کد خبر : 1415630 | 24 اردیبهشت 1396 ساعت 12:07 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

دایی در مسیر دومین قهرمانی لیگ برتر با سایپا

ماموریت دشوار شهریار در بازگشت به خاطره‌ها

علی دایی برای دومین بار در یک دهه گذشته هدایت سایپا را در دست گرفت با این امید که بتواند این بار هم عنوان قهرمانی لیگ برتر را با این باشگاه تجربه کند.

ماموریت دشوار شهریار در بازگشت به خاطره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ششم حرفه ای فوتبال ایران در فصل 85-86 برای علی دایی به سالی رویایی در فوتبال باشگاهی تبدیل شد. درست چند ماه بعد از اتفاقات رخ داده در جام جهانی و کنار رفتن از تیم ملی علی دایی پیراهن سایپا رابر تن کرد تا زیر نظر ورنر لورانت آلمانی آخرین سال های فوتبال خود را پشت سر بگذارد غافل از این که مربی آلمانی عمری کوتاه و یکی دو ماهه روی نیمکت سایپا خواهد داشت.


بعد از برکناری لورانت آلمانی مدیریت وقت باشگاه سایپا تصمیم گرفت از علی دایی به عنوان مربی – بازیکن در تیم بهره ببرد تصمیمی که در پایان منجر به قهرمانی دراماتیک نارنجی پوشان پایتخت در لیگ ششم شد تا شهریار که فشار انتقادات بسیار زیادی را در فوتبال ملی تحمل کرده بود بغض خود را در لیگ برتر بشکند و با بالا بردن اولین جام دوران مربیگری به دنبال روزهای درخشانی در این عرصه باشد.


بعد از جدایی از سایپا علی دایی در تیم هایی که مربیگری کرد موفق شد سه بار هم جاموقهرمانی جام حذفی را به عنوان سرمربی بالای سر ببرد که آخرین بار همین چند روز پیش در خرمشهر بود. موفقیتی بزرگ با تیمی ورشکسته و بدون مالک مثل نفت باعث شد تا سایپایی ها که اصلا از عملکرد حسین فرکی رضایت نداشتند بلافاصله باب مذاکره با شهریار را باز کرده و او را به نیمکت خود بازگرداند بلکه خاطرات خوش یک دهه قبل این بار هم تکرار شود.


علی دایی در حالی توانست سایپا را به قهرمانی در لیگ ششم برساند که منتقدان او مدعی بودند در این قهرمانی نقش اصلی را ورنر لورانت آلمانی بازی کرد چون تیمی بست که توانایی قهرمانی داشت و تمرینات طاقت فرسای پیرمرد بداخلاق آلمانی در پیش فصل تاثیر فراوانی در نتایج سایپا داشت. با این وجود قهرمانی به نام دایی سند خورد و حالا او در بازگشت به باشگاه خاطره ساز ماموریتی بس دشوارتر پیش رو دارد آن هم در شرایطی که نه خبری از مربی خارجی هست نه چیز دیگر و تنها کادری کنار او دیده می شوند که در راس آنها محمد دایی برادر بزرگ تر حضور دارد در کنار یکی دو چهره پیشکسوت دیگر که سال هاست یار شهریار هستند.


سرمربی جدید سایپا برای رساندن این تیم به جمع مدعیان قطعا کاری دشوار پیش رو خواهد داشت چون این تیم با ضعف های بزرگی در پست های کلیدی مواجه است و باید با جذب مهره های کارآمد این ضعف ها را پوشش دهد. مذاکرات مفصل و طولانی مدت شهریار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه در روز گذشته نیز خود این موضوع را تایید می کند که دایی خواسته های زیادی دارد تا بتواند سایپا را در زمره یک قهرمان به میدان بفرستد به همین خاطر باید منتظر ماند و دید بعد از سه قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر از روزی جدایی از سایپا شهریار دوباره می تواند با یک قهرمانی دیگر زمینه حضورش در تیم های بزرگ تر حتی تیم محبوبش پرسپولیس را فراهم کند یا ...

دیدگاه‌ها