کد خبر : 1411063 | 05 اردیبهشت 1396 ساعت 01:55 | 113.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی قهرمانی پرسپولیس؛

گزارش کامل برنامه نود با آرش آقای گل

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته مصاحبه مفصل و جذابی با آرش برهانی انجام داد و به حواشی قهرمانی پرسپولیس پرداخت.

گزارش کامل برنامه نود با آرش آقای گل

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(چهارم اردیبهشت ماه) از ساعت 22:56 آغاز شد که علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ برتر در هفته بیست و هشتم و پخش مسابقات پرسپولیس و ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا، به حواشی جشن قهرمانی پرسپولیس و همچنین پارس جنوبی جم در لیگ یک پرداخته شد؛  گفت‌وگوی حضوری با آرش برهانی، مهاجم سابق استقلال و تیم ملی که به تازگی خداحافظی کرده نیز بیشترین بخش این برنامه را به خود اختصاص داد.


گزارش لحظه به لحظه برنامه نود را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین لوسیانو ادینیو، آرش برهانی، مهدی رجب‌زاده، رضا عنایتی و فریدون فضلی بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر را انتخاب کنند.

 

1195257

 

* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- داستان تیمی که از ته جدول به قهرمانی رسید؛ زخمی که قرمزها را نکشت و قوی‌ترشان کرد.
- حواشی جشن قهرمانی پرسپولیس.
- پیشی گرفتن تراکتورسازی از استقلال در رقابت فشرده برای نایب قهرمانی.
- گفت‌وگوی زنده با یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر؛ آرش برهانی.


* ترین‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر


حرکات تکنیکی: ابوالفضل ابراهیمی، محمد امین درویشی، عارف غلامی، حسین ماهینی، شهرام گودرزی، مصطفی احمدی، حسین پاپی، فرشاد احمدزاده، بهنام برزای، ربیع عطایا، امیرحسین کریمی، مهدی شیری، مهرداد محمدی، رضا خالقی‌فر، فرزاد حاتمی، مهدی مومنی، محمدرضا عباسی و مهدی رجب‌زاده.
تیرک دروازه: اکبر ایمانی(مقابل پرسپولیس)
کار تیمی: پدیده(برابر پرسپولیس)
موقعیت از دست رفته: مهدی طارمی(مقابل پدیده)
پاس گل: ربیع عطایا(برابر ماشین‌سازی)
مهار: محمد ناصری(مقابل پیکان)
گل برتر: گادوین منشا(برابر سیاه جامگان)

 

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ برتر

 

* صبا 0 سپاهان 1


نکات بازی


سپاهان برای نخستین بار در این فصل در دو بازی پیاپی کلین‌شیت کرد.
پس از ورود کرانچار، سپاهان 10 امتیاز از چهار مسابقه به دست آورده است.


- کنفرانس مربیان


زلاتکو کرانچار: بهتر از حریف بودیم و توانستیم بازی خود را دیکته کنیم؛ بخشی که من را ناراحت می‌کند از دست دادن موقعیت‌هاست چون اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم و گل می‌زدیم می‌توانستیم با آرامش بیشتری به کارمان ادامه دهیم.
صمد مرفاوی: سعی داشتیم بازی را کنترل و بعد حمله کنیم؛ به دنبال جبران گل خورده بودیم ولی باید به ضد حملات سپاهان هم توجه می‌کردیم چون آنها بازیکنان سرعتی زیادی داشتند.


* فولاد خوزستان 1 استقلال خوزستان 3


نکته بازی


فولاد در هفت بازی اخیر به پیروزی نرسیده است.


- کنفرانس مربیان


نعیم سعداوی: مسؤولیت این شکست تماما متوجه من است و این اتفاقات در فوتبال می‌افتد؛ ای‌کاش برخی از افراد خیلی از مسائل را می‌دانستند.
سید سیروس پورموسوی: به استان خوزستان بابت این دربی جوانمردانه، خوب، با کیفیت و بدون حاشیه تبریک می‌گویم؛ به آقای سعداوی و بازیکنان فولاد خسته نباشید عرض می‌کنم؛ بازیکنانم با تمام توان و با وجود مشکلات از تمام توان مایه گذاشتند.


* کارشناسی داوری با نوید مظفری


- صبا و سپاهان


پنالتی سپاهان به درستی اعلام شد ولی میرهانی هاشمی باید اخطار می‌گرفت.
قاسم دهنوی به دلیل رفتار غیر ورزشی و لگد کردن چپاروف باید کارت زرد دریافت می‌کرد.


