کد خبر : 1411454 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 15:07 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

امید اصفهان به ماموریت غیرممکن الاهلی

بی‌ رحم ترین نتیجه در آتش بازی ذوبی‌ها

ذوب آهن در آخرین دیدار این فصل خودش مقابل تیم فوتبال العین با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد و این نتیجه در حالی رقم خورد که فوتبال یکی از بی رحم ترین روزهایش را برای سبزهای اصفهانی به نمایش گذاشت.

بی‌ رحم ترین نتیجه در آتش بازی ذوبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر موقعیتهای ذوب آهن در 20 دقیقه ابتدایی بازی گل می شد و یا پنالتی عجیبی که جری بنگستون زد، به تور دروازه العین چسبیده بود، شاید دقیقاً العین تلخ ترین روز تاریخ بازیهایی که در ایران انجام داده بود را به چشم می دید. 


العینی که همیشه تیمهای ایرانی و به خصوص سپاهان و ذوب آهن را اذیت کرده است، این بار هم از سه موقعیتی که در طول نود دقیقه ایجاد کرد سه گل ساخت و در عوض ذوب آهن از بی شمار موقعیتها و مالکیت محسوسی که بر بازی داشت نتیجه ای عایدش نشد. ذوب آهن آنقدر کار را خوب شروع کرد که دروازه بان و مدافعین العینی در 20 دقیقه ابتدایی دایم زیر توپ می زدند و استیصال در کار این تیم مشاهده می شد. پس از اینکه ذوب آهن از موقعیتهایش گل نساخت دروازه بان العین شیر شد و بازیکنی باهوش چون عموری و ستاره هایی چون کایو و اسپریلا سر ذوب آهن را بریدند.


نباید فراموش کرد که ذوب آهن فارغ از نتیجه روز بسیار خوبی را به لحاظ کیفیت فوتبالی به نمایش گذاشت و این روند می تواند برای این تیم امیدبخش باشد. نکته جالب توجه در مورد تیمی که روز گذشته برای ذوب آهن به میدان رفت این بود که تقریباً تمامی بازیکنان ذوب آهن را در این نمایش خوب به لحاظ کیفیت بازیکنانی ساختند که خود ذوب آهن به فوتبال معرفی کرده است. از رشید مظاهری گرفته تا جری بنگتسون هیچ یک در تیمهای قبلی خود ستاره نبودند و همگی در ذوب آهن تبدیل به بازیکنانی شده اند که حالا برای خود نام و نشان ویژه ای دارند.


ذوب آهن نتیجه خوبی نگرفت ولی حتی در همین روزهای ناکامی این تیم نیز وقتی نگاهی به کارنامه این تیم جوان می اندازیم موفقیت را در کار اصفهانی ها مشاهده می کنیم. تیمی که در لیگ می تواند سهمیه بگیرد، فینال حذفی را که با یک اشتباه بچگانه از دست داده است و در آسیا نیز اگر در روز 18 اردیبهشت الاهلی را ببرد، از سخت ترین گروه تیمهای ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا راهی دور بعد شده است.


آنچه در این تیم قابل مشاهده هست، رد پای مجتبی حسینی است که در سه جام دو فصل گذشته ذوب آهن و پوست اندازی قابل ملاحظه تیم اصفهانی بسیار مشهود است. نباید فراموش کرد که از اولین تجربه سرمربیگری حسینی در لیگ برتر هنوز شش ماه نمی گذرد و از طرف دیگر نباید این نکته را فراموش کرد که حسینی علیرغم فراز و نشیب زیاد عملکرد قابل دفاعی دارد. 


ذوب آهن به شرط حفظ بازیکنان و شرایطش، با ایجاد یکی دو تغییر در پستهایی که نیاز به تغییر دارند و البته لعاب دادن بازیکنان جوانش که تجربه زیادی در لیگ برتر ندارند، می تواند در فصل آینده تیمی قابل توجه را در لیگ برتر داشته باشد. 


ذوب آهنی که جلوی العین قدرتمند این نمایش را داشت می تواند به پا خیزد و می تواند برای چند سال در فوتبال ایران حرف برای گفتن داشته باشد، اگرچه نتیجه این بازی برای ذوب آهن بی رحمانه بود ولی ذوب آهن می تواند با درس گرفتن از این دیدار چند بازی آینده در این فصل و فصل موفق آینده اش را بسازد. حسینی به عنوان معمار ذوب آهن نوین و تیمش، درسهای لازم را گرفته اند و حالا باید با سازماندهی بهتر درس پس بدهند. 


ذوب آهن که در دو فصل گذشته دو جام و یک صعود به جمع 16 تیم برتر آسیا را در کارنامه اش ثبت کرده است حالا باید به دور از احساس، تصمیماتی را اتخاذ کند که بتواند کیفیتهای موجود و بالقوه در ذوب آهن را در روزهای باقی مانده این فصل و البته فصل آتی بالفعل سازد. این امکان موجود است و بایستی در این راه صبر نیز پیشه کرد.

دیدگاه‌ها