کد خبر : 1413347 | 14 اردیبهشت 1396 ساعت 18:53 | 131.2K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان و برد بزرگ در روز آخر

استقلال 2 ـ سپاهان 1؛ سکوی دوم با مرد ناراضی

ضربه زیبای فرشید باقری کار سپاهان را در تهران تمام کرد تا علیرضا منصوریان لیگ را با رتبه دوم تمام کند و مانع از آسیایی شدن سپاهان بشود.

استقلال 2 ـ سپاهان 1؛ سکوی دوم با مرد ناراضی

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سپاهان با گل مهرداد محمدی در نیمه اول از حریف پیش افتاده بود، دو گل از جابر انصاری و فرشید باقری استقلال را در آخرین بازی فصل برنده کرد تا شاگردان منصوریان با شایستگی به سکوی دوم لیگ برتر تکیه بزنند.


هفته ی سی ام لیگ برتر/ ساعت 18:00
استادیوم آزادی

داوران: محمد حسین زاهدی فرد - آرمان اسعدی - علیرضا ایلدروم - ناصر جنگی

 


ترکیب استقلال:
مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پادوانی، رابسون، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی(74 فرشید باقری)، جابر انصاری(70 محسن کریمی)، بهنام برزای(60 علی قربانی) و کاوه رضایی

سرمربی علیرضا منصوریان

 

ترکیب سپاهان:
لی اولیویرا، شجاع خلیل زاده، موسی کولیبالی، احسان حاج صفی، عارف غلامی، میلاد سرلک، سرور چپاروف، حسین پاپی(63 فرید بهزادی کریمی)، مهرداد محمدی، رسول نوید کیا و رضا میرزایی(46 جلال الدین علی محمدی)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

 

شرح بازی:

 

سپاهان دیدار برابر استقلال را بهتر از شاگردان منصوریان آغاز کرد اما استقلالی ها دقایقی بعد از شروع خوب سپاهانی ها حاکم میدان شدند و موقعیت های خوبی خلق کردند که تبدیل به گل نشد. در دقایق پایانی بازی در نیمه اول باز هم سپاهان توپ و میدان را در اختیار گرفت و در نهایت با ضربه محمدی به یک گل رسید تا نیمه اول را برنده به رختکن برود.

استقلال مانند بازی های گذشته نیمه دوم را بهتر از نیمه اول شروع کرد و بعد از چند تهدید موفق به فتح دروازه ی سپاهان با ضربه ی جابر انصاری شد. دو تیم بعد از این گل برای به ثمر رساندن گل های بعدی حملات زیادی را ترتیب دادند و در نهایت فرشید باقری دقیقه 84 بازی با یک ضربه زیبا دروازه ی سپاهان را باز کرد تا استقلال برنده دیدار با سپاهان را ترک کند.

 

 

شرح گل:

 

استقلال 0 - سپاهان 1 ( مهرداد محمدی 39) : حرکت ترکیبی بازیکنان سپاهان پشت محوطه جریمه با غفلت استقلالی ها به محمدی رسید و ضربه ی این بازیکن با پای راست وارد دروازه رحمتی شد.

استقلال 1 - سپاهان 1 (جابر انصاری 59) : سانتر خوب کاوه رضایی از سمت راست زمین را جابر انصاری با یک ضربه سر تبدیل به گل کرد تا استقلال به تساوی برسد.

استقلال 2 - سپاهان 1 ( فرشید باقری 84) :  فرشید باقری بازیکن تازه وارد استقلال در نیمه دوم با یک ضربه مهار نشدنی از راه دور توانست دروازه سپاهان را برای بار دوم باز کند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12 : توپ ربایی خوب بهنام برزای اولین موقعیت جدی بازی را برای استقلالی ها ساخت اما در مرحله ی اول کاوه رضایی نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و پس از آن ضربه ی جابر انصاری به مدافعان سپاهان برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 21: ضربه مهرداد محمدی با پای چپ از مرکز زمین با واکنش خوب مهدی رحمتی راهی به دروازه ی استقلال نیافت.