- فولاد و استقلال خوزستان


خطایی روی اسماعیل شریفات انجام نشد و عدم اعلام پنالتی درست بود.

 

* فردوسی‌پور وضعیت جدول لیگ برتر ایران و همچنین شرایط صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کرد.


* بخشی به حواشی قبل از بازی پرسپولیس و پدیده اختصاص داشت.


* پرسپولیس 4 پدیده 0


نکات بازی


پدیده با خوردن 7 گل از روی کرنر، ضعیف‌ترین تیم از این نظر است.
سومین گل پیاپی علی علیپور در لیگ برتر.
مهدی طارمی در هشت بازی اخیر خانگی پرسپولیس در لیگ گلزنی کرده است.
گل سوم پرسپولیس مقابل پدیده موجب شد آنها بهترین خط حمله لیگ را از استقلال بگیرند.
احمدزاده نخستین گلزن تعویضی لیگ شانزدهم
فرشاد احمدزاده 5 گل در پرسپولیس را با ضربه سر زده است.
نخستین پیروزی پرسپولیس در لیگ برابر پدیده.
سنگین‌ترین شکست فصل پدیده.
قاطع‌ترین برد پرسپولیس با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ.


- کنفرانس سرمربی پرسپولیس


برانکو: این یک نمایش زیبا از قهرمانی ما بود؛ شادی زیادی ما و هواداران را فرا گرفته بود؛ خوشحال هستم در چنین حال و هوایی با نتیجه قاطعانه‌ای به برد رسیدیم و یک بار دیگر قهرمانی را ثابت کردیم.

 

* گزارش جذابی از پایان انتظار پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به قهرمانی و شکستن طلسم 9 ساله پخش شد که در آن به ناکامی هفته پایانی فصل گذشته در رسیدن به این عنوان اشاره داشت.

 

داستان قهرمانی پرسپولیس با گذشت از بحران

 

قهرمانی پرسپولیس؛ از پرواز هادی تا اشکهای هانی

 

حواشی جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

 

* برهانی: 3 سال در استقلال تحمل کردم


آرش برهانی در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود با بیان اینکه 9 سال در استقلال بودم و اتفاقات خوب و بد زیادی دیدم، اظهار کرد: امشب به برنامه نود آمدم تا انتظارات و ناراحتی‌ها را بگویم و حق هواداران است تا این موضوعات را بدانند؛ البته الان شرایط استقلال حساس است و دوست ندارم حواشی درست شود و جو متشنج باشد که به همین دلیل برخی مسائل را نمی‌گویم؛ اهل بگم بگم هم نیستم و هر حرفی را کامل می‌زنم یا نمی‌زنم.


وی درباره آمار گل‌های خود ابراز کرد: 220 بازی انجام دادم که فقط 60 مسابقه را به‌عنوان مهاجم نوک به میدان رفتم ولی در سایر مسابقات وینگرهای راست یا چپ بودم که به همین دلیل آمار گل‌هایم شاید کمی پایین باشد؛ به همین دلیل دوست دارم با وینگرها مقایسه شوم.


مهاجم سابق استقلال با اشاره به اینکه فصل 87 مهاجم نوک بودم که 35 یا 36 گل زدم، گفت: در لیگ‌های هفتم و هشتم مهاجم نوک بودم و یک فصل بعد فقط 6-5 مسابقه در این پست به میدان رفتم؛ در لیگ سیزدهم به بعد نیز یک گل می‌زدم و در دیدار بعد هم به زمین می‌رفتم اما یک نیمه که گل نمی‌زدم، سریع تعویض می‌شدم و 5 مسابقه به نیمکت می‌رفتم که این شرایط را سه سال تحمل کردم؛ الان بازیکنانی هستند یک بازی بیرون می نشینند تیم را بهم می‌ریزند یا خودشان شرایط‌شان تغییر می‌کند.

 

برهانی درخصوص حضورش در فوتبال اظهار کرد: در پاس جوان بودم و تازه به لیگ برتر آمدم؛ جواد نکونام در آن مقطع خیلی به من کمک کردم؛ مهاجمان زیادی مثل خداداد عزیزی، رسول خطیبی، بیاتی‌نیا، بهرام اسماعیلی و .... داشتیم که در سطح تیم ملی قرار داشتند؛ من هم به این تیم اضافه شدم و با انگیزه‌های آقای همایون شاهرخی امید به بازی داشتم.


وی پیرامون لژیونر شدنش به لیگ امارات و بازگشت به ایران عنوان کرد: لیگ امارات را خیلی دست کم گرفته بودم چون وقتی با تیم‌های این کشور بازی می‌کردیم، گلزنی داشتم؛ به همین دلیل نتوانستم موفقیتم را در لیگ این کشور ادامه دهم.


مهاجم سابق تیم ملی یادآور شد: اهل تمرین اختصاصی و جداگانه کار کردن نبودم و وقت نداشتم؛ سعی می‌کردم برای تیمم مثمر ثمر باشم ولی بعضی مواقع کار با وزنه انجام نمی‌دادم.

 

گلهای زیبا و خاطره انگیز آرش برهانی

 

برهانی اضافه کرد: در بازی‌ها تمام توانم را برای موفقیت تیمم می‌گذاشتم؛ من نفر اول کارهای هجومی تیمم بودم؛ الان تیم‌های بالای جدولی موقعیت‌های زیادی از دست می‌دهند ولی من در اواخر زمان بازی خود شاید از 10-9 موقعیت یک گل می‌زدم و برخی مواقع در 10 دقیقه سه گل به ثمر می‌رساندم.


او با بیان اینکه دنیزلی مربی بسیار خوبی برای من بود، اظهار کرد: تمام مربیانم را دوست دارم و به من خدمت کردند اما دنیزلی می‌دانست من بازیکن روحی هستم، جواد نکونام چه خصوصیاتی دارد و ... ؛ طوری برخورد داشت که هیچکس از دست او ناراحت نمی‌شد؛ دنیزلی ماهی یکی، دو بار بازیکنان را به خانه خود دعوت می‌کرد تا صحبت کنیم؛ در کل دنیزیلی خیلی برای بازیکن وقت می‌گذاشت.


دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر ابراز کرد: یادم می‌آید در استقلال یک موقعیت خراب کردم ولی سه بازی بعد از آن در لیست نبودم و چهار مسابقه کاملا روی نیمکت قرار داشتم و حتی یک دقیقه به زمین نرفتم؛ اگر گل می‌زدم دقیقه 70-60 تعویض می‌شدم و اگر نمی‌زدم در پایان نیمه بیرون می‌رفتم و این شرایط را تحمل کردم؛ با تمام مربیانی که در استقلال کار کردم، راحت بودم و سعیم این بود با کسی مشکل نداشته باشم.

 

برهانی در حمایت از مهاجمانی مثل طارمی که موقعیت‌سازی می‌کنند، گفت: 70  درصد کارهای تهاجمی پرسپولیس روی دوش مهدی طارمی است؛ نمی‌شود که موقعیت ساختن طارمی را نادیده گرفت؛ آیا موقعیت درست کردن در فوتبال خوب یا بد است؟؛ در ایران طوری برخورد می‌شود که این مسئله مهم نیست؛ مطمئنم الان مهدی طارمی فشار زیادی تحمل می‌کند ولی بدانید در پرسپولیس یا استقلال ، 17-16 گل زدن هنر است.

 

مهاجم سابق استقلال اضافه کرد: الان خیلی از مهاجمان در 300-200 بازی فقط 50-40 گل می‌زنند اما این دلیل نمی‌شود مثمر ثمر نباشند و شاید نوع بازی‌شان شکل دیگری بوده است؛ من همیشه سعی کردم با عملکردم نشان دهم گلزن هستم.

 

برهانی یادآور شد: اگر با علی دایی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا نیکبخت و ... هم دوره نبودم، مطمئنا الان بالای 100 بازی ملی داشتم اما باز هم برای من موجب افتخار است در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بازی کردم.


او درباره اینکه گفته می‌شد برخی بازیکنان در تیم ناصر حجازی کم‌کاری می‌کردند، گفت: در کل شاید این مسائل را در فوتبال بگویند اما به شخصه اصلا چنین چیزی را قبول ندارم؛ مخصوصا بازیکن تیم استقلال نمی‌تواند به خاطر فلان مربی شرافت خود را بفروشد و اصلا در استقلال چنین چیزی را ندیدم.


