کد خبر : 1413182 | 13 اردیبهشت 1396 ساعت 18:09 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

رکورددار جام در نبرد بدون جام؛

رحمتی سپاهان Vs رحمتی استقلال

تقابل مهدی رحمتی با تیمی که 2 عنوان قهرمانی لیگ برتر را در آن جشن گرفته یکی از جذابیت های هفته ی نهایی لیگ است.

رحمتی سپاهان Vs رحمتی استقلال

به گزارش "ورزش سه"، دیدار استقلال و سپاهان برای مهدی رحمتی نبردی متفاوت است. دروازه بان و کاپیتان حال حاضر استقلال که از فجرسپاسی به فوتبال ایران معرفی شد، 3 فصل در ترکیب سپاهان حضور داشت و نتایج خوبی با این تیم کسب کرد تا تقابل او با تیم سابق خود، نبردی جذاب و حساس در داخل زمین و جدول باشد.


رحمتی در سال 83-84 برای اولین بار به سپاهان پیوست و موفق شد در این فصل 26 مسابقه در لیگ و 6 مسابقه در آسیا در ترکیب اولیه سپاهانی ها قرار بگیرد. رحمتی پس از این حضور برای اولین بار راهی استقلال شد تا از سال 84 تا 86 پیراهن آبی ها را بر تن کند.


رحمتی در این دو فصل برای استقلال 25 مسابقه به میدان رفت که 14 بازی در لیگ چهارم و 9 بازی در لیگ پنجم بود. کاپیتان استقلال در این دو سال با استقلال یک قهرمانی لیگ را تجربه کرد تا بعد از قهرمانی با سپاسی در جام حذفی به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر دست پیدا کند.


دروازه بان استقلالی ها بعد از این دو فصل راهی مس کرمان شد و برای دو فصل در جمع کرمانی ها حضور داشت تا در ابتدای لیگ 88-89 دوباره به سپاهان بازگردد. رحمتی در بازگشت دوباره به سپاهان طلایی ترین روزهای خود را در این تیم تجربه کرد و موفق شد دو قهرمانی لیگ با این تیم کسب کند. رحمتی در این دو فصل 62 مسابقه در لیگ، 13 مسابقه آسیایی و 5 دیدار حذفی را تجربه کرد تا یکی از ستونهای اصلی تیم قلعه نویی برای فتح دوباره لیگ برتر باشد.


دروازه بان اول حال حاضر استقلال بعد از جدایی از سپاهان دوباره راهی استقلال تهران شد تا دوران حضور او در جمع زردها به پایان برسد. رحمتی بعد از حضور در استقلال در لیگ یازدهم توانست به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند و در لیگ دوازدهم نیز با عملکردی درخشان و ثبت رکورد در کلین شیت، برای چهارمین فصل پیاپی عنوان قهرمانی را تجربه کند. رحمتی در لیگ سیزدهم باز هم دروازه بان اول استقلال بود  اما پس از چهار سال کسب عنوان قهرمانی، نتوانست با آبی ها قهرمان لیگ یا حذفی شود.


او در سه فصل حضور در استقلال در نوبت دوم 91 بازی در لیگ، 21 بازی در آسیا و 11 بازی در جام حذفی را تجربه کرد و با آبی ها حتی به جمع 4 تیم برتر آسیا نیز رسید اما در نهایت مجبور به جدایی از استقلال شد.


رحمتی در ابتدای لیگ پانزدهم برای بار سوم به استقلال پیوست و 24 بازی در لیگ و 3 بازی حذفی را تجربه کرد اما به عنوان قهرمانی دست پیدا نکرد و با نایب قهرمانی در حذفی و سومی در لیگ سال خود را به پایان رساند.


مهدی رحمتی در 10 فصل حضور در استقلال موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی در لیگ و جام حذفی شد تا بهترین دوران ورزشی خود را در این دو تیم تجربه کند. کاپیتان حال حاضر استقلال همواره در سالهای گذشته یکی از بازیکنان اصلی و کلیدی تیم خود بوده و حالا در حالی برابر سپاهان قرار می گیرد که بعد از درخشش در سالهای گذشته، لیگ شانزدهم را نیز بی جام به پایان می رساند.

 

دیدگاه‌ها