کد خبر : 1412081 | 09 اردیبهشت 1396 ساعت 20:16 | 215.9K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب آهن و تنها طلسمی که نشکست؛

پرسپولیس 3 - ذوب‌ 3؛ آقای گل و گل‌های باورنکردنی

پرسپولیس در روزی که در دقایق ابتدایی آمادگی لازم برای تقابل با ذوب آهن را نداشت توانست با بازگشتی فوق العاده به یک تساوی ارزشمند دست یابد.

پرسپولیس 3 - ذوب‌ 3؛ آقای گل و گل‌های باورنکردنی

به گزارش "ورزش سه"، کلکسیون اشتباهات در دقایق ابتدایی از بازیکنان پرسپولیس و در ادامه عملکرد ضعیف بیرانوند باعث شد تا پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم با نتیجه سه بر یک از حریف اصفهانی خود عقب بیفتد. با این حال این مهدی طارمی بود که ابتدا با گلی دیدنی اختلاف دو تیم را کم کرد و در ادامه نیز روی پنالتی رخ داده، مهاجم جنوبی بازی را به تساوی کشاند تا خیالش از بابت کسب عنوان آقای گلی نیز راحت شود.


با این شرایط اما مشکل اساسی با توجه به اعتصاب سرخپوشان است و باید دید آنها مقابل تیمی که تمرکز خود را روی دیدار پایانی لیگ قهرمانان و صعود از گروه گذاشته‌اند می‌توانند به برتری دست یابند یا خیر.


استادیوم آزادی                       تماشاگر: 9500 نفر
داور: حسن اکرمی           کمک داوران: هادی طوسی و فرهاد مروجی


پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محسن ربیع خواه، صادق محرمی، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی( شهاب کرمی 90)، محسن مسلمان(احسان علوان زاده 62)، فرشاد احمدزاده( سامان نریمان جهان 74)، مهدی طارمی و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان مهر، مهدی رجب زاده، محمدرضا حسینی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی،جری بنگستون
سرمربی: مجتبی حسینی

 

اخطار:

 

مهدی طارمی(40) احسان علوان زاده(73) سروش رفیعی(90)

 

شرح بازی :

در حالی که بازیکنان پرسپولیس از زمان گرم کردن به شدت مورد هجمه شعاری هواداران قرار داشتند، در همان دقایق ابتدایی با دو اشتباه بچگانه دروازه خود را به شکلی مشابه باز شده دیدند تا 15 دقیقه ابتدایی با شوک بزرگی برای آنها همراه باشد. در ادامه اما پرسپولیسی ها همچنان با اشتباهات پیاپی خود که به زعم سکونشینان به عدم تمرین روزهای اخیرشان مربوط بود باعث شدند تا جریان بازی از دست شان خارج شود. 


پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول اما توانست موقعیت های خوبی روی دروازه ذوب آهن ایجاد کند که یک بار ضربه مسلمان و یک بار هم فرشاد احمدزاده راهی به دروازه رشید مظاهری نیافت. سروش رفیعی اما توانست یکی از گل ها را در دقایق پایانی جبران کند و ضربه سر ماهینی نیز با خوش شانسی ذوب توسط مدافع این تیم از روی خط برگشت داده شد تا شانس تساوی از سرخپوشان در نیمه اول گرفته شود.


با این حال نیمه اول بیشتر تحت تاثیر اشتباهات پیاپی بازیکنان و شعارهای هواداران قرار داشت. هوادارانی که به اعتصاب بازیکنان به دلیل عدم دریافت مطالبات شان شاکی بودند و علیه آنها شعار دادند.

 

یک نیمه فوق ضعیف و با ضریب اشتباه بالا از سوی سرخپوشان و 45 دقیقه دوم برای اثبات توانایی یک نتیجه جالب توجه را در جدال دو تیم رقم زد. پرسپولیس که در 4 روز اخیر بدون تمرین و آمادگی لازم به ضیافت ذوب آهن آمده بود، در نیمه اول با توجه به هجمه روی سکوها و ناآمادگی‌اش قافیه را به شاگردان مجتبی حسینی واگذار کرد و با شکست به رختکن رفت. نیمه دوم هم یک اشتباه عجیب از بیرانوند باعث شد تا کاملا شرایط برای شاگردان برانکو سخت شود. اما این طارمی بود که با انگیزه آقای گلی ابتدا توانست با حرکتی دیدنی و ضربه ای فوق العاده یک گل به نام خود ثبت کند و در ادامه نیز با اعتماد بازیکنانش بار دیگر پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل هجدهم خود که سند آقای گلی اش بود را ثبت کرد.

 

شرح گل‌ها:

 

پرسپولیس 0 ذوب آهن 1: ( دقیقه 7، سیدمحمد حسینی): ارسال کرنر از سمت چپ پرسپولیس با ضربه سر مدافع پیش تاخته ذوب آهن گل اول بازی را شکل داد.

 

پرسپولیس 0 ذوب آهن 2: (دقیقه 13، جری بنگستون): بار دیگر ارسال و اینبار اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه با ضربه آرام مهاجم هندوراسی ذوب آهن تبدیل به گل دوم ذوب آهن شد.

 

پرسپولیس 1 ذوب آهن 2: (دقیقه 39، سروش رفیعی): ارسال حسین ماهینی با پاس تک ضرب علی علیپور برای سروش رفیعی همراه شد تا این بازیکن از شش قدم با ضربه ای غیرقابل مهار رشید مظاهری را تسلیم کند.

 

پرسپولیس 1 ذوب آهن 3: ( دقیقه 51، جری بنگستون): در حالی که پرسپولیس در فاز تهاجمی قرار داشت، یک توپ بلند پشت مدافعان با خروج بیرانوند همراه شد و در ادامه این دروازه بان ملی پوش با اشتباهی فاحش باعث شد تا بنگستون صاحب توپ شود و دروازه خالی از دروازه بان را برای بار سوم باز کند.

 

پرسپولیس 2 ذوب آهن 3: (مهدی طارمی، 53): در حالی که طرفداران به شدت علیه بازیکنان موضع گرفته بودند، حرکت فوق العاده‌ی طارمی و حضورش در محوطه جریمه با ضربه چیپ او بالاتر از دستان رشید مظاهری وارد دروازه ذوب شد تا بار دیگر اختلاف کم شود.

 

پرسپولیس 3 ذوب آهن 3: ( دقیقه 82): مهدی طارمی اینبار سمت راست دروازه ذوب آهن را برای زدن پنالتی نشانه گرفت و توانست دومین پنالتی پیاپی خود را تبدیل به گل کند.

 

اتفاق ویژه:


ذوب آهن به دومین تیمی تبدیل شد که در این فصل مقابل پرسپولیس شکست نخورد و علیرغم دریافت سه گل مقابل برترین خط دفاعی لیگ توانست با امتیاز از آزادی برود. 
مهدی طارمی نیز توانست برابر یکی از دو تیمی که در این فصل موفق به گلزنی برابر آنها نشده بود دبل کند تا شانس آقای گلی خود را با افزایش چشم گیری مواجه کند و اکنون با 18 گل شانس بالایی برای تصاحب دوباره این عنوان خواهد داشت.
پرسپولیس با سه گلی که دریافت کرد برای اینکه همچنان عنوان برترین خط دفاعی را در اختیار داشته باشد باید برابر سیاه جامگان گلی دریافت نکند.

 

بازیکن برتر:


مهدی طارمی با دو گلی که زد و تلاشش برای کسب عنوان آقای گلی شایسته عنوان بازیکن برتر زمین است و جری بنگستون نیز با دبل خود سهم عمده ای در کسب نتیجه ذوب آهن در آزادی داشت. طارمی اما برخلاف همتای خود توانست در روزی برای تیمش دبل کند که آنها با توجه به اعتصاب از سوی هواداران به شدت تحت فشار قرار داشتند و قرار گرفتنش پشت ضربه پنالتی نیز با هجمه دوباره آنها همراه شد تا از روحیه بالای خود خبر دهد.

 

1196106

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 5 : حرکت پا به توپ محسن مسلمان به پشت محوطه جریمه با شوت سرکش او همراه شد که توپ با اختلاف کم راهی اوت شد.

دقیقه 24: حرکت بازیکنان پرسپولیس به پشت محوطه جریمه ذوب آهن و پاسکاری چند باره بین آنها در نهایت با ضربه فرشاد احمدزاده همراه شد که توپ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 26: ارسال از صادق محرمی با ضربه سر سیدجلال حسینی در آستانه ورود به دروازه توسط رشید مظاهری برگشت داده شد تا جدی ترین موقعیت برای کم کردن اختلاف گل این تیم از دست برود.

دقیقه 42: حسین ماهینی می توانست از خروج و دفع توپ اشتباه رشید مظاهری به بهترین شکل سود ببرد که ضربه سر او در آستانه دروازه خالی با ضربه مدافع ذوب برگشت داده شد.

دقیقه 69: شوت سروش رفیعی در موقعیتی مناسب از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد راهی اوت شد.

دقیقه 80: فرار علی علیپور به درون محوطه جریمه با خروج اشتباه مظاهری و خطای او روی مهاجم پرسپولیس همراه شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد.

 

حواشی:

 

* در اتفاقی عجیب پیش از شروع بازی و در حالی که بازیکنان دو تیم از سوی بلندگوی استادیوم معرفی شد، پرسپولیسی ها از سوی هواداران مورد تشویق قرار نگرفتند.

 

دیدگاه‌ها