مهاجم سابق تیم ملی درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2006 عنوان کرد: انتظارها در جام جهانی 2006 از تیم ملی بالا بود که استرس را به بازیکنان داد؛ تیم ما می‌توانست در آن رقابت‌ها نتایج عجیب و غریبی بگیرد تا تیم دوم بالا برویم ولی آن تیم حیف شد و البته بازیکنان زیادی آسیب دیدند.


برهانی پیرامون هم‌بازی بودن با علی دایی عنوان کرد: علی دایی همیشه، حتی در تمرینات دوست داشت برنده باشد؛ یکی از استثنایی‌ترین و بهترین کسانی که از نزدیک دیدم که آنقدر اراده و پشتکار داشته باشد، علی دایی است؛ واقعا حق او است چنین جایگاهی داشته باشد.

 

او درخصوص جدایی از استقلال گفت: اصلا انتظار نداشتم چنین برخوردی با من صورت بگیرد چون 9 سال بدون منت و خواسته در این تیم بازی کردم؛ همیشه مدیران عاملی مثل فتح‌الله‌زاده، علی نظری، امیری و ... شاهد بودند که قرارداد بستن من چند دقیقه طول کشید؛ مثل تیم‌های معمولی، خیلی راحت قرارداد بستم؛ اصلا نمی‌گفتم اول پول می‌گیرم و بعد قرارداد می‌بندم؛ سال اولی که آقای گل شدم پیشنهادهای بالاتری داشتم ولی در استقلال ماندم.


مهاجم سابق استقلال و تیم ملی با بیان اینکه در اواخر بازی گل می‌زدم ولی روی نیمکت می‌نشستم، اظهار کرد: خیلی‌ها گفتند اگر مصاحبه می‌کردم حقم را می‌گرفتم؛ چنین رفتارهایی داشتم ولی انتظارم این بود وقتی از استقلال می‌رفتم برخورد خوبی صورت بگیرد اما به یک باره دیدم با اینکه قرارداد ندارم، اسمم را در لیست مازاد زدند.


برهانی اضافه کرد: انتظار نداشتم نامم را در لیست مازاد رسانه‌ها بگویند؛ بعد دیدم آقای منصوریانی به استقلال آمده که آقایان حجازی و قلعه‌نویی می‌گفتند او برای این تیم زحمت کشیده است؛ علی آقا(منصوریان) بزرگ این تیم بود و همراه هم در استقلال یک سال بودیم؛ انتظار داشتم شرایطم را درک کنند ولی با اینکه اینطور بود، چنین رفتارهایی انجام دادند.


او پیرامون دخالت برخی افراد در جدایی‌اش از استقلال ابراز کرد: متاسفانه یک سری بازیکن صحبت‌هایی کردند و از نیم‌فصل با مسؤولان حرف زدند که من اهل باندبازی هستم و تیم را برهم می‌زنم اما خدا را شاهد می‌گیرم تمام بازیکنانی مثل حنیف عمران‌زاده، فخرالدینی و ... می‌دانند چنین چیزی نبوده است.


مهاجم سابق استقلال یادآور شد: یک روز بازیکنان از من خواستند و به آقای افشارزاده زنگ زدم و گفتم بچه‌ها خیلی از مسائل مالی ناراحت هستند و می‌گویند تا پول ندهید، تمرین نمی‌کنیم که گفت تمرین نکنند؛ آقای علی نظری به من زنگ زد و این مکالمه با آقای افشارزاده را گفت که بعد از آن دوباره شب با آقای افشارزاده این حرف را زدم و تمام بازیکنان را برای تمرین جمع کردم و میانجی‌گری انجام دادم؛ 


برهانی تاکید کرد: امسال آرش برهانی نیست اما با اینکه سابقه نداشته در تاریخ استقلال تمرین تعطیل شود، در این فصل این اتفاق افتاده است؛ هر بازیکنی که به استقلال می‌آید، می‌داند شرایط مالی چطور است؛ امسال که آرش برهانی نبود که باند درست کند تا تمرین تعطیل شود یا کارهای دیگر باشد.


او ادامه داد: با تمام هم‌تیمی‌های خود ارتباط خوبی داشتم و دارم ولی دوست نداشتم دوست من که روبوسی و احوال‌پرسی می‌کند، پشت سرم حرفی بزند؛ درست نیست اسم را بگویم چون یک زمانی با آنها هم‌بازی بودم ولی اطمینان دارم هواداران کم کم این افراد را می‌شناسند؛ تاریخ مشخص می‌کند و ماه پشت ابر نمی‌ماند.


