کد خبر : 1411650 | 07 اردیبهشت 1396 ساعت 11:30 | 56.9K بازدید | 0 دیدگاه

دشمنان قدیمی چگونه در منچستر به صلح رسیدند

مورینیو-گواردیولا؛ به هم رسیدن دو خط موازی

حضور همزمان پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو در یک شهر، از همان ابتدا حساسیت و هیجان لیگ برتر را به اوج رساند.

مورینیو-گواردیولا؛ به هم رسیدن دو خط موازی

به گزارش "ورزش سه"، با وجود حضور یورگن کلوپ، آرسن ونگر، مائوریسیو پوچتینو و آنتونیو کونته، این تقابل مورینیو و پپ بود که سوژه اصلی لیگ برتر در ابتدای فصل به نظر می رسید. ولی با این حال، این دو مسیر خودشان را چه داخل زمین و چه خارج آن ادامه ندادند.

 

مورینیو بارها از زندگی در هتل لووری ابراز نارضایتی کرده بود و آن را فاجعه خوانده بود و در زمان های بیکاری اش به لندن می‌رود تا با خانواده اش ملاقات کند. گواردیولا که در فاصله کمتر از یک مایلی مورینیو زندگی می‌کند، بیشتر در شهر می‌گردد. او هفته گذشته کادر فنی اش را به رستوران خوان ماتا برد، یک پاتوق رسمی در وسط شهر منچستر و همچنین یک فستیوال اسپانیایی به همراه دوستانش.

 

زمان هایی بود که اظهارنظرهای آنها هیچ کمکی به بهبود رابطه شان نمی کرد. مورینیو از مربیگری در تیمی می‌گفت که مسئول تدارکات هم می‌تواند با آن قهرمان لیگ شود و گواردیولا نیز به انتقاد از بازی بلند مورینیو و خط دفاعی چلسی پرداخته بود.

 

1193413

 

 

هرچند پیشنهاد مورینیو به گواردیولا برای ملاقات پس از بازی دو تیم در لیگ برتر به سرانجام نرسید اما این دو برخورد بسیار خوب و صمیمی در جریان دیدار ماه گذشته در جام اتحادیه داشتند.

 

پس از از آن بازی ها، این دو عملا چیزی برای انتقاد کردن از هم نداشتند. سیتی 10 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد  و یونایتد با یک بازی کمتر، 1 امتیاز با سیتی فاصله دارد.  این در حالی لست که مورینیو و گواردیولا در طول مدت ها سال رقابت نزدیک با یکدیگر، اخیرا  به نظر رابطه خوبی با هم دارند.

 

در حالی که تیم گواردیولا تا حد مرگ برای حمله کردن می‌جنگد و از این فوتبال هجومی آنها انتقادات بسیاری به عمل آمده، مورینیو نیز پس از بازی مقابل میدلزبورو، خیلی سریع روخو و ماتا را به خط دفاعی تیم اضافه کرد تا با 5 نفر بازی کنند.

 

 

1195587

 

 

حتی اگر از لحاظ فلسفه فکری شباهتی بین آنها وجود نداشته باشد، از نظر شرایطی که در آن قرار دارند، بسیار مشابه هستند. هر دو تیم هایی را در اختیار گرفتند که ترکیب شان نیاز به تغییرات اساسی داشت. هر دو آنها پیش از اینکه به صورت رسمی فعالیتشان را در تیمشان را آغاز کنند، مشکلات را شناسایی کرده بودند؛ مورینیو چند ماه از چلسی اخراج شده بود و گواردیولا هم پس از اینکه سوت قهرمانی بایرن در جام حذفی زده شد، کارش در سیتی را آغاز کرده بود. خیلی اتفاقی، همان روزی بود که فان خال یونایتد را به قهرمانی جام حذفی رساند. هر دو یک بازسازی پرهزینه را آغاز کردند که برای هردو تیم ضروری بود.

 

1195696

 

 

همچنین هر دو بازیکنانی در اختیار داشته اند که دلشان با تیم نبوده و قصد جدایی داشتند. مورینیو در یونایتد، شواین اشتایگر و ممفیس دیپای را کنار گذاشت و مورگان اشنایدرلین را فروخت. در مقابل به هنریک میخیاریان، آنتونی مارسیال و لوک شاو علاقه نشان داد که نتایج متفاوتی گرفت.

گواردیولا، با کلودیو براوو، جای خالی جو هارت را پر کرده بود. همچنین او در ابتدای فصل به علت اختلاف با یحیی توره، او را کنار گذاشته بود ولی با عذرخواهی هافبک ساحل عاجی، او به ترکیب تیمش بازگشت. حتی نولیتو که در تابستان با نظر او جذب شد، حالا جایی در تیمش پیدا نمی‌کند.

 

هر چند که سیتی در مقطعی 10 امتیاز با یونایتد اختلاف داشت، ولی به نظر فصل مشابهی برای هر دو تیم در حال سپری شدن است. یونایتد 44موقعیت صد در صد گلزنی را از دست داده ، بیش از هر تیم دیگری در لیگ. آمار سیتی در این مورد 41 موقعیت است. یونایتد در این فصل 412 موقعیت گل ساخته، 20 گل بیش از سیتی زده ولی در لیگ آمار خوبی در گلزنی ندارد.

 

 

1195720

 

 

گواردیولا از ابتدای فصل دائما سعی دارد به سرخیو آگوئرو ایراد بگیرد ولی مهاجم آرژانتینی در هفته های اخیر خیلی آماده بوده است. در حقیقت، زلاتان که بهترین گلزن این فصل یونایتد است،  18 موقعیت عالی را گل نکرده؛ در حالی که آگوئرو، 10 موقعیت مسلم گلزنی را هدر داده است. 

 

ضربات آخر ضعیف، تنها مشکل مشترک این دو مربی نبوده بلکه روحیه ضعیف بعضی بازیکنان، بدشانسی، فهرست بازی های پشت سر هم، مصدومان، داورها و ... نیز درد مشترک دو تیم بوده است.

شاید بخشی از حقیقت در هرکدام از این دلایل وجود داشته باشد ولی آنها فاصله بسیاری با چلسی دارند. شاید گروهی از هواداران یونایتد نگران باشند که مورینیو نخواهد به سنت بازی های هجومی یونایتد و استفاده از بازیکنان جوان وفادار بماند و گواردیولا نیز در جا انداختن سیستم هجومی اش در سیتی به مشکل خورده و مورد انتقاد قرار گرفته است. دو تیم در حالی امشب مقابل هم قرار می گیرند که تاثیر مورینیو در یونایتد بیشتر از تاثیر گواردیولا در سیتی به چشم می آید اما هر دو تیم توانایی و منابع مالی لازم را در اختیار دارند که به اهداف شان برسند.

 

منبع: سایت گل

دیدگاه‌ها