کد خبر : 1413363 | 14 اردیبهشت 1396 ساعت 18:53 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

با درخشش گلزن هندوراسی؛

ذوب آهن 2 پدیده 0؛ وباز هم سبزپوشان آسیایی

تیم فوتبال ذوب آهن موفق شد با شکست تیم پدیده و با توجه به پیروزی استقلال برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی سرانجام در رقابت برای رسیدن به رتبه چهارم برابر همشهری موفق تر ظاهر شود.

 ذوب آهن 2 پدیده 0؛ وباز هم سبزپوشان آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ذوب آهن با توجه به اینکه در هفته گذشته 2 امتیاز از رقیب همشهری برای کسب رتبه چهارم عقب افتاده بود، در این دیدار باید با پیروزی زمین مسابقه را ترک می کرد و در تهران هم دل به توقف سپاهان در آزادی می بست؛ اتفاقاتی که رقم خورد و در نهایت جدال همشهری ها برای کسب رتبه چهارم با برتری ذوب آهن خاتمه یافت. در این دیدار تیم ذوب آهن با درخشش بنگستون موفق شد پدیده را با 2 گل شکست دهد، اولین گل دیدار روی پنالتی که توسط بنگستون به دست آمد در دقیقه 9 توسط رجب زاده به ثمر رسید و دومین گل هم در دقیقه 57 روی پاس مهاجم هندوراسی و ضربه نهایی محمدرضا حسینی به دست آمد، تا ذوب آهن با 46 امتیاز و یک امتیاز بالاتر از سپاهان رتبه چهارمی که یکی از جذابیت های لیگ شانزدهم در هفته های پایانی بود را به خود اختصاص دهد. پدیده نیز با قبول این شکست تغییری در وضعیت کلی اش ایجاد نشد و با 34 امتیاز فصل را در رتبه یازدهم پایان داد.



ذوب آهن اصفهان – پدیده خراسان ساعت 18؛  ورزشگاه فولادشهر 
رضا کرمانشاهی – مهدی الوندی – رضا قیم – حسین زیاری – ناظر: علی خسروی

 


ترکیب ذوب آهن:


رشیدمظاهری، مهران درخشان مهر (77 قاسم حدادی فر)، وحید محمدزاده،محمد نژاد مهدی، مهدی رجب زاده، احسان پهلوان (68 محمدستاری) ، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور،محمدرضا حسینی (80 ربیع عطایا) ، مرتضی تبریزی و جری بنگستون.
سرمربی: مجتبی حسینی

 


ترکیب پدیده:

 

سعید جلالی راد، عبدالله حسینی، رضا ناصحی، یونس شاکری، محمد علیمردانی(۴۶-محمد مرادمند)، ابوالحسن جعفری، میلاد کمندانی، معین عباسیان (40 محسن یوسفی)، حسین زامهران، مرتضی منصوری و اکبر ایمانی

سرمربی: رضا مهاجری

 

کارت زرد 


محمد علیمردانی (32)  زامهران (37)

 

شرح بازی


شاگردان مجتبی حسینی در نیمه اول دیدار دو تیم به دلیل انگیزه زیادی که برای کسب پیروزی داشتند بازی را خیلی بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی به گل برتری دست یافتند. در ادامه هم این روند ادامه داشت و بارها بازیکنان ذوب اهن از چپ و راست روی دروازه جلالی راد خطرساز شدند که گاهی واکنش های این گلر و گاهی هم بی دقتی بازیکنان ذوب آهن مانع از به ثمر رسیدن گل دوم بازی شد. شاگردان رضا مهاجری در نیمه اول چیزی برای ارائه نداشتند و به نظر می رسد مشکلات مالی و عدم پرداخت مطالبات روی عملکرد تیم تاثیرگذار بوده است. دیدار دو تیم در نیمه اول با برتری کامل سبزپوشان در خانه پایان یافت. در نیمه دوم تیم پدیده نمایش بهتری داشت ولی معدود حملات خطرناک این تیم باعث نشد که رشید مظاهری نتواند کلین شیت دیگری به نام خود ثبت کند؛ در سوی مقابل شاگردان حسینی باز هم بازی را با حملات زیادی شروع کردند و 10 دقیقه پس از شروع نیمه دوم، همانند نیمه اول گلزنی کردند تا شرایط برای این تیم بهتر شود. در ادامه بازی نیز ذوب آهن فرصت های بی شماری برای گلزنی داشت که از آنها استفاده نکرد تا پیروزی 2 بر صفر و قرار گرفتن در رتبه چهارم با توجه به شکست سپاهان در آزادی، حسن ختامی بر پایان لیگ شانزدهم برای آنها در فولادشهر باشد.