مهاجم سابق تیم ملی با بیان اینکه مهرداد اولادی از نظر روحی شکننده بود، گفت: مهرداد از مسائل ریز و کوچک ناراحت و افسرده می‌شد؛ اگر یک بازی به زمین نمی‌رفت خیلی غصه می‌خورد که همه به او دلداری می‌دادند.


برهانی درباره انتقادات از استقلال عنوان کرد: اگر صحبت یا انتقاد سازنده هم شود، انگ می‌زنند که پیشکسوت یا بازیکن بیرون بوده و می‌خواهد شرایط را برهم بزند.


دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر درباره اعتقاد به خرافه‌گرایی عنوان کرد: فرشید طالبی قلم‌بندی به من داد که در چهار بازی پیاپی گل زدم ولی بعد از گم کردن آن دیگر سخت گلزنی می‌کردم.


برهانی با بیان اینکه هر بازیکنی جای من بود، از لیگ یازدهم به این طرف 5 بازی هم دوام نمی‌آورد، اظهار کرد: خیلی شرایط سخت بود ولی مهم‌ترین نکته برای من روحیه داشتن در فوتبال بود؛ بالای 20 بازی در زمان حضورم در فوتبال گل زدم ولی هفته‌ها بیرون نشستم؛ این اتفاق بازیکن را نابود می‌کند؛ یک بازیکن تعویض می‌شود درخواست رضایت‌نامه می‌کند، سمت نیمکت نمی‌رود و ... اما چنین شرایطی را تحمل کردم.


او درمورد حضورش در ابتدای فصل در پیکان گفت: پیکان باشگاه بسیار خوبی است و آقای مجید جلالی هم مربی سابقه مشخصی دارد؛ ابتدای فصل تصمیم داشتم در استقلال خداحافظی کنم ولی بعد از صحبت با آقای جلالی به پیکان رفتم اما بعد از مصدومیتم که در هفته دوم اتفاق افتاد و با اینکه مصدومیتی بیش از دو هفته نداشتم، در پیکان چهار ماه و نیم از فوتبال دور بودم که در برگشت بازیکنانی مثل منشا، آقاخان و نعمتی خوب کار می‌کردند و با نظر آقای جلالی جدا شدم.


مهاجم سابق استقلال اضافه کرد: مطمئنا دیگر به بازی کردن برنمی‌گردم ولی فعلا تصمیمی ندارم درباره مربیگری نظر بدهم.


برهانی تاکید کرد: اگر بیشتر به من اعتماد می‌شد و از نظر روحی راحت بودم، مطمئنا بهتر کار می‌کردم اما اینطور نبود چون بعد از یک گل و پاس گل نیمکت‌نشین می‌شدم.


او اظهار کرد: از 220 بازی تنها 60 بازی به‌عنوان مهاجم نوک بودم که اگر در تمام مسابقات در این پست که تخصصی‌ام است، قرار می‌گرفتم، بیش از 200 گل می‌زدم.

 

مهاجم سابق استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهترین گلزنان ایرانی که با آنها هم‌بازی بوده است، عنوان کرد: آقایان دایی، رضا عنایتی، فرهاد مجیدی، علی سامره، علی لطیفی و علی موسوی گلزنان خوبی بودند ولی گل نزن در فوتبال ایران نداریم.


برهانی ابراز کرد: ببینید مهدی طارمی در این دو سال چقدر اذیت شد ولی من از سال 91 چنین شرایطی را تحمل کردم اما با این حال تماشاگران استقلال همواره از من حمایت کردند و با اینکه موقعیت‌های زیادی از دست دادم، همیشه هواداران استقلال من را آرش آقای گل تشویق می‌کردند و لطف‌شان شامل حالم می‌شد.

 

ماجرای خداحافظی تلخ آرش برهانی از دنیای فوتبال

 

دلخوری شدید آرش برهانی از نحوه جدایی از استقلال

 

صحبتهای جالب آرش برهانی درباره قلعه نویی

 

خاطره بازی جالب آرش برهانی از علی دایی

 

دلایل بامزه آرش برهانی برای گل نزدن!

 

حمایت جالب آرش برهانی از مهدی طارمی

 

گفتگو ویژه و جذاب با آرش برهانی

 

* ذوب‌آهن 2 ماشین‌سازی 1


نکته بازی


ذوب‌آهن 9 بازی بدون کلین‌شیت.


- کنفرانس مربیان


فرهاد کاظمی: با وجود برتری در طول بازی اما برخلاف ذوب‌آهن از موقعیت‌هایمان استفاد نکردیم؛ تلاش بازیکنان تیمم قابل تقدیر بود.
سید مجتبی حسینی: توانستیم در این مسابقه مهم به پیروزی برسیم که اگر گل‌های بیشتری می‌زدیم کارمان سخت‌تر نمی‌شد.

 

* تراکتورسازی 1 استقلال 0


نکات بازی


محمد ابراهیمی 4 گل زده از پشت محوطه جریمه.
شکست استقلال بعد از 11 هفته.
در تقابل قلعه‌نویی و منصوریان، هرگاه یک طرف استقلال بوده این تیم شکست خورده است.
توقف 21 بازی پیاپی استقلال در گلزنی.
استقلال تنها تیمی بود که در نیم‌فصل دوم شکست نخورد اما باخت.
استقلال در سه بازی اخیر با تراکتورسازی شکست خورده است.


- کنفرانس مربیان


امیر قلعه‌نویی: شروع خوبی داشتیم ولی 20 دقیقه بد کار کردیم اما در نیمه دوم به غیر از یک صحنه، خطر جدی روی دروازه ما نبود؛ از بچه‌های ما که جنگیدند و مردانه بازی کردند، تشکر می‌کنم.
علیرضا منصوریان: روی تمام نقاطی که احساس می‌کردیم تراکتور به گل می‌رسد، کار کرده بودیم؛ باید گل می‌زدیم که نزدیم و تنبیه شدیم.

 

* فتاحی: بازیکنان می‌توانستند هانی نوروزی را روی سکو ببرند


سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره بی‌نظمی در جشن قهرمانی پرسپولیس اظهار کرد: تا زمانی که پرسپولیسی‌ها درون زمین بودند مشکلی وجود نداشت ولی وقتی طارمی و مسلمان سمت پیست و تماشاگران رفتند، ابتدا عکاسان آمدند و بعد افراد دیگری وارد شدند.


او درخصوص شایعه افزایش قیمت بلیط در بازی پدیده و استقلال در مشهد گفت: بلیط‌های تمام شهرستان‌ها 5 هزار تومان است ولی هیأت فوتبال خراسان رضوی درخواست داشت تا در دیدار با استقلال قیمت را 2 برابر کند که چنین اجازه‌ای را ندادیم.


فتاحی درباره عدم حضور هانی نوروزی روی سکوی قهرمانی پرسپولیس گفت: متاسفانه هماهنگی با ما نشده بود و وقتی خبرنگاران از بازیکنان پرسپولیس این موضوع را پرسیدند، تازه آنها متوجه چنین موضوعی شدند؛ بازیکنان وقتی دست بچه‌های خود را گرفتند، می‌توانستند دست هانی نوروزی را هم بگیرند و روی سکو ببرند.

 

از تغییر طرح جام قهرمانی تا چالش پرچم در جشن!

 

* کارشناسی داوری


- پرسپولیس و پدیده


هایراپتیان خطایی روی علیپور انجام نداد.
سروش رفیعی روی زامهران خطا گرفت و یک پنالتی برای پدیده گرفته نشد.

 

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس - پدیده


- ذوب‌آهن و ماشین‌سازی


خطا روی علی‌عسگری بیرون از محوطه جریمه انجام شد و داور تصمیم درستی گرفت.
بنگستون خطایی روی ابراهیمی مرتکب نشد.
برخورد دست محمدزاده با ابراهیم‌اُف خطا نبود و اگر داور چنین تصمیمی داشته باید پنالتی می‌گرفته است.

 

* سیاه جامگان 1 پیکان 2


- نکات بازی


ششمین دبل منشا در لیگ شانزدهم
اولین باخت سیاه جامگان با میثاقیان رقم خورد.


- کنفرانس مربیان


مجید جلالی: امروز یکی از بهترین بازی را در خط دفاعی تیمم دیدم؛ خوشحال هستم بازیکنان همواره در حال پیشرفت هستند اما تاسفم این است وقتی آنقدر خوب کار می‌کنیم چرا گل می‌خوریم.
اکبر میثاقیان: گل دوم کار ما را خراب کرد و بچه‌های ما چاره‌ای نداشتند چون ته جدول هستیم و باید شانس خود را امتحان می‌کردیم؛ خیلی شرایط ته جدول سخت است.


