کد خبر : 1411539 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 19:34 | 37.3K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال خوزستان مدعی درجه یک صعود

یک بوشهری جای طارمی قیچی زد !

شاید قسمت بود استقلال خوزستان عقب بیفتد تا ما گل قیچی برگردان هافبک بوشهری این تیم را ببینیم و از آن لذت ببریم ،گلی که می تواند بهترین شود در آسیا!

یک بوشهری جای طارمی قیچی زد !

 

به گزارش"ورزش سه"، وقتی سید سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی تیم استقلال خوزستان انتخاب شد، هجمه هایی علیه او ایجاد شد و انگشت اتهام به سمت مدیران استقلال خوزستان به نشانه رفت که چرا برای تیمی که در آسیا بازی می کند یک مربی با تجربه نمی آورید.

اما پورموسوی نشان داده است که هیچ چیز از مربیان دیگر در آسیا کم نداشته است، تیمش منطقی بازی می کند، خوب آنالیز می کند و از ضعف های رقبایش استفاده می کند.
همان اول و زمانی که الفتح عربستان را شکست داد مخالفانش گفتند که این بازی نمی تواند معیار خوبی باشد چرا که الفتح وضعیتش در عربستان بسیار بد است اما شاگردان کاپلوی جنوبی در دومین دیدار برابر قهرمان پرقدرت و متمول لیگ امارات به پیروزی رسیدند.

تیمی که قیمت 2 ستاره اش به اندازه تمام بازیکنان استقلال خوزستان بود. این تازه شروع کار بود و رد بازی سوم و کنار هواداران پرشور خوزستانی و زمانی که می توانست برابر لخویا به پیروزی برسد، برابر قهرمان لیگ ستارگان قطر که ملی پوشان زیادی در تیم های ملی مختلف دارد تن به تساوی داد.
آنها در قطر برابر این تیم در بازی چهارم با نتیجه 2-1 شکست خوردند اما در بازی پنجم برابر الفتح توانستند به یک قدمی صعود نزدیک شوند.

 

 ترکیب  حضور ابوالفض علایی، پیمان شیرزادی، عقیل کعبی و محمد طیبی، این سوال را ایجاد کرد که چه سیستمی را پورموسوی در این بازی به کار می گیرد، 3-5-2 یا 4-2-3-1 همیشگی؟


وقتی بازی شروع شد، مشخص شد که ابوالفضل علایی برای اولین بار به تشخیص پورموسوی در این بازی برای مهار هافبک های نفوذی به یک خط جلوتر یعنی هافبک دفاعی منتقل شده است که البته بازی بسیاری خوبی از خود رد زمان حضورش در زمین به نمایش گذاشت. دقیقه 85 بود که پرس نکردن هافبک دفاعی و البته اشتباه خط دفاعی باعث شد الزقان اولین گلش در 15 بازی اخیر تیمش را به ثمر برساند.
تیم پورموسوی اما بعد از این گل مصمم شد تا بازی را به تساوی بکشاند، اما گل را چه کسی زد؟ سلمان بحرانی و البته چه گلی!

 

ستاره نا آشنایی که ابتدای فصل چشمان تیزبین پورموسوی اورا از ایرانجوان بوشهر به تیم قهرمان ایران آمده بود. خریدی که البته برای بسیاری عجیب بود اما بحرانی در لیگ برتر و بازی های آسیایی نشان داده قابلیت بهتر شدن در فوتبال ایران را دارد.
هافبک بوشهری پاس پیمان شیرزادی را با یک قیچی برگردان زیبا تبدیل به گل کرد، کاری که همشهری اش طارمی خیلی وقت است امتحان می کند و نمی شود. اما قسمت بود تا او این چنین گل بزند، کار بزرگ پورموسوی با گل زیبای سلمان تلفیق شود.
گلی که البته کنار نتیجه با ارزش آبی های اهواز در تیترهای روزنامه ها برای سرخابی ها گم شد، این کم توجهی روزنامه ها، اهالی رسانه و البته مسئولین به این تیم خوب و دوست داشتنی قابل توجیه نیست.
حال نوبت هواداران خوزستانی است تا در بازی با الجزیره کنار سید خودشان و بازیکنانش باشند و جشن صعود را بگیرند، پس شد وعده ما سه شنبه 19 اردیبهشت ساعت 20 ورزشگاه غدیر!


سهیل احیایی

دیدگاه‌ها