کد خبر : 1411949 | 08 اردیبهشت 1396 ساعت 20:38 | 102.8K بازدید | 3 دیدگاه

پادرمیانی و وعده‌ی طاهری هم جواب نداد

اعتصاب پرسپولیس به روز سوم رسید

بازیکنان پرسپولیس در روزی که علی اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی با حضور در محل تمرین به دنبال پایان دادن به اعتصاب آنها بودند، روی مواضع خود ماندند.

اعتصاب پرسپولیس به روز سوم رسید

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان لیگ برتر که فردا باید برابر ذوب آهن قرار گیرد، به دلیل آنچه که درخواست بازیکنان برای پرداخت بخشی از مطالبات مالی باقی مانده این فصل است سومین جلسه و آخرین تمرین خود را از دست داده است .

 

پرسپولیسی ها در بازگشت از عمان در اعتراض به شرایط مالی حاضر به تمرین نشده اند این درحالی است که برای برانکو و تیم فنی پرسپولیس چیزی مهمتر از تمرین وجود ندارد و شرایط خوب بدنی تیم در رقابتهای آسیایی به همین تداوم در تمرین بازمی گردد.


پرسپولیس در لیگ دو بازی با ذوب آهن و سیاه جامگان دارد و در لیگ قهرمانان آسیا با الوحده دیدار خواهد کرد تا سرنوشت صعود را در گروه چهارم رقم بزند. ظاهرا بازیکنان پرسپولیس انتظار داشته اند در پی قهرمانی در لیگ پاداشی به آنها پرداخت شود که این اتفاق رخ نداده است. در حالی که روز گذشته طاهری در جلسه با حسین ماهینی، سیدجلال حسینی و برانکو ایوانکوویچ در خصوص این مسائل به آنها وعده داده بود و انتظار داشت آنها بازیکنان دیگر را مجاب به تمرین کنند، این مساله رقم نخورد تا با تداوم این اتفاق در امروز و مجموعه خیریه عمل شاهد حضور سرپرست و عضو هیات مدیره باشگاه برای جلسه با بازیکنان باشد. این جلسه چیزی حدود یک ساعت به طول انجامید و طاهری با اعلام اینکه علیرغم مشکلات مالی و دولتی بودن باشگاه بیش از سایر تیم‌ها منابع مالی به تیم تزریق شده و آنها نیز از چیزی دریغ نکرده اند و در ادامه نیز به دنبال این خواهند بود تا سریعا مشکلات را برطرف کنند، خواهان پایان اعتصاب شدند.


اعتصابی که واکنش وزیر ورزش و جوانان را نیز در پی داشت تا او در اظهاراتی به نکوهش این اقدام بپردازد و از این اتفاق  به عنوان یک رفتار ناپسند که مد تازه بازیکنان فوتبال شده است نام ببرد، اما با توجه به شرایط خاص مالی فوتبال ایران فوتبالیست‌ها برای دریافت مطالبات مالی راهی جز زیر فشار گذاشتن مدیران شان ندارند . نکته این که برانکو ایوانکوویچ هنوز مداخله ای در این وضعیت نکرده و منتظر تصمیمات مدیران باشگاه در واکنش به دومین اعتصاب متوالی است. برانکو روز گذشته در واکنش به سوالی در این خصوص در زمان خروج از باشگاه اعلام کرد من در این مساله نقشی ندارم و باشگاه باید در خصوص مسائل مالی صحبت کند.


اعتصاب اتفاقی است که استقلالی‌ها در پایان سال گذشته انجام دادند و توانستند بخشی از طلب‌شان را زنده کنند. البته همین پرداخت چک به استقلالی هاست که جرقه اولیه این تصمیم جمعی در بین بازیکنان پرسپولیس را زده ...


بازیکنان پرسپولیس تا به امروز چیزی حدود 65 تا 70 درصد از مطالبات این فصل خود را دریافت کرده‌اند و این اتفاق در باشگاه رقیب و با حامی مالی مشترک به حدود 80 درصد رسیده است. پرسپولیسی‌ها معتقدند با توجه به قهرمانی در لیگ برتر و البته مشارکت بیشتر هواداران این تیم در طرح‌های اسپانسری باشگاه آنها مسلما باید حق بیشتری از مطالبات و پاداش مربوط به موفقیت خود در این رابطه داشته باشند. مساله‌ای که واکنش بیرانوند را نیز روز گذشته در این ارتباط در پی داشت و دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در گفتگویی کوتاه در زمان خروج از محل تمرین اعلام کرد، شرایط پرداختی به گونه‌ای است که انگار استقلال قهرمان شده است.


با تمام این اوصاف بازیکنان پرسپولیس امروز هم در محل تمرین حضور یافتند و بدون اینکه به انجام تمرین بپردازند، در انتظار پاسخی از مسوولان باشگاه ماندند. مسوولان باشگاه نیز با توجه به بعد رسانه‌ای این اعتصاب خود را به مجموعه خیریه عمل رساندند. علی اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی البته در گفتگو با بازیکنان نیز نتوانستند آنها را مجاب به قبول وعده‌های خود کنند و در حالی که برآشفته از تصمیم بازیکنان مبنی بر ادامه اعتصاب بودند از اصحاب رسانه خواستند این مساله که بالاترین پرداختی را داشته‌اند منعکس کنند. بازیکنان پرسپولیس نیز با ناراحتی و تصمیمی دست جمعی محل خیریه عمل را ترک کردند و به اردوی پیش از بازی در هتل المپیک نرفتند. البته آنها به نظر می‌رسد فردا در هتل گردهم می‌آیند تا برای جدال با ذوب آهن حاضر شوند؛ بدون تمرین و انجام کارهای تاکتیکی!


در هرصورت، انتظار از باشگاه پرسپولیس و مدیران که قطعا از رفتار بازیکنان ناراضی اند این است که در این باره به سرعت چاره کنند و البته برای فصل آینده و عقد مجدد قرارداد ها، به واقعی کردن ارقام مورد تعهد بیشتر فکر کنند. مساله‌ای که در روزهایی که قهرمانی پرسپولیس بعد از سال‌ها کام هواداران را شیرین کرده، این اتفاقات و ادامه آن، نگرانی بابت بازی حساس برابر الوحده امارات را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها