پنالتی هم تبدیل به گل نکردند تا العین 3 گل که دو تای آنها را عمر عبدالرحمان و محمد عبدالرحمان به زیبایی زدند، به برد برسد و 9 امتیازی شود تا باتوجه به اینکه در آخرین مسابقه تیم‌های رده دومی الاهلی عربستان و ذوب‌آهن با یکدیگر بازی دارند، به مرحله بعد صعود کنند.



هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛ تاریخ: 96/02/04؛ ساعت 20:30
استادیوم: فولادشهر اصفهان/ تماشاگر: 8 هزار نفر
داور: کریشانتا دیلان(سریلانکا)؛ کمک‌ها: گوراج پالیا، جدارا دینا و راجاکریشنا پراشانت/ ناظر AFC: داولمانتا ایسلمو(تاجیکستان)/ ناظر داوری: سورش سرینواسان(هند)


 

 


ذوب‌آهن ایران

 


رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، حجت حق‌وردی(62- مهدی رجب‌زاده)، مهران درخشان‌مهر، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان(85- محمدرضا عباسی)، مرتضی تبریزی و جری بنگستون(83- ربیع عطایا)
سرمربی: سید مجتبی حسینی

 


العین امارات

 


خالد عیسی، اسماعیل احمد، مهند سالم، سالم جمعه، خالد عبدالرحمان، محمد عبدالرحمان، لی میونگ‌جو، دانیلو آسپریلا، کایو، عمر عبدالرحمان و  یوسف احمد(57- احمد برمان)
سرمربی: زوران مامیچ

 

 

اخطار

 


مهران درخشان‌مهر(20) - محمد نژادمهدی(52) - مرتضی تبریزی(77) از ذوب‌آهن

اسماعیل احمد(41) - احمد برمان(88) از العین

 

 

 

 

شرح گل ها
 

 

ذوب‌آهن صفر - العین 1 (دقیقه 25: دانیلو آسپریلا): لوکاس کایو سمت راست زمین صاحب توپ شد که ارسال کوتاه او را آسپریلا زد و مظاهری نیز بعد از برخورد توپ به مدافع خودی نتوانست واکنشی داشته باشد تا گل اول را العین برخلاف جریان بازی بزند.

العین 2 (دقیقه 59: عمر عبدالرحمان): عبدالرحمان، ستاره العین با حرکت انفرادی در پشت محوطه جریمه و عبور از مهدی‌پور با شوت پای چپ که در میانه راه به زمین هم برخورد داشت، برای دومین بار دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.

ذوب‌آهن صفر - العین 3 (دقیقه 80: محمد عبدالرحمان العراقی): این بار نوبت یک عبدالرحمان دیگر بود تا تیر خلاص را به ذوب‌آهن بزند؛ محمد عبدالرحمان با حرکت در عرض از سمت چپ محوطه جریمه ذوب‌آهن، به زیبایی دروازه مظاهری را باز کرد تا العین درآستانه برد مهمی قرار بگیرد.

 

 

بهترین بازیکن

 


خالد عیسی دروازه‌بان العین ستاره بازی با ذوب‌آهن بود که اجازه گلزنی به تیم ایرانی را نداد؛ او بارها مقابل شوت‌ها و ارسال‌های بازیکنان ایرانی ایستادگی کرد و علاوه بر آن یک پنالتی مهم در آخرین لحظات نیمه اول گرفت تا تیم‌اش با روحیه بالاتری امیدوار به ادامه مسابقه شود و در نهایت به پیروزی برسد.

 

 

اتفاق ویژه

 


یک برد صعود ذوب‌آهن را در دیدار خانگی مقابل العین قطعی می‌کرد اما شاگردان مجتبی حسینی از این فرصت بهره نبردند تا با شکست برابر نماینده امارات، کارشان برای صعود به روز آخر مقابل الاهلی عربستان بکشد.

 

 

شرح بازی


ذوب‌آهن از همان ابتدا بازی را در دست گرفت و در همان دقایق اولیه بارها موقعیت ایجاد کرد که مقاوت خالد عیسی اجازه گلزنی به شاگردان مجتبی حسینی را نداد؛ در ادامه بازیکنان ذوب از دو سمت زمین نفوذها و ارسال‌های زیادی انجام دادند که بی‌دقتی در زدن ضربات آخر آنها را ناکام می‌گذاشت تا العین برخلاف روند بازی در دقیقه 25 توسط آسپریلا به گل برسد؛ پس از آن ذوب‌آهن از روی کرنر و شوت‌های از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌کرد که مقاومت خالد عیسی راه‌ها را بسته بود؛ ذوب‌آهن روی یک صحنه کاملا مشکوک به پنالتی نرسید اما در آخرین دقیقه نیمه اول صاحب یک پنالتی شد که بنگستون آن را با چیپ به وسط دروازه زد تا دروازه‌بان العین به راحتی آن را جمع کند و نماینده امارات برنده به رختکن برود.


در نیمه دوم دوباره این ذوب‌آهن بود که برای گلزنی تلاش داشت و از تمام راه‌ها به دنبال باز کردن دروازه العین بود اما بعد از اینکه نماینده ایران نتوانست کاری از پیش ببرد، عمر عبدالرحمان با حرکت انفرادی و ضربه بغل پای عالی در دقیقه 59 اختلاف را به عدد 2 رساند تا کار برای شاگردان حسینی سخت‌تر شود؛ تعویض‌های سرمربی ذوب تمام هجومی انجام گرفت ولی کارساز نشد و با از دست دادن موقعیت‌هایشان به گل نرسیدند که البته درخشش دروازه‌بان العین بی‌تاثیر نبود؛ العین در دقیقه 80 با زدن گل سوم، کار را تمام کرد و در ادامه نیز سبزپوشان اصفهانی گلی نزدند تا این دیدار 3 بر صفر به سود نماینده امارات تمام شود.