 

شرح گل‌ها:

 

1-0 (ذوب آهن): در دقیقه 10 بازی جری بنگستون با گذر از دروازه بان تیم پدیده با خطای این بازیکن مواجه شد و داور نقطه پنالتی را اعلام کرد. در ادامه مهدی رجب زاده پشت توپ قرار گرفت و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

 

2-0 (ذوب آهن): در دقیقه 57 پاس در عرض بنگستون پشت محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید و این بازیکن پس از اینکه دو گام به سمت دروازه برداشت با گلر پدیده تک به تک شد و با یک ضربه به سمت چپ گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن:


جری بنگستون با به دست آوردن یک پنالتی و فراهم کردن پاس گل دوم، چهره تاثیرگذار ذوب آهن در هفته پایانی بود. ضمن اینکه نمی توان به بازی درخشان محمدرضا حسینی که گل دوم بازی را به دقت خاصی به ثمر رساند و در هفته های اخیر نمایش های خوبی داشته، اشاره نکرد.

 

اتفاق ویژه:


اگرچه تیم ذوب آهن با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرد ولی آنها برای رسیدن به رتبه چهارم و امیدوار بودن به کسب سهمیه، نیاز به عملکرد خوب استقلال در آزادی داشتند؛ اتفاقی که رخ داد و آبی پوشان توانستند در آزادی اولین شکست کرانچار را در بازگشت به ایران رقم بزنند تا ذوب آهن چهارم لیگ شانزدهم لقب گیرد و امید به شکست نفت تهران در فینال جام حذفی داشته باشد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: شوت محمدرضا حسینی پس از برخورد به مدافع پدیده راهی کرنر شد.

دقیقه 19: ارسال زیبای محمدرضا حسینی در موقعیتی مناسب و در تیر دوم به بنگستون رسید ولی ضربه این بازیکن دقیق نبود و با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 22: ضربه احسان پهلوان از داخل محوطه جریمه با واکنش سعید جلالی راد به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 31: ضربه محمدرضا حسینی از راه دور با واکنش گلر پدیده به بازی برگشت داده شد.

دقیقه 34: ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور به آرامی در دستان جلالی راد آرام گرفت. البته گلر تیم پدیده در برخی صحنه ها و در دفع یک ضرب توپ با مشکل روبرو شده است.

دقیقه 36: ضد حمله خطرناک تیم ذوب آهن با پاس خوب بنگستون در دهانه دروازه به تبریزی می توانست به گل دوم بازی بدل شود ولی مرتضی تبریزی کمی دیر به توپ رسید تا این موقعیت حساس از دست برود.

دقیقه 44: نفوذ بنگستون از سمت راست خط دفاعی پدیده و ضربه این بازیکن با واکنسش جلالی راد به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 51: باز هم بازیکنان ذوب آهن روی یک ضد حمله سریع می توانستند به گل دوم برسند و لی مدافع پدیده در آخرین لحظه از ورود توپ بنگستون به دروازه خالی جلوگیری کرد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه 56: تک حمله خطرناک تیم پدیده تا این لحظه توسط رشید مظاهری دفع شد.

دقیقه 60: ارسال احسان پهلوان و ضربه حسینی یک موقعیت دیگر برای ذوب اهن رقم زد.

دقیقه 68: شوت خطرناک محمدرضا حسینی با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 79: حمله خطرناک تیم پدیده و ارسال بازیکنان این تیم طول خط دروازه ذوب آهن را طی کرد ولی بازیکنی نبود که روی خط دورازه ضربه نهایی را به توپ بزند.

 

حاشیه:

 

* مهدی رجب زاده برای دومین هفته پیاپی در پست دفاع راست برای ذوب آهن به میدان فرستاده شده است.

* در دقیقه 58 سپاهان گل تساوی را در ورزشگاه دریافت کرد و با این شرایط ذوب آهن رتبه چهارم را در پایان هفته سی ام از آن خود خواهد کرد.

* سعید آذری پس از گل‌های استقلال به سپاهان به هوا پرید و خوشحالی خود را با مشت‌های گره کرده و فریاد نشان داد.
* هواداران ذوب‌آهن نیز شعارهایی علیه سپاهان سر دادند.
* مرتضی تبریزی و حسن جعفری برای لحظاتی درگیری لفظی داشتند که سریعاً جدا شدند.
* در بیشتر دقایق نیمه دوم حسن استکی مربی تیم ذوب‌آهن از کنار زمین دستورات تاکتیکی را به بازیکنان می‌داد.
* پس از سوت پایان بازی بازیکنان ذوب‌آهن به خوشحالی پرداختند.
* سعید آذری در کنار زمین مجتبی حسینی را در آغوش گرفت.
* هواداران ذوب‌آهن به شدت آذری را تشویق کردند.
* اکثر بازیکنان ذوب‌آهن پیراهن‌های خود را به هواداران اهدا کردند.

دیدگاه‌ها