کد خبر : 1413741 | 16 اردیبهشت 1396 ساعت 10:49 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد سخت تیم فوتبال ساحلی برای فینال 

ایران - تاهیتی؛ به امید فینال جام جهانی

چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 تاریخ پرافتخاری در این رقابت ها دارند. با این حال به جز برزیل سایر تیم ها تاکنون به قهرمانی دست نیافته اند.

ایران - تاهیتی؛ به امید فینال جام جهانی 

به گزارش "ورزش سه"، از چهار قاره جهان برای نخستین بار یک نماینده در نیمه نهایی حضور دارد. برزیل بدنبال نخستین قهرمانی از سال 2009 تاکنون است. ایتالیا و تاهیتی نیز بار دیگر بدنبال صعود به فینال هستند. 


ایران و تاهیتی ساعت 11 و 30 دقیقه امشب، در نخستین دیدار نیمه نهایی به مصاف هم می روند. تیم ایران در یک چهارم نهایی سوئیس را شکست داد و صعود کرد. ایران برای ارائه عملکرد عالی خود به محمد احمد زاده کاپیتان و پیمان حسینی دروازه بان تیم نیاز دارد. تیم ایران مقابل تیم با تجربه تاهیتی به میدان می رود. تاهیتی در دوره قبلی جام جهانی به فینال راه یافته بود. 

 

1197561


ایران بدنبال تاریخ سازی است. تیم ایران در صورت برتری مقابل تاهیتی در نیمه نهایی نخستین تیم آسیایی خواهد بود که به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی صعود می کند. مقام چهارمی ژاپن در رقابت های 2005 بهترین نتیجه ای است که نمایندگان قاره کهن در این تورنمنت گرفته اند. تاهیتی در این دیدار هیمانو تایارویی برنده توپ طلای جام 2015، را به علت دریافت کارت زرد در اختیار ندارد. با این حال چهار بازیکن تاهیتی که تاکنون دستکم سه گل در این دوره از رقابت ها به ثمر رسانده اند، در این دیدار حضور دارند.


*برزیل از سال 2006 تا 2009 چهار بار فاتح جام جهانی فوتبال ساحلی شد، با این حال در سال های اخیر کمتر از حد انتظار ظاهر شده است. اما این بار نیمه نهایی جام جهانی باهاما 2017 متفاوت است و روس ها در این مرحله حضور ندارند. روسیه در یک چهارم نهایی 2015 برزیل را شکست داد. در سال 2013 نیز برزیل در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد و در نهایت قهرمانی به روسیه رسید. در سال 2011 نیز روسیه در فینال برزیل را شکست داد و باز هم فاتح جام شد. تیم برزیل در نیمه نهایی جام امسال مقابل ایتالیا به میدان می رود. این بار ایتالیا مانعی بر سر راه قهرمانی برزیل است. تیم ایتالیا به رهبری گابریله گوری که 14 گل در این رقابت ها به ثمر رسانده است،‌ یک تهدید واقعی است. 


آخرین باخت برزیل در یک چهارم نهایی جام 2015 بوده است. از آن زمان تاکنون برزیل در همه رقابت ها شکست نخورده و نوار 33 پیروزی این تیم هنوز قطع نشده است.

دیدگاه‌ها