کد خبر : 1411074 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 23:20 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

بلیت دوم برای سپیدرود، گل گهر یا ملوان

با پیروزی پارس جنوبی جم و صعودش به لیگ‌برتر فرصت صعود تیم دوم بین 3 تیم سپیدرود، گل‌گهر سیرجان و ملوان انزلی به روز آخر رسید.

بلیت دوم برای سپیدرود، گل گهر یا ملوان

به گزارش "ورزش سه"، هفته سی‌وسوم، هفته‌ای دور از تصور بود و باتوجه به فرصتی که ملوان و سپیدرود برای صعود به لیگ‌برتر داشتند با تساوی و باخت این فرصت را به روز آخر موکول کردند.


 ایران جوان بوشهر 0 - 1 اکسین البرز
گل: امیر میربزرگی(45)


گلزنی امیر میربرزگی بعد از هفته‌ها، سکونشینی یحیی گل‌محمدی و کارت قرمزی که تبدیل به کارت زرد برای بوشهری‌ها شد تمام اتفاقات یک بازی کم گل بود. اکسین با پیروزی در این بازی 46 امتیازی شد و رتبه نهم جدول را از آن خود کرد و در مقابل ایرانجوانی که می‌توانست امیدوار به گلزنی پدیده تیمش باشد 35 امتیازی ماند و در رتبه سیزدهم جدول جا خوش کرد.


نساجی مازندران4 - 1 راه‌آهن 
گل‌ها: محمد عباس‌زاده(27)، حسن نجفی(36)، پیمان میری(44)، محمد نادری(62) برای نساجی و میلاد احمدی(54) برای راه‌آهن 


سکونشینی سرمربی قائمشهری‌ها و اخراج سرمربی زردپوشان تهرانی دیگر بازی لیگ یک را دستخوش تغییر کرد. البته گلزنی محمد عباس‌زاده پس از وقفه 3 هفته‌ای و نتیجه‌ای پرگل نساجی را به رتبه دهم جدول نزدیک کرد و راه‌آهن هم در رتبه سیزدهم ماند اگرچه آنها باتوجه به شکایت بازیکن خارجی فصل گذشته‌شان و کسر امتیاز را پیش‌رو دارند که کار را برای این تیم قدیمی تهرانی سخت خواهد کرد.


گل گهرسیرجان 3 - 2 سپیدرود رشت   
علی مرزبان(16)، حمید گلزاری(31)، سجاد اژدر(55) برای گل‌گهر و محمد نزهتی(60) و سهیل حق‌شناس(63) برای سپیدرود


نتیجه صعود گل‌گهر و سپیدرود به هفته آخر رسید. گل‌گهر هفته‌ها توقف را پشت سر گذاشت تا در بازی ارائه قدرت بتواند نمایشی غیرقابل تصور ارائه دهد. آنها با شکست سپیدرود 57 امتیازی شدند و باتوجه به رکوردشکنی‌شان در گل‌هایی که تا به امروز به ثمر رسانده‌اند باتوجه به برابری در امتیاز با ملوان بالاتر از آنها قرار گرفتند. سپیدرود هفته آینده هم دیداری سخت مقابل نساجی را تجربه می‌کند و هفته آخر هفته مرگ و زندگی برای گیلانی‌ها خواهد بود.


فجر سپاسی 2 - 0 وحدت یزد   
گل‌ها: علی غلامرضاپور(1)


پیروزی فجرسپاسی آنها را از سقوط نجات نداد اما باخت وحدت آنها را هم مدعی سقوط کرد. حالا با باخت استقلال اهواز دومین تیمی که سقوط به لیگ دسته دوم را با خود یدک می‌کشد وحدتی‌ها هستند. فجر هم با توقف خیبر و فرصت جبران در هفته آینده شاید یک درصد فرصت داشته باشند. 


ملوان   1 - 1   خونه به خونه
گل‌ها: روح‌الله باقری(90) برای خونه به خونه و بهمن سالاری(92) برای ملوان 


فرصت‌سوزی ملوان در روزی که می‌توانست خود را مدعی دوم صعود به لیگ‌برتر کند. آنها در روزی که سپیدرود توسط گل‌گهر متوقف شدند و فرصتی ناب را از دست دادند. ملوان با 57 امتیاز با گل‌گهر برابری می‌کند و در رتبه چهارم قرار دارند اگر آنها خوش شانس باشند و گل‌گهر در هفته آینده مقابل قعرنشین وحدت متوقف شود و سپیدرود هم نتواند نتیجه‌ای کسب کند می‌توانند با پیروزی مقابل نفت‌مسجدسلیمان به صعود به لیگ‌برتر امیدوار باشند.جالب این که خونه به خونه بازی خوبی در انزلی ارائه داد و بهتر از میزبان خود بود .


بادران تهران   1 - 1   آلومینیوم اراک 
گل‌ها: مصطفی نوروزی(29) برای بادران و روح‌الله عرب(81) برای آلومینیوم


نمی‌توان گفت این تیم بدشانس بود و از موقعیتی که در خانه داشتند استفاده نکردند چون بادرانی‌ها در این هفته هرچه موقعیت داشتند روی دروازه حریف ساختند اما متاسفانه به در بسته خوردند. البته نباید منکر تجربه پاشازاده شد، مربی‌ای که در دقایق پایانی با فریادهای کنار زمین‌اش تیمش را به سمت جلو هدایت کرد و در نهایت با یک امتیاز کارگران را ترک کنند. آلومینیوم با یک امتیاز این بازی 48 امتیازی شد و در رتبه هشتم قرار گرفت و بادران هم 53 امتیازی و جایگاهی که هفته‌ها پیش مس در آن جا خوش کرده بود را به دست آورد.


خیبر خرم‌آباد   1 - 1   مس رفسنجان 
گل‌ها:   احمد جعفری(10) برای خیبر و احسان پیرهادی(13) برای مس 


خیبر می‌توانست با حملات تند و تیز هافبک‌هایش امروز برنده میدان باشد اما متاسفانه آنها ناامیدتر از همیشه بازی را با نتیجه تساوی به پایان بردند. آنها با 34 امتیازی که ذخیره کرده‌اند در جایگاه پانزدهم قرار دارند و باید دست به دعا شوند تا آلومینیوم در هفته آینده رقیب‌شان فجر را شکست دهند تا آنها بتوانند با خیالی راحت در لیگ ماندگار شوند چون آنها خود در هفته آینده با خونه به خونه‌ای که این هفته ملوان صدرنشین را متوقف کرد بازی دارند و در هفته پایانی کار سختی دارند و بعید می‌دانند بتوانند از سد بابلی‌ها گذر کنند.


استقلال اهواز 1 - 2   پارس جنوبی جم   
گل‌ها: احسان تاییدی(35) و مجتبی لطفی(44) برای پارس جنوبی جم و پدرام اردلانی(39) برای استقلال اهواز

 

بازی تمام شد؛ صعود قطعی شد؛ قعرنشین به فکر لیگ دسته دوم است؛ تیترهایی که شاید امروز بعد از پیروزی مقتدرانه پارس جنوبی به چشم خواهد خورد. پارس جنوبی جم با 3 رکورد خود را لیگ‌برتری کرد؛ رکورد در کمترین گل خورده، رکورد در بیست‌وسه هفته بدون شکست و رکورد در صعود یک تیم لیگ دسته دویی به لیگ‌برتر را با خود یدک می‌کشد. در مقابل استقلال اهواز تیمی که حتی یک پیروزی هم در کارنامه خود ندارد از هفته‌ها پیش سقوط خود را مسجل کرده بود اما امروز با صدرنشینی پارس اولین تیم سقوط کننده هم لقب گرفت.


مس کرمان 2 - 2 نفت‌ م.سلیمان 
گل‌ها:   مهدی دغاغله(10) و میلاد محمدی(62) برای مس و احمد داوودی(15) و اکبر افاق(75) برای نفت 


مس علاقمند به تساوی است یا نفت امروز بهتر از آنچه دیگران در نیم فصل تصور داشتند ظاهر شد؛ کدامیک را باید پذیرفت؟ مس تا دقایق پایانی هرچه داشت گذاشت اما نتوانست گل‌های خود را حفظ کند. آنها هم به مانند گل‌گهر و پارس رکورددار هستند آن هم در کسب تساوی و آن هم در شرایطی که مس نیم فصل دوم را با بهترین عملکرد آغاز کرد و سعی در کسب بهترین نتیجه در روزهای پایانی هم دارد. مس کرمان با 49 امتیاز رتبه هفتم را به خود اختصاص داده و نفت‌مسجدسلیمان با 36 امتیاز در رتبه دوازدهم جا خوش کرده است.

دیدگاه‌ها