کد خبر : 1415809 | 25 اردیبهشت 1396 ساعت 08:49 | 41.1K بازدید | 0 دیدگاه

مقتدر بودیم اما موفقیت ساده نبود

سیدجلال: قهرمان شدن با پرسپولیس چیز دیگری است

کاپیتان باتجربه پرسپولیس قهرمانی به همراه سرخپوشان را لذتبخش‌تر از 4 عنوان دیگرش می‌داند و امیدوار به برتری مقابل لخویا و صعود از این مرحله است.

سیدجلال: قهرمان شدن با پرسپولیس چیز دیگری است

 به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس توانست با اقتدار به عنوان قهرمانی لیگ دست یابد تا سیدجلال حسینی نیز پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را کسب کند تا در یک سوم تاریخ لیگ نقش داشته باشد. او در خصوص دیدار برابر لخویای قطر در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط سرخپوشان با خبرنگار ما به گفتگو نشست که در ادامه خواهید خواند.

 


اقتدار را با راحتی قهرمانی اشتباه نگیرید
کسب قهرمانی سخت بود و این اقتدار در کسب عنوان اولی لیگ برتر آنچنان که تصور می‌شود راحت نبود. سال سختی را پشت سر گذاشتیم و همه انتظار قهرمانی داشتند و فشار زیادی را متحمل می‌شدیم. با این حال در همان ابتدا توانستیم با قدرت کار را شروع کنیم و با برنامه پیش برویم. بچه‌ها تلاش زیادی به کار گرفتند و در نهایت به چیزی که استحقاقش را داشتیم رسیدیم. ما از همان روزهای اول با چهره یک قهرمان ظاهر شدیم و هفته‌ها را با همین هدف دنبال کردیم و در نهایت این موفقیت جای تبریک به بازیکنان و خصوصا هوادارانی دارد که یک لحظه از حمایت تیم خود غافل نبودند.

 


دلایل موفقیت ساختار دفاعی پرسپولیس
عملکرد خط دفاعی تنها به یک بازیکن یا پست اختصاص نداشت. یک کار گروهی فوق العاده بود. خط دفاعی و دروازه‌بان تیم کلا با تغییر مواجه شده بودند و این هماهنگی کار سختی بود. با این حال تمام بازیکنان باتجربه بودند و با کیفیت بالای خود توانستند به این موفقیت دست یابند. ما هیچ وقت برای رکورد بازی نمی‌کردیم و می‌دانستیم موفقیت تیمی باعث موفقیت همه عناصر خواهد شد و هر کس به دنبال برطرف کردن ضعف‌ها بود. چه بیرانوند در پشت سر ما و چه کمال کامیابی نیا در جلو ما نقش پررنگی در این آمار داشتند. میزان دوندگی کلی تیم و خصوصا وحید امیری و فرشاد احمدزاده نیز در این موفقیت نقش داشت. این دوندگی و پرس باعث می‌شد تیم از نظر دفاعی کار راحت‌تری پیش رو داشته باشد. با این حال ما یک تیم فوق العاده بودیم که خصیصه فوق العاده هجومی نیز داشتیم که باعث می‌شد در دفاع هم با انسجام لازم ظاهر شویم.

 


کاپیتانی و قهرمانی حس توصیف ناپذیری است
کاپیتانی و بالا بردن جام به همراه پرسپولیس غیرقابل توصیف است. اینکه بتوانی به عنوان کاپیتان بهترین تیم آسیا و ایران که طرفداران زیادی دارد جام را بالای سر ببری افتخار بزرگی است و خوشحالم که به آن دست یافتم. حسی که نمی‌توان آن را توصیف کرد و تنها انگیزه تکرار دوباره آن را شکل می‌دهد. امیدوارم بار دیگر موفق شوم این حس را تجربه کنم و در استادیوم مملو از تماشاگر با پرسپولیس جشن بگیرم.

 


قهرمانی با پرسپولیس یک چیز دیگر است
من پیش از این نیز به همراه سایپا و آقای دایی که جا دارد از همین جا قهرمانی تیم ایشان را تبریک بگویم، به عنوان قهرمانی رسیده بودم. آن قهرمانی اولین جام من بود اما مطمئنا قهرمانی به همراه پرسپولیس چیز دیگری است. قهرمانی همیشه لذتبخش است و اینکه می‌بینی زحماتت به ثمر نشسته جالب و لذتبخش است. این قهرمانی به همراه پرسپولیس در استادیوم پر از طرفدار و با جشن باشکوه مطمئنا لذتبخش‌تر است. 

 

 


باید در تهران کار لخویا را تمام کنیم
در مورد آینده اکنون نمی‌توانم چیزی بگویم. چیزی که وجود دارد این است که اکنون با تمام وجود در خدمت باشگاه و تیم هستیم. دو بازی مهم پیش رو داریم و باید در برابر لخویا به نتیجه خوبی خصوصا در استادیوم آزادی دست یابیم. عبور از این مرحله سخت‌تر است. نیاز مبرم به حمایت هواداران که مثل همیشه یار اصلی ما بوده‌اند و استادیوم آزادی را به مکانی مخوف برای حریفان تبدیل کرده‌اند داریم. حضور آنها قوت قلب بزرگی برای ماست تا نتیجه خوبی در دیدار رفت کسب کنیم و نگران بازی برگشت نباشیم. باید برای کارهای بزرگتر آماده شویم. اکنون شرایط جوی با توجه به گرم شدن هوا در قطر به ضرر ماست و باید در تهران نتیجه خوبی کسب کنیم تا در دوحه به مشکل برنخوریم. 

 


مرحله به مرحله تا موفقیت 
کار بزرگی در سر داریم و این مساله آسان به دست نمی‌آید. منظور از کار بزرگ یعنی رسیدن به قهرمانی نیست. ما باید برای هر مرحله برنامه داشته باشیم و مرحله به مرحله به هدف نزدیک شویم. تیم‌های عربی مقابل ما قرار می‌گیرند اما به ندرت بازیکن عربی در بین آنها پیدا می‌شود و با سرمایه گذاری زیاد بازیکنان تاپ و طراز اول خارجی را به ترکیب خود اضافه کرده‌اند. برای رسیدن به موفقیت در آسیا برنامه ریزی کرده‌اند و اکنون مرحله سختی پیش روی ما قرار دارد. این 90 دقیقه برای ما فینال بزرگی محسوب می‌شود که موفقیت در آن سهم بزرگی در کار بزرگ ما خواهد داشت. 

 


تفکرات برانکو موفقیت‌های بعدی پرسپولیس را به همراه دارد

شجاع خلیل زاده و گادوین منشا دو بازیکن بزرگ و حرفه‌ای هستند که حضورشان مسلما کمک بزرگی به پرسپولیس خواهد کرد. خوبی پرسپولیس این است که برای جذب بازیکن موردنیازش سر و صدا نمی‌کند و به دنبال برطرف نیازهای خود است. مطمئنا تفکرات و برنامه‌های برانکو ایوانکوویچ در صورت اجرایی شدن می‌تواند موفقیت‌های بزرگ دیگری برای باشگاه به همراه داشته باشد. 

 


نگران حواشی بازیکنان جدید نباشید
مطمئنا نگران ایجاد حاشیه از سوی این بازیکنان نیستیم. هر دو بازیکن باتجربه هستند، خصوصا شجاع خلیل زاده که سابقه بازی در ترکیب تیم‌های پرطرفدار و باکیفیت تراکتورسازی و سپاهان را نیز در کارنامه دارد. هر بازیکنی اگر حرفی برای گفتن دارد باید در زمین آن را به نمایش بگذارد و هر کمکی از دستش برمی‌آید برای موفقیت تیم به انجام برساند. همه ما یک هدف دنبال می‌کنیم و آن موفقیت تیم است و مطمئن باشید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. 

 


آرزوی همه ما بازگشت و سلامتی کامیابی نیاست
کمال بازیکن زحمتکش و فوق‌العاده‌ای برای ما بود و همانطور که گفتم در موفقیت خط دفاعی نیز نقش انکار ناپذیری داشت. بابت مصدومیت او همگی ما ناراحت هستیم و امیدواریم او از این برهه  به سلامت عبور کند و به جایی که به آن تعلق دارد برگردد. نبود او در بازی برابر لخویا برای ما مشکل ساز خواهد شد و برای او بهترین آرزوها را داریم. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها