کد خبر : 1416107 | 26 اردیبهشت 1396 ساعت 15:40 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

بلاتکلیفی آسیایی‌ها و صعود‌کننده‌های لیگ برتر

دو تیم صعود کننده به لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای لیگ هفدهم در بلاتکلیفی به سر می برند.

 بلاتکلیفی آسیایی‌ها و صعود‌کننده‌های لیگ برتر

 

به گزارش "ورزش سه"، یک روز بعد از پایان مسابقات لیگ شانزدهم، تکاپوی تیم ها برای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر آغاز شد. پیکان خیلی زود با جلالی و سپاهان با کرانچار تمدید کرد، نفت آبادان، گسترش فولاد و سایپا سرمربیان جدید خود را انتخاب کردند و البته تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس، پدیده و چند تیم دیگر نیز ترجیح دادند تا در فصل هفدهم با قراردادهای خود با مربیانی که در استخدام دارند، ادامه دهند.


با این وجود هنوز تیم هایی هستند که تکلیف آنها برای لیگ هفدهم مشخص نیست و در بلاتکلیفی کامل به سر می برند. نفت تهران قهرمان جام حذفی اولین تیمی است که شرایط کاملا پیچیده ای دارد. دایی بعد از قهرمانی با نفت از این تیم جدا شد و بسیاری از بازیکنان این باشگاه نیز دیگر با نفتی ها قرارداد ندارند. به لیست مشکلات این باشگاه باید در دسترس نبودن مدیران و البته مالکان باشگاه را اضافه کرد و به همین دلیل سعید فتاحی در اظهار نظری گفته بود که شاید صبای قم به عنوان آخرین تیم سقوط کننده جانشین نفت تهران در لیگ برتر شود. صبای قم در سال های گذشته همواره با مشکلات مالی رو به رو بوده است. این باشگاه در دو فصل گذشته دو تغییر مالکیت را تجربه کرد و در این فصل نیز بازیکنان این تیم بارها با مشکلات مالی رو به رو بودند تا انتخاب صبا به عنوان جانشین تیم نفت نیز یکی از ابهامات باشد.


استقلال خوزستان نماینده ی حال حاضر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز مانند نفت تهران مشکلات زیادی دارد. بازیکنان این تیم به دفعات در لیگ شانزدهم دست به اعتصاب زدند و این باشگاه نیز مانند نفت تهران مالک مشخصی ندارد تا این تیم موفق آسیایی و قهرمان لیگ پانزدهم، یکی از تیم هایی باشد که در بلاتکلیفی به سر می برد.


در میان تیم های صعود کننده به لیگ برتر نیز نشانه هایی کم رنگ از تغییر و تحول به چشم می خورد و به نظر می رسد هنوز پارس جنوبی و سپیدرود برنامه ای برای هموار کردن مسیر بقا در لیگ برتر پس از اولین حضور ندارند.


وضعیت ورزشگاه پارس جنوبی مشخص نیست و هنوز معلوم نشده که این باشگاه در کدام شهر باید از حریفان خود در لیگ برتر میزبانی کند. از سوی دیگر این باشگاه مانند دیگر باشگاه های زیر نظر وزارت نفت در لیگ برتر اجازه ی استفاده از بودجه ی دولتی را ندارد تا فراهم کردن هزینه های این باشگاه یکی دیگر از موضوعات پر اهمیت برای تارتار در بازگشت به سطح اول فوتبال ایران باشد.


سپید رود، تیم قدیمی و محبوب شهر رشت که حمایت هواداران بزرگترین ویژگی این تیم به حساب می آید با مشکل دریافت مجوز حضور در لیگ برتر رو به رو است. سعید فتاحی می گوید که این باشگاه تا زمانی که بدهی مالیاتی خود را پرداخت نکند، اجازه ی حضور در لیگ برتر را نخواهد داشت تا این موضوع اولین مشکل سپید رود باشد.

دیدگاه‌ها