کد خبر : 1412116 | 09 اردیبهشت 1396 ساعت 20:16 | 49.1K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان جای همشهری را گرفت؛

سپاهان 2 - تراکتورسازی 0 ؛ پرواز طلایی‌پوشان در نقش جهان

تیم فوتبال سپاهان در ادامه درخشش خود همراه با زلاتکو کرانچار موفق شد با کسب یک پیروزی ارزشمند، جای ذوب آهن را در رتبه چهارم بگیرد و تراکتورسازی نیز با این شکست رتبه دومی خود را به استقلال داد.

سپاهان 2 - تراکتورسازی 0 ؛ پرواز طلایی‌پوشان در نقش جهان

به گزارش "ورزش سه" دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در شرایطی برابر هم قرار گرفته بودند که به شدت به کسب هر سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند. تراکتورسازی برای از دست ندادن رتبه دوم و سپاهان برای رسیدن به رتبه چهارم و جالب اینکه تیم پیروز به خواسته خود رسید و تراکتورسازی هم با توجه به شکست پدیده مقابل استقلال جایگاه دومی خود را به این تیم داد. تیم سپاهان که در هفته های اخیر شرایط خوبی را سپری می کند در نیمه اول توانست مقابل تراکتورسازی که با محرومیت و مصدومیت های زیادی مواجه است، روی حرکت انفرادی زیبای مهرداد محمدی به گل پیروزی دست یابد و در نیمه دوم هم این شاگردان کرانچار بودند که در مجموع نمایش بهتری داشتند و موفق شدند در دقایق پایانی این بار روی یک ضربه پنالتی توسط فرید کریمی بهزادی به گل دوم دست یابند. البته شاگردان قلعه نویی در این دیدار موقعیت های خوبی برای گلزنی ایجاد کردند ولی نمایش بهتر دفاع سپاهان و به خصوص لی اولیویرا باعث شد تا طلایی پوشان با کسب یک پیروزی ارزشمند و با توجه به تساوی ذوب آهن در ورزشگاه آزادی، جای این تیم را در رتبه دوم بگیرند و تراکتورسازی هم با این شکست رتبه دومی خود را از دست داد تا همه چیز به روز پایانی بکشد.

 


فولاد مبارکه سپاهان- تراکتورسازی تبریز /  ورزشگاه نقش جهان اصفهان


حمیدحاج ملک – علی میرزابیگی – سجاد طوری – علی صفایی – ناظر: علیرضا کهوری.

 

 

 

اخطار:
 

جلال‌الدین علی محمدی(65) از سپاهان

خالد شفیعی (65) از تراکتورسازی

 

 


ترکیب سپاهان:
لی الیویرا، عارف غلامی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، سرور جپاروف(70 فرید بهزادی کریمی)، حسین پاپی ، مهرداد محمدی  (83 رضا میرزایی)  و مسعود حسن زاده(13 جلال الدین علی محمدی).

 

 


ترکیب تراکتورسازی:
ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ، ﺳﻌﯿﺪ ﺁﻗﺎﯾﯽ، ﺧﺎﻟﺪ ﺷﻔﯿﻌﯽ ، ﻫﺎﺩﯼ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﭘﻮﺭﯾﺎﻥ، ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻣﻬﺪﯼ ﺯﺍﺩﻩ، ﻣﻬﺪﯼ ﮐﯿﺎﻧﯽ، ﻓﺎﺧﺮ ﺗﻬﺎﻣﯽ(46 امیر نصر آدانی)،ﻋﻠﯽ ﻃﺎﻫﺮﺍﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ ﻭ ﻣﻬﺪﯼ ﺷﺮﯾﻔﯽ
سرمربی: امیرقلعه نویی

 

 

 

شرح گل ها


1-0 (سپاهان): در دقیقه 41 مهرداد محمدی روی یک حرکت انفرادی و لایی قشنگی که به سعید آقایی مدافع چپ تراکتورسازی زد، موفق شد در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار گیرد و با یک ضربه زیبا با داخل پای چپ محمد اخباری را برای دومین بار طی این فصل مغلوب خود کرد. محمدی در دیدار رفت نیزگل زیبایی به ثمر رسانده بود.

 

 

2-0 (سپاهان): رسول نویدکیا روی حرکت در عرض خود چسبیده به محوطه جریمه موفق به گرفتن پنالتی شد و فرید کریمی بهزادی هم موفق به زدن گل دوم در دقیقه 89 شد.

 

 

 

 

 

دقایق حساس:
 

 

دقیقه 22: نفوذ مهدی شریفی روی پاس خوبی که به او پشت مهاجمین رسید با ضربه این بازیکن به مهم ترین موقعیت بازی تبدیل شد، ولی لی اولیویرا به خوبی سد راه توپ شد.

دقیقه 29: ضربه قیچی مهدی شریفی با اختلاف کمی  از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 50: ضربه مهدی کیانی با فاصله از بالای دروازه لی به بیرون رفت.

دقیقه 68: پاس در عمق زیبای بازیکنان تراکتورسازی مهدی شریفی را در موقعیت تک به تک قرار داد، ولی ضربه این بازیکن که به خوبی تحت فشار خلیل زاده زده شد با واکنش بهتر اولیویرا به جایی نرسد.

