کد خبر : 1413628 | 15 اردیبهشت 1396 ساعت 14:57 | 67.7K بازدید | 0 دیدگاه

خورشیدی با 3 قضاوت مهم در 6 روز؛

تغییر سرنوشت سقوط کننده با داور جنجالی(عکس)

داور بازی صبا و استقلال خوزستان با اشتباه واضح زمینه‌ساز سقوط تیم قم از لیگ برتر شد.

به گزارش "ورزش سه"، صبای قم دیروز مسابقه حساسی برابر استقلال خوزستان داشت و می‌توانست با کسب پیروزی در لیگ برتر بماند که حتی گل اول هم توسط میثم مجیدی به ثمر رساند اما ادامه مسابقه بر وفق مرادشان پیش نرفت تا در نهایت با نتیجه 2 بر یک بازنده شوند و به لیگ یک سقوط کنند.

 


صبا در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه نخست روی ارسال احمد حسن‌زاده از روی کرنر و ضربه سر میرهانی هاشمی دروازه استقلال خوزستان را برای دومین بار باز کرد اما در حالی که خود بازیکنان خوزستانی هم فکرش را نمی‌کردند، اشکان خورشیدی با تصمیمی بحث برانگیز خطای مدافع پیش تاخته صبا را اعلام کرد تا مهم‌ترین گل این تیم که می‌توانست بقا در لیگ برتر را تضمین کند، مردود اعلام شود.

 

1197469


بنابر گفته هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری فوتبال بلافاصله بعد از مردود اعلام شدن این گل، بازیکنان صبا در اعتراض به خورشیدی به طرف او رفتند ولی استقلال خوزستان سریع بازی را به جریان انداخت و همان توپ در ضد حمله تبدیل به گل مساوی شد تا کمتر از یک دقیقه، نه تنها گل دوم صبا مردود شود، بلکه خورشیدی با گرفتن خطای بحث برانگیز و آوانتاژ بی‌موقع موجب شود تیم قم برنده به رختکن نرود و در نهایت بازی را 2 بر یک واگذار کند.

 

1197470


علاوه بر این مسائل و اشتباهات داوری در بازی صبا و استقلال خوزستان، این نکته مهم وجود دارد که اشکان خورشیدی، دقیقا یک سال قبل دیدار سیاه جامگان و ملوان که منجر به بقای تیم مشهدی شد را قضاوت کرد و امسال با این تصمیم علیه تیم قم، در سقوط آنها تاثیر گذاشت.

 

1197471


اما مسئله مهم دیگر به تصمیم دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال برمی‌گردد که آنها روز شنبه قضاوت دربی خودروسازان بین تیم‌های سایپا و پیکان را به اشکان خورشیدی داده بودند و فقط 2 روز بعد همین داور جدال حساس لیگ یک بین آلومینیوم اراک و فجر سپاسی را قضاوت کرد.

 

1197469


با وجود قضاوت خورشیدی در این دو بازی سنگین و سخت، کمیته داوران در هفته پایانی لیگ برتر هم مسابقه صبا و استقلال خوزستان را به او سپرد تا این داور طی 6 روز 3 دیدار حساس و مهم را سوت بزند.

 

1197468


بعد از پایان بازی دیروز، تماشاگران صبا به شدت علیه خورشیدی موضع گرفتند که همین مسئله موجب شد یگان ویژه نیروی انتظامی او را از زمین مسابقه تا رختکن اسکورت کند و بعد با مخفی کردن این داور در داخل آمبولانس، شرایط خروج او از استادیوم یادگار امام قم را فراهم بیاورد.

 

1197467


عکس‌ها از: آرش ایزدان

دیدگاه‌ها