 

 


لحظات حساس

 

 

دقیقه 5: ضربه آزاد مهدی‌پور از جناح راست به طور مستقیم در حال ورود به دروازه العین بود که خالد عیسی آن را از زیر طاق به کرنر فرستاد.
دقیقه 6: ضربه سر حسینی پس از ارسال پهلوان از روی کرنر توسط عیسی مهار شد.

دقیقه 9: پاس اشتباه خالد عیسی بهترین فرصت را به تبریزی داد تا در موقعیت تک به تک دروازه العین را باز کند که ضربه بد او را دروازه‌بان این تیم مهار کرد.
دقیقه 10: شوت پشت محوطه جریمه بنگستون به اسماعیل برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 10: کرنر کوتاه ذوبی‌ها را نزدیک بود بازیکنان العین وارد دروازه خودی کنند که عمر عبدالرحمان از تیرک دوم آن را دوباره به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 13: ارسال خوب کایو روی پای عمر عبدالرحمان فراهم نشد تا موقعیت جدی العیت از دست برود.

دقیقه 21: ارسال تند و تیز و خطرناک حسینی را خالد عیسی با شیرجه بلند مشت کرد.
دقیقه 24: تبریزی توپ را رها کرد تا پهلوان در شرایط خوبی به توپ برسد اما ضربه پای چپ او را باز هم خالد عیسی با واکنش خود به کرنر فرستاد.

دقیقه 31: شوت عمر عبدالرحمان از زاویه بسته به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 35: پهلوان بعد از دریبل سه مدافع العین با ضربه فنی قصد گلزنی داشت که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 36: شوت درخشان‌مهر راه به جایی نبرد و به اوت رفت.

دقیقه 39: ارسال عالی عمر عبدالرحمان از جناح چپ به پشت مدافعان ذوب‌آهن را کایو نتوانست استفاده کند و ضربه بی‌دقت او راهی اوت شد.

دقیقه 40: پهلوان با نفوذ سریع از سمت چپ، وارد محوطه جریمه العین شد که سالم جمعه با تکلی که مشکوک به خطای پنالتی بود او را متوقف کرد اما داور سریلانکایی چنین تصمیمی نگرفت.

دقیقه 45: اشتباه محمدزاده نزدیک بود کار دست ذوبی‌ها دهد اما حرکت سریع و انفرادی کایو راه به جایی نبرد و شوت او به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: فشار بی‌امان ذوبی‌ها بالاخره در آخرین لحظات نیمه اول ثمربخش شد و ارسال محمدزاده و ضربه تبریزی به دست احمد اسماعیل برخورد کرد تا یک پنالتی به سود نماینده ایران گرفته شود.
دقیقه 4+45: بنگستون به شکل عجیبی بهترین فرصت گلزنی برای ذوب‌آهن را از روی نقطه پنالتی از دست داد؛ مهاجم هندوراسی ذوب به دنبال چیپ زدن بود که خالد عیسی دست او را خواند و به راحتی توپ را مهار کرد.
دقیقه 49: مهدی‌پور روی ریباند سانتر درخشان‌مهر به توپ رسید که شوت او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 55: شوت پر قدرت آسپریلا به کمر اسماعیلی‌فر برخورد کرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 64: شوت آسپریلا با اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه ذوب به بیرون رفت.

دقیقه 71: ارسال دقیق رجب‌زاده از روی کرنر را محمدزاده بالاتر از همه مدافعان العین با ضربه سر زد که خالد عیسی، با واکنش عالی دیگر توپ را زد و در برگشت نیز بنگستون روی دروازه‌بان العین خطا کرد.

دقیقه 79: حسینی بعد از دریافت ارسال رجب‌زاده شوت‌زنی کرد که خالد عیسی توپ را جمع کرد.
دقیقه 80: شوت اسماعیلی‌فر دردسری برای عیسی نداشت و دروازه‌بان العین به راحتی توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 82: شوت عمر عبدالرحمان از زاویه بسته با اختلاف زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 86: شوت راه دور مهدی‌پور با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.

دقیقه 5+90: ربیع عطایا با وجود اینکه دو بار متوقف شد درازکش شوت‌زنی کرد اما باز هم خالد عیسی مقابل این توپ ایستاد.
دقیقه 5+90: شوت درخشان‌مهر از فاصله 30 متری را خالد عیسی جمع کرد.

 

 

 


در حاشیه

 


* علی حمام مدافع راست لبنانی ذوب‌آهن به علت مصدومیت در ترکیب ذوب‌آهن قرار نگرفته است.
* مهدی رجب‌زاده برخلاف بازی اخیرشان در لیگ برابر ماشین‌سازی، امروز نیمکت‌نشین است.
* رایگان اعلام شدن تماشای این مسابقه موجب شده استقبال نسبتا خوبی از این بازی صورت بگیرد.
* العین هم در اصفهان تماشاگر دارد و تعداد کمی برای حمایت از این تیم در ورزشگاه فولادشهر حضور دارند.
* پس از گل سوم ذوب‌آهن، تماشاگران این تیم در اعتراض به عملکرد مجتبی حسینی، منصور ابراهیم‌زاده سرمربی پیشین این تیم را تشویق کردند.

دیدگاه‌ها