* کارشناسی داوری


- تراکتورسازی و استقلال تهران


کارت زرد به امید ابراهیمی کفایت می‌کرد ولی به دلیل ادامه درگیری باید به او اخطار دوم داده می‌شد.
شهرام گودرزی به دلیل درگیری باید اخطار می‌گرفت.

 

آنالیز داوری بازی تراکتورسازی - استقلال


- سیاه جامگان و پیکان


سیاوش یزدانی روی مهاجم سیاه جامگان خطا کرد و یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد.
مدافع سیاه جامگان به دلیل بازی خطرناکی که انجام داد باید کارت قرمز دریافت می‌کرد که داور چنین تصمیمی نگرفت.


* سایپا 0 صنعت نفت 2


نکته بازی


صنعت نفت تنها تیم بدون کارت قرمز لیگ برتر


- کنفرانس مربیان


فیروز کریمی: باتوجه به اینکه وضعیت ما دفاعی بود، از حملات بهترین استفاده را بردیم و دو گل زدیم.
حسین فرکی: بیش از 10 موقعیت داشتیم، سه بار به تیرک زدیم و 7 فرصت جدی را هدر دادیم؛ حریف نمایش بسته‌ای داشت و به دنبال یک امتیاز بود اما به سه امتیاز رسید.


* گسترش فولاد 0 نفت تهران 0


نکات بازی


گسترش فولاد با 16 تساوی، بیشترین مساوی را در این فصل داشته است.
نفت تهران بدون باخت مقابل گسترش فولاد.


- کنفرانس مربیان


فراز کمالوند: هر دو تیم به دنبال نباختن بودند؛ در نیمه اول بهتر بازی کردیم ولی در نیمه دوم از نظر بدنی به مشکل خوردیم که در شرایط بازی تاثیر گذاشت.
علی دایی: نتیجه مساوی عادلانه بود؛ با اینکه کمی بهتر از گسترش بودیم اما در تبریز بازیکنانم خیلی خوب کار کردند.

 

* بخش لژیونرها


هیرنفین در حضور 90 دقیقه‌ای رضا قوچان‌نژاد برابر ویلم به پیروزی رسید؛ آلکمار با بهره‌مندی از علیرضا جهانبخش 2 بر یک توئنته را شکست داد؛ در شب برد پر گل المپیاکوس، کریم انصاری‌فرد موقعیت‌های زیادی داشت که گل نشد ولی در نهایت همراه این تیم جشن قهرمانی در سوپر لیگ یونان گرفت؛ پانیونیوس بدون مسعود شجاعی باخت؛ روستوف بعد از چهار تساوی متوالی، اسپارتاک مسکو را شکست داد که سردار آزمون 30 دقیقه در زمین حضور داشت؛ آنژی در حضور تعویضی سعید عزت‌اللهی، ترک گروژنی که میلاد محمدی را دراختیار نداشت شکست داد؛ الشحانیه در حضور 60 دقیقه‌ای زهیوی و ثابت مهرداد پولادی به القطر باخت و سقوط کرد؛ السد با پورعلی‌گنجی به فینال جام حذفی قطر صعود کرد؛ در هفته بیست و نهم لیگ کرواسی، علی کریمی با لوکوموتیو زاگرب به تساوی بدون گل رسید؛ آرمینیا بیله‌فلد با استفاده از دانیل داوری 3 بر صفر باخت و در دیگر دیدار خود 2 بر 2 به تساوی رسید تا در منطقه سقوط قرار بگیرد؛ وردربرمند با سرمربیگری الکساندر نوری به برد 4 بر 2 رسید تا امیدوار به کسب سهیمه لیگ اروپا باشد.

 

بررسی عملکرد لژیونرها (96/02/04)

 

* گزارشی از بازی پرسپولیس مقابل الهلال در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

 

* بخش دیگر برنامه نود به پخش گزارش بازی ذوب‌آهن و العین امارات اختصاص داشت.

 

* گزارشی از چند مسابقه هفته سی و دوم و تمام بازی‌های هفته سی و سوم لیگ دسته اول پخش شد که در نهایت پارس جنوبی جم با کسب عنوان قهرمانی به لیگ برتر راه یافت و فولاد یزد به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

 

* نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که حدود 31 درصد رضا عنایتی را بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر دانستند.


* برنامه نود این هفته ساعت 2:58 بامداد روز سه‌شنبه(پنجم اردیبهشت ماه) خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها