کد خبر : 1411072 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 23:15 | 220.6K بازدید | 0 دیدگاه

معجزه و شانس؛ جادوی صعود شاگردان برانکو

پرسپولیس با جوانمردی الهلال صعود می‌کند!

پرسپولیس که تا پیش از هفته پنجم از شانس کمی برای صعود برخوردار بود، اکنون با توجه به تساوی ارزشمند برابر الهلال و برد الوحده مقابل الریان بار دیگر به بهشت قدم گذاشته است.

پرسپولیس با جوانمردی الهلال صعود می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ در شبی که سیدجلال حسینی و سروش رفیعی را در ترکیب خود نداشتند و با تغییر پست بازیکنان توانستند پتانسیل حضور برابر الهلال را کسب کنند، توانستند با ارایه یک بازی بی‌نقص به تساوی بدون گل برابر صدرنشین گروه چهارم دست یابند و البته بدشانس بودند که داور عراقی یک خطای مشکوک به پنالتی به سود آنها را نادیده گرفت.


پرسپولیس اکنون در آخرین گام در استادیوم آزادی پذیرای الوحده امارات است؛ تیمی که در قعر جدول و با 4 امتیاز حضور یافته و توانسته امروز دست به کار بزرگی بزند و الریان را با 5 گل شکست دهد تا برای خود نیز شانس صعود قائل شود.


در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط صعود تیم‌ها در جدول گروه چهارم، جایی که در اتفاقی جالب بعد از صعود الهلال به مرحله بعدی، سه تیم دیگر گروه همچنان شانس صعود دارند:


الهلال عربستان؛ صعود با چاشنی شانس


نماینده عربستان علیرغم برتری مقابل دیگر رقبا برابر پرسپولیس خیلی خوش شانس بود. آنها در دو دیدار رفت و برگشت به گواه آمار تنها برابر پرسپولیس عملکرد ضعیف‌تری از خود به جا گذاشتند و البته توانستند به دو امتیاز مقابل نماینده ایران دست یابند. شاگردان رامون دیاز اکنون با کسب 9 امتیاز بالاترین شانس برای حضور به مرحله بعدی را کسب کرده‌اند و برای حضور در صدر یا کسب عنوان دوم به دیدار هفته پایانی برابر الریان خواهند رفت. صدرنشینی الهلال برای این تیم از این حیث ارزشمند خواهد بود آنها را علاوه بر اینکه در دیدار برگشت مرحله حذفی میزبان خواهد کرد، جدال مقابل تیم دوم گروه B را نیز برای آنها تدارک می‌بیند که مطمئنا از تقابل با لخویا آسانتر خواهد بود. این مساله‌ای است که احتمال تبانی و بی‌اهمیت بودن بازی پایانی این تیم برابر الریان را کاهش خواهد داد.


* شکست الهلال برابر الریان و پیروزی پرسپولیس نیز باعث خواهد شد الهلال و الریان به مرحله بعدی صعود کنند. پرسپولیس در دیدار میزبانی مقابل الهلال به تساوی یک بر یک دست یافته تا در تقابل رو در رو در صورت تساوی امتیازات، کفه ترازو به سود حریف عربستانی باشد.


الریان قطر؛ شانس دوم و البته میزبان


الریان قطر اکنون با 7 امتیاز و شکستی دور از انتظار مقابل الوحده در همان جایگاه دوم ایستاده است و چشم به بازی پایانی خود مقابل الهلال خواهد دوخت. الریان که در دوحه پذیرای الهلال خواهد بود در صورت پیروزی به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد و در صورت تساوی باید امیدوار به کسب نتیجه‌ای جز پیروزی پرسپولیس برابر الوحده در تهران باشد. الریان در صورت شکست مقابل الهلال نیز باید امیدوار به تساوی نماینده ایران برابر الوحده باشد. پیروزی پرسپولیس، شاگردان برانکو ایوانکوویچ را راهی مرحله بعدی خواهد کرد و پیروزی الوحده نیز در تهران رای به حذف الریان با توجه به شکست سنگین آنها خواهد داشت. مطمئن‌ترین نتیجه برای کسب مجوز صعود برای الریان پیروزی خانگی برابر الهلال خواهد بود. آنها ضمن اینکه با این نتیجه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد، تهدیدی هم صعود الهلال را متوجه خود نخواهد کرد و البته تنها صدرنشینی و قرعه آسانتر در مرحله بعدی در رقابت آنها حائز اهمیت است.


پرسپولیس؛ اما و اگر و ...


پرسپولیس اکنون تنها در صورتی صعود خواهد کرد که موفق شود الوحده را شکست دهد و نتیجه دیگر دیدار گروه هم به سودش رقم بخورد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ اکنون با توجه به کسب 6 امتیاز از 5 دیدار قبلی خود در صورت پیروزی به 8 امتیازی گروه چهارم دست خواهند یافت. در این صورت آنها باید در انتظار تساوی یا شکست الریان برابر الهلال عربستان باشند. کسب پیروزی الریان به منزله حذف آنها خواهد بود. پس پیروزی برابر الوحده و شکست یا تساوی الریان تنها مسیر صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این گروه مشخص شده است.


الوحده امارات؛ شگفتی ساز 


نماینده امارات با یک پیروزی فوق العاده در شب پنجم این رقابت‌ها توانست ضمن شگفتی سازی همچنان شانس صعود خود را حفظ کند و در انتظار معجزه باشد. آنها در صورت پیروزی برابر پرسپولیس در استادیوم آزادی و شکست الریان مقابل الهلال در اتفاقی عجیب و در حالی که تمام هفته‌های اخیر را در قعر جدول پشت سر گذاشته بودند به عنوان نماینده دوم گروه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. 


برنامه بازی‌ها: (دوشنبه 18 اردیبهشت – ساعت 19:55)


الریان قطر – الهلال عربستان (ورزشگاه جاسم بن حمد)
پرسپولیس – الوحده امارات (ورزشگاه آزادی)

دیدگاه‌ها