کد خبر : 1411361 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 10:34 | 35K بازدید | 2 دیدگاه

نقطه تمایز استقلال و پرسپولیس در آسیا

ما و آزادی؛ شما همه!

یک بار دیگر ورزشگاه آزادی در یکی از بازی های آسیایی تفاوت فوتبال ایران با کل قاره را عیان کرد، واقعیتی که مربیان سرشناس را نیز مات و مبهوت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، همواره یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در سال های گذشته به حضور تماشاگران و استقبال آنها از بازی های این تورنمنت معتبر برمی گشت؛ چون آمارهایی که در سال های برگزاری این تورنمنت به ثبت رسیده در قیاس با قاره های مختلف واقعا خجالت آور بود و در این بین تنها تیم هایی انگشت شمار بودند که آمارها را تا حدی پوشش می دادند.
اما این دغدغه همواره در سال هایی که دو تیم مطرح پایتخت ایران در بین شرکت کنندگان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بودند به حد قابل توجهی کاهش می یافت؛ چون استقلال و پرسپولیس با پشتوانه بزرگی همچون هواداران میلیونی خود در میزبانی از این بازی ها باعث آبروداری لیگ قهرمانان می شدند که همین اتفاق نقطه تمایز آنها با سایر باشگاه های متمول حاشیه خلیج فارس اما بدون تماشاگر بود.

 

1195471


واقعیتی که شب گذشته کاسمین اورالیو سرمربی گران قیمت و مشهور رومانیایی از نزدیک آن را لمس کرد و قبل از بازی با استقلال برای دقایقی در زمین چمن مات و مبهوت خیل عظیم طرفداران حاضر در ورزشگاه آزادی شد. واقعیتی که چند هفته قبل میشل لادروپ سرمربی دانمارکی الریان هم آن را لمس کرده بود و مقابل دیدگان پرشمار طرفداران پرسپولیس تیمش را به میدان فرستاد.


صحنه هایی که دیشب در ورزشگاه آزادی آن هم در روز توفانی و بارانی پایتخت به ثبت رسید، یک بار دیگر این واقعیت را به اثبات رساند که دو تیم استقلال و پرسپولیس با اتکا به خیل عظیم طرفداران شان در تلاش برای پوشش توان مالی ضعیف خود در راه جذب مهره های گران قیمت خارجی هستند. دو تیمی که پول ندارند تا ستاره های چند میلیاردی خارجی بخرند اما از یک موهبت الهی برخوردار هستند به نام طرفدار که تحت هیچ شرایطی آنها را در جنگ با رقبای تا بن دندان مسلح تنها نمی گذارند.


بله، نقطه تمایز استقلال و پرسپولیس با سایر باشگاه های ثروتمند و سرشناس قاره در همین نکته نهفته است جایی که آنها همواره در آمارهای تماشاگر دست نیافتی نشان می دهند و با این اتفاق یک پیغام برای کل قاره ارسال می کنند آن هم این که ما و آزادی پر از تماشاگر؛ شما و همه برای رسیدن به موفقیت.

 

1195456

 

 

 

 

دیدگاه‌ها