دقیقه 74: نفوذ خلیل زاده در یک ضدحمله و پاس او به پاپی با واکنش  خوب اخباری به زمین برگشت؛ در برگشت هم سپاهانی ها می توانستند گل دوم را بزنند ولی ضربه خلیل زاده بی دقت بود و به بیرون رفت.

دقیقه 85: رضا میرزایی در شرایطی که موقعیت بسیار مناسبی برای گلزنی داشت، به راحتی این فرصت را از دست داد.

دقیقه 85: شوت سنگین میلاد سرلک با فاصله بسیار اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90: واکنش فوق العاده لی مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد.

دقیقه 3+90: پاس زیبای علی محمدی به فرید بهزادی کریمی و دریبل این بازیکن با ضربه ای خطرناک همراه شد ولی با فاصله کمی به بیرون رفت.

 

 

 

شرح بازی 


دو تیم با توجه به جایگاهی که در جدول رده بندی دارند، بازی را تهاجمی آغاز کردند؛ با این حال با توجه به عملکرد خط دفاعی هر دو تیم، شاهد موقعیت های زیادی در بازی نبودیم. دو بار تراکتوری ها در این نیمه توسط مهدی شریفی روی دروازه تیم میزبان خطرساز شدند و دو بار هم تیم سپاهان به دروازه میهمان خود در نقش جهان حمله کرد که البته طلایی پوشان روی یکی از این حملات روی نبوغ مهرداد محمدی به گل برتری دست یافتند تا نیمه اول که در  دقایق پایانی با درگیری هایی نیز همراه بود، با همین نتیجه خاتمه یابد. نیمه دوم اما شرایط کاملا متفاوتی داشت و به خصوص در 15 دقیقه ابتدایی شاهد بازی سریعی از هر دو تیم و به خصوص تراکتورسازی بودیم که قصد داشت با پیروزی در این دیدار، جایگاه خود در رتبه دوم را تثبیت کند. از همین رو در این دقایق شاهد درگیری های زیادی نیز بودیم، تا اینکه در 15 دقیقه دوم بازی کمی آرام تر پیگیری شد. 15 دقیقه سوم  نیمه دوم تقریبا مشابه 15 دقیقه اول بود و باز هم درگیری ها و سرعت بازی زیاد شد و هر دو تیم هم موقعیت هایی برای گلزنی ایجاد کردند، اما این تیم سپاهان بود که با تکیه بر خط دفاعی، گلر و البته تعویض های خوب کرانچار موفق به زدن گل دوم شد تا شاگردان قلعه نویی با شکست نقش جهان را ترک کنند.

 

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن

 


مهرداد محمدی در این دیدار به خوبی توانست از خلاقیت خود استفاده کند و در شرایطی که بازی گره خورده بود، با حرکت تکنیکی خود تیمش را پیش بیاندازد. موضوعی که باعث شد در ادامه طلایی پوشان با توجه به بازی در نقش جهان با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند. البته لی اولیویرا گلر برزیلی سپاهان نیز نقش مهمی در کسب این پیروزی داشت

 

 

 

اتفاق ویژه 

 


پیروزی زلاتکو کرانچار در اولین چالش مهم خود پس از بازگشت به سپاهان را می توان مهم ترین اتفاق این دیدار دانست؛ چرا که سپاهانی ها برای اعتماد به این مربی برای فصل آینده به پیروزی در این دیدار مهم و رسیدن به رتبه چهارم نیاز مبرمی داشتند. همینطور رسیدن  سپاهان به رتبه چهارم به خاطر تیم پرسپولیس است، که موفق شد بازی باخته را در مقابل ذوب آهن با تساوی عوض کند. معمولا هواداران این دو تیم رابطه خوبی با هم ندارند.

 

 

 

در حاشیه

 

* محروم نویدکیا کاپیتان و اسطوره سپاهان به همراه احمد جمشیدیان از جایگاه ویژه نظاره‌گر بازی بودند.
* محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و عضو هیأت مدیره باشگاه سپاهان نیز در ورزشگاه حضور داشت.
* هنگام تعویض چپاروف، هواداران سپاهان به شدت او را تشویق کردند.
* اسکوربورد ورزشگاه تعداد تماشاگران را ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.
* در پایان بازی گوینده ورزشگاه با اعلام نتیجه تساوی پرسپولیس و ذوب‌آهن، سپاهان را آسیایی معرفی کرد.
* پس از سوت پایان بازی بازیکنان به سمت هواداران رفتند و به سبک ایسلندی تشویق شدند.
* هواداران سپاهان پس از پیروزی تیمشان با شعار «کرانچار ماندگار» از وی قدردانی کردند.

* مهدی شریفی بازیکن سابق سپاهان به همراه عروسک شیر باشگاه سپاهان به سمت هواداران سپاهان و تراکتورسازی رفت و به آن‌ها ادای احترام کرد.
* شریفی در مراسم پیش از آغاز بازی با سپاهانی‌ها عکس تیمی گرفت.
* مسعود حسن‌زاده در دقیقه ۱۳ مصدوم شد و با برانکارد به رختکن رفت و جلال الدین علیمحمدی به جای وی به زمین آمد.

 

دیدگاه‌ها