کد خبر : 1411152 | 05 اردیبهشت 1396 ساعت 12:21 | 47.7K بازدید | 0 دیدگاه

دوست دارم برای ایران بازی کنم 

تفضلی: با کی‌روش صحبتی درباره تیم ملی نداشته‌ام

اواخر سال گذشته بود که برخی رسانه ها از دعوت یک بازیکن جدید دورگه ایرانی- انگلیسی به تیم ملی ایران خبر دادند. نام این بازیکن رایان سیروس‌تفضلی، مدافع تیم دسته اولی پیتربوروی انگلیس بود.

تفضلی: با کی‌روش صحبتی درباره تیم ملی نداشته‌ام 

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنی که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی اواخر سال گذشته برای دیدن بازی‌های او به انگلیس سفر کرد و به زودی با فراهم شدن شرایط و گرفتن پاسپورت ایرانی به اردوی تیم ملی ملحق خواهد شد. مصاحبه  همشهری ورزشی با این بازیکن را می‌خوانید.

 

*درابتدا بیشتر از خودتان بگویید. چندسال دارید و از کی فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید و هدفتان از فوتبال، رسیدن به چه جایگاهی است؟


من فوتبالم را به صورت حرفه‌ای از ساوتهمپتون شروع کردم، زمانی که 17 سال داشتم، بعد هم به تیم مانسفیلد تام رفتم و الان برای تیم پیتربورو یونایتد بازی می‌کنم. 

 

*ازلحظات خاطره‌انگیزه در تیم پیتربورو و آینده‌تان در این باشگاه برایمان بگویید.


بازی کردن مقابل چلسی در ماه ژانویه برای من خاطره‌ای بزرگ و لحظه بزرگی بود که مقابل بازیکنان بزرگ فوتبال بازی می‌کردم و دیدار جالبی برایم بود و فکر می‌کنم در آن بازی خیلی خوب عمل کردم. الان وضعیتم در تیم مشخص نیست برای اینکه یک مقدار در انتهای فصل قبل مصدومیت داشتم اما خوب شده است.

 

*شما بازیکنی بارگه ایرانی هستید و قرار است به زودی به تیم‌ملی ایران دعوت شوید. چقدر فارسی بلد هستید؟


پدرومادرم هردو فارسی صحبت می‌کنند، آنها به من درس فارسی ندادند. من و برادر و خواهرم همین شرایط را داریم، ولی یک مقدار می‌توانیم فارسی صحبت کنیم. در مورد دعوتم به تیم ملی ایران هم من در رسانه‌ها و اخبار چیزهای زیادی خوانده و دیده‌ام و خیلی دوست دارم من را به تیم ملی دعوت کنند تا بتوانم شانسی داشته باشم که بازی کنم.

 

*آیا این موضوع صحت دارد که چندی قبل با کارلوس کی‌روش ملاقات داشتید؟ و اگر این‌طور است چه صحبت‌هایی بین شما رد و بدل شد؟


من در ارتباط با دعوتم به تیم ملی هیچ صحبتی با کارلوس کی‌روش نداشتم. 

 

*کدام‌یک ازبازیکنان ایرانی را می‌شناسید و آیا اخیرا بازی‌های تیم ملی ایران را دیده‌اید؟


من همه بازیکنان تیم ملی ایران را می‌شناسم و در واقع اخبار و اتفاقاتی که پیرامون تیم ملی ایران منتشر می‌شود را دنبال می‌کنم ولی به صورت شخصی بازیکنی را نمی‌شناسم اما همان‌طور که گفتم اخبار تیم ملی ایران را پیگیری می‌کنم و از روی چهره و اسم می‌دانم بازیکنان کدام‌یک هستند. ضمن اینکه این را هم به خوبی می‌دانم همه بازیکنان تیم ملی با استعداد وخوب هستند.

 

در سال‌های قبل بازیکنان دورگه‌ای مانند دژآگه و قوچان‌نژاد به تیم ملی آمدند و موفق بودند اما درسوی دیگرنفراتی مانند دانیل داوری ازبوندس لیگای آلمان و بیت آشور از لیگ آمریکا آمدند که در تیم ملی موفق نبودند. فکرمی‌کنید کدام سرنوشت برای شما به وجود بیاید و آیا دراین ارتباط ترسی ندارید؟


در مورد اینکه چه وضعیتی درآینده در مورد تیم ملی خواهم داشت در دست خودم است، اگر در باشگاهم خوب کار کنم و تلاش کنم و راهم را ادامه دهم آن موقع می‌توانم به تیم ملی هم دعوت شوم. مطمئن هستم آینده درخشان خواهد بود.


پست اصلی‌تان چیست و شرایط‌تان در تیم پیتربورو چگونه است؟


من دفاع وسط بازی می‌کنم و پای چپم قوی‌تر است. در اولین فصل حضورم در تیم پیتربورو خیلی راضی هستم و امیدوارم فصل بعد به رده بالاتر صعود کنیم.

 

نظرتان درمورد کی‌روش چیست و فکر می‌کنید تیم ملی با او بتواند درجام‌جهانی 2018 روسیه شگفتی‌ساز شود؟


به نظرمن تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2014 خیلی خوب کار کرد و دنیا را با بازی‌هایی که انجام داد به وجد آورد. من مطمئنم هستم در جام‌جهانی 2018 روسیه هم می‌تواند سورپرایز باشد برای افراد کمی. آن هم به خاطر اینکه سورپرایز اصلی را در جام‌جهانی 2014 داشته است.

دیدگاه‌ها