دقیقه 32: اشتباه پادوانی در دفاع استقلال باعث شد تا توپ به پاپی برسد اما ضربه ی این بازیکن را مهدی رحمتی مهار کرد.

دقیقه 33: حرکت انفرادی رسول نوید کیا تا محوطه جریمه استقلال ادامه پیدا کرد اما ضربه ی این بازیکن را مهدی رحمتی با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه 36: حرکت خوب استقلالی ها از سمت چپ با سانتر میلاد زکی پور همراه شد اما جابر انصاری در دهانه ی دروازه نتوانست دروازه ی سپاهان را باز کند تا موقعیت خوبی برای استقلالی ها به هدر برود.

دقیقه 50 : سانتر چپاروف روی ضربه کرنر با ضربه سر خلیل زاده همراه شد اما این ضربه راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 62: سانتر زکی پور در سمت چپ دفاع سپاهان به قربانی رسید و این بازیکن با یک ضربه کاوه رضایی را در دهانه ی دروازه در موقعیت گلزنی قرارداد اما مهاجم استقلالی ها برای گلزنی یک قدم کم آورد.

دقیقه 69 : حرکت ترکیبی بازیکنان سپاهان در محوطه ی جریمه ی استقلال به علی محمدی رسید اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 74: باز هم مهرداد محمدی با فرار در عمق دفاع استقلال صاحب موقعیت شد اما ضربه ی این بازیکن را مهدی رحمتی راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی با فاصله ی اندکی از کنار دروازه ی استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 79: ضربه کاوه رضایی روی موقعیت ایستگاهی راهی به دروازه ی سپاهان نیافت.

 

 

اتفاق ویژه:

 

فصل پر تلاطم استقلالی ها در نهایت با مقام دومی به پایان رسید. شاگردان منصوریان در دیدار برابر سپاهان باز هم در نیمه اول از حریف خود عقب افتادند اما در نیمه دوم استقلال به بازی بازگشت و توانست با دو گل زیبا رتبه ی دومی لیگ را پس بگیرد. استقلالی ها در نیم فصل دوم بهترین تیم لیگ بودند و بیشترین امتیاز را جمع کردند تا فصل اول منصوریان در استقلال با برد به پایان برسد.

 


حواشی:

 


*هواداران سپاهان استقبال فوق العاده ای از این بازی داشتند تا بخشی از ورزشگاه به رنگ زرد در بیاید.
*بازیکنان استقلال دقایقی زودتر از سپاهانی ها وارد زمین چمن ورزشگاه شدند و مورد تشویق قرار گرفتند.
*بازیکنان ذخیره ی دو تیم هنگام گرم کردن در مرکز زمین حضور داشتند.
*هواداران استقلال پیش از شروع بازی سرور چپاروف را مورد تشویق قرار دادند.

*امید ابراهیمی و خسرو حیدری پیش از شروع بازی به سمت نیمکت سپاهان رفتند.
*هواداران استقلال با بادکنک های آبی و سفید سکوهای ورزشگاه را تزیین کردند.
*پیش از شروع بازی بازیکنان دو تیم به احترام درگذشتگان حادثه ی معدن در آزادشهر گلستان یک دقیقه سکوت کردند.

*خطای عجیبی که زاهدی فر برای بازیکنان سپاهان اعلام کرد باعث شد تا منصوریان با خروج از محوطه ی فنی به شدت به داور مسابقه اعتراض کند.

*علیرضا منصوریان نسبت به سوت های زاهدی فر به شدت معترض است. در دقیقه 7 نه تنها منصوریان بلکه بهتاش فریبا با ترک محوطه فنی به شدت نسبت به سوت داور مسابقه واکنش نشان دادند.

دیدگاه‌ها