کد خبر : 1416242 | 27 اردیبهشت 1396 ساعت 08:14 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

مشتاقی: اشکانی در المپیک ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی خواهد بود

این عضو شورای فنی کشتی فرنگی با بیان این که علی اشکانی قابلیت‌های زیادی دارد، گفت: مطمئنا او در المپیک ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی خواهد بود و نتایج درخشانی را خواهد گرفت.

مشتاقی: اشکانی در المپیک ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی خواهد بود

به گزارش "ورزش سه"، بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: تیم پوست انداخته کشتی فرنگی ایران پس از المپیک با ترکیبی از نفرات باتجربه و جوان راهی این رقابت‌ها شد. نفرات جوانی که برای اولین‌بار بود در تیم ملی حضور داشتند اما با این وجود کاری کردند کارستان و تیم ملی با چهار طلا، یک نقره و سه برنز مقتدرانه بر سکوی نخست آسیا ایستاد. هر چند نتیجه مشابه سال گذشته به دست آمد اما ترکیب این تیم تفاوت زیادی با سال گذشته داشت.

 

این عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: عملکرد جوانان فرنگی‌کار ایران نشان داد ما از سرمایه‌گذاری بر روی جوانان هیچ وقت ضرر نخواهیم کرد. مطمئن باشید با روندی که پیش می‌رود تا المپیک ۲۰۲۰، چهار تیم بسیار خوب خواهیم داشت که ندانیم کدام تیم را به مسابقات بفرستیم. امیدوارم تیم ملی که با ترکیبی متفاوت عازم بازی‌های همبستگی اسلامی شده در این مسابقات نتایج بسیار خوبی بگیرد تا بار دیگر شایستگی‌های کشتی فرنگی ایران به همگان ثابت شود.

 

او با ابراز رضایت صددرصدی شورای فنی از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: از همه نفرات رضایت کامل داریم. حتی از پژمان پشتام که برای اولین‌بار بود به این رقابت‌ها می‌آمد و در مقابل حریفش شکست خورد کاملا راضی هستیم چرا که او متاسفانه اسیر بی‌نظمی دیگر فرنگی‌کار این وزن شد که به تیم ملی نیامد و باعث شد پشتام خیلی زودتر از این‌ها تکلیفش برای حضور در این رقابت‌ها مشخص نشود. مطمئنا این کشتی‌گیر آینده بسیار درخشانی دارد و حرف اول را در این وزن خواهد زد.

 

مشتاقی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره ارزیابی شورای فنی کشتی فرنگی از عملکرد علی اشکانی و این که آیا قهرمانی در آسیا تضمینی برای حضور او در المپیک ۲۰۲۰ بوده است یا خیر؟ گفت: اشکانی از این رقابت‌ها سربلند بیرون آمد البته این را بگویم اگر او در این رقابت‌ها نتیجه هم نمی‌گرفت حمایت ما پشت سرش بود. ما چند ماه پیش با هدف موفقیت هر چه بیش‌تر تیم ملی تلنگری را به اشکانی وارد کردیم مانند پدری که می‌داند پسرش قابلیت دارد اما به او از روی دوست داشتن تلنگر می‌زند تا به خودش بیاید. ما هم می‌دانستیم اشکانی قابلیت زیادی دارد و به همین دلیل این کار را انجام دادیم.

 

این عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: مثلا وقتی یک کشتی‌گیر با وجود داشتن قابلیت‌های فنی بر روی تشک مبارزه نمی‌تواند خوب کشتی بگیرد در وقت استراحت ممکن است مربی‌اش از روی خیرخواهی حتی به او سیلی هم بزند تا او به خودش بیاید. هدف ما کاملا خیر بود و چیزی جز موفقیت اشکانی و تیم ملی را نمی‌خواستیم. از این که می‌بینیم تیم ملی با بودن اشکانی روند خوبی را پشت سر می‌گذارد بسیار خوشحالیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف می‌توان به سرمربیگری علی اشکانی تا المپیک ۲۰۲۰ مطمئن بود؟ گفت: قطعا همین‌طور است و او این شایستگی را دارد که تا المپیک ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد و ان‌شاءالله با این تیم نتایج درخشانی را کسب کند. او قابلیت‌های فنی زیادی دارد و به خوبی جا پای بزرگان گذاشته است. یقین داریم که اشکانی در المپیک ۲۰۲۰ موفق خواهد شد.

 

مشتاقی در پایان با قدردانی از توجه رسانه‌ها به کشتی، گفت: با حمایت‌ها و نقدهای رسانه‌ها کشتی در مسیر درست خود قرار دارد و این حمایت‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

 

دیدگاه‌ها