کد خبر : 1416385 | 27 اردیبهشت 1396 ساعت 18:38 | 47.3K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای سربازی دو بازیکن پرسپولیس؛

نوراللهی و عالیشاه، درگیر اما و اگرها

بدترین سرنوشت این روزها برای دو ستاره سابق پرسپولیس رقم خورده است و آنها که به امید سربازی راهی تراکتورسازی شده بودند، اکنون قادر به فعالیت نیستند.

نوراللهی و عالیشاه، درگیر اما و اگرها

به گزارش "ورزش سه"، احمد نوراللهی و امید عالیشاه دو بازیکن جوان پرسپولیس در نیم فصل به دلیل فرا رسیدن دوران سربازی عزم حضور در تراکتورسازی کردند و برانکو ایوانکوویچ نیز با آغوش باز و اعلام اینکه خدمت به سرزمین در تمام کشورها مرسوم است به این اتفاق پرداخت و برای بازیکنان خود آرزوی موفقیت کرد.

 


اما دو ستاره جوان پرسپولیس بعد از پوشیدن پیراهن تراکتورسازی با دردسر بزرگی مواجه شدند و به دلیل ممنوعیت جذب بازیکن از سوی این تیم، از فعالیت ممنوع شدند تا با تمرینات اختصاصی به روزهای آینده فکر کنند و امیدوار به وعده و وعیدهایی که هر روز برای برطرف شدن موانع بازی‌شان اعلام می‌شد، باشند.

 


با این حال فصل تمام شد و احمد نوراللهی و امید عالیشاه که با داعیه حضور در تیم ملی راهی تبریز شده بودند، نتوانستند راهی به ترکیب تراکتورسازی نیز بیابند. اما این تمام ماجرای آنها نبود و تراکتورسازی از نقل و انتقالات تابستانی نیز محروم است تا این اتفاق به این معنا باشد که این دو قادر به حضور در نیم فصل بعدی لیگ برتر در ترکیب تراکتورسازی نیز نیستند. شاید تنها امید آنها برای نجات از این سردرگمی و اتفاقات ناگوار راهیابی ملوان بندرانزلی به لیگ برتر بود تا آنها با تغییر امریه خود بتوانند راهی انزلی شده و بار دیگر به عنوان سرباز در سطح اول فوتبال ایران بازی کنند. مساله ای که به واقعیت نزدیک نشد و حاج مایلی و شاگردانش در ماراتن لیگ آزادگان و در هفته‌های پایانی کم آوردند و نتوانستند در جدال با سپیدرود و پارس جنوبی جم جواز صعود را کسب کنند.

 


اما مساله خوشبینانه این است که تمام روزهای بلاتکلیفی این بازیکنان نیز جزو روزهای خدمت سربازی آنها محسوب می‌شود و با توجه به اینکه امریه آنها برای لشگر 31 عاشورا صادر شده و این بازیکنان از سوی این مقر به عنوان مامور راهی تراکتورسازی شده‌اند. با این حساب از روز صدور امریه تا حضور این بازیکنان آنها به عنوان سرباز محسوب می‌شوند تا از این حیث حداقل جای امیدواری برای آنها به وجود بیاید.

 


البته بازیکنان سرباز پرسپولیس نیز بیکار ننشسته‌اند و به دنبال ارائه مدارکی برای دریافت کسری خدمتی هستند تا این روزها را کاهش دهند. شرایط برای احمد نوراللهی در این رابطه بهتر است. هافبک دفاعی پرسپولیس به دلیل گذراندن دوره حضور در مقاومت بسیج بخشی از خدمت خود را معاف خواهد بود و در ادامه نیز او این روزها به دنبال ارائه مدارکی برای کسب کسر خدمتی با توجه به حضور پدر و مادرش در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس است. مساله‌ای که در صورت تایید می‌تواند او را به حضور زودهنگام در ترکیب پرسپولیس نیز امیدوار کند. در سمت دیگر امید عالیشاه نیز مدارکی در اختیار دارد که می‌تواند شانس دریافت کسر خدمتی را برایش فراهم کند تا او نیز با توجه به قراردادش با پرسپولیس به بازگشت به ترکیب تیم قهرمان لیگ شانزدهم امیدوار شود. احمد نوراللهی یک فصل و نیم از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده و در صورت پایان دوران سربازی باید به پرسپولیس بازگشته یا اینکه مجوز خروج از این تیم را با رضایت مسوولان دریافت کند و این به آن معناست که آینده او در اختیار سرخپوشان تهرانی قرار دارد. امید عالیشاه نیز چنین وضعیتی داراست و او نیز شش ماه دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و باید ببیند بعد از پایان دوران سربازی این باشگاه چه تصمیمی در بازگرداندن یا رضایت مسئولان برای جدایی در خصوص او اتخاذ خواهند کرد.

 

اما مساله‌ای که طی این روزها نقل محافل شده به راهکار تراکتورسازی برای جذب این بازیکنان بازمی‌گردد. گفته می‌شود با توجه به پایان محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات در مقطع تابستانی، آنها قادر خواهند بود بعد از این موعد اقدام به جذب سه بازیکن آزاد کنند. بر پایه این موضوع تراکتور قصد دارد بعد از موعد نقل و انتقالات شرایط بازگشت نوراللهی و عالیشاه را به جمع بازیکنان این تیم فراهم کند تا ضمن اینکه خلا بازیکن خود را به دلیل محرومیت و ناتوانی در جذب بازیکن در دو بازه زمستانه و تابستانه را بپوشاند، از سمت دیگر بتواند از توانایی این دو بازیکن در خدمت تیم خود سود ببرد. اتفاقی که البته تا حدود زیادی ناممکن به نظر می‌رسد؛ همانطور که عنوان شد احمد نوراللهی و امید عالیشاه هر کدام با مدت قرارداد مشخص تحت اختیار باشگاه پرسپولیس قرار دارند و جزو بازیکنان آزاد فوتبال محسوب نمی‌شوند. آنها البته به دنبال راهی هستند تا همکاری طرفین – بین بازیکنان، باشگاه پرسپولیس و باشگاه تراکتورسازی- را شکل دهند تا این دو از دوری از میادین لطمه نبینند. این اتفاق مسلما در صورت نهایی شدن با دریافت تضمین‌هایی از سوی پرسپولیس همراه خواهد بود تا آنها بعد از پایان خدمت سربازی بتوانند از حق و حقوق خود در قبال این ستاره‌ها سود ببرند.


در این بین حتی شنیده‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه تراکتورسازی از ابتدای فصل قادر به جذب بازیکن سرباز نخواهند بود و مدت قرارداد سپاه پاسداران و این باشگاه به پایان رسیده است تا آنها از مجوز اختیار گرفتن بازیکن سرباز محروم شوند. شایعه‌ای که البته خیلی زود توسط یکی از مدیران این تیم تکذیب شد و از ادامه همکاری طرفین خبر داد.

 


با همه‌ی این شرایط به نظر می‌رسد شرایط احمد نوراللهی از همه نظر برای بازگشت به پرسپولیس و پایان روزهای کابوس‌وار راحت‌تر باشد و او توانسته موانع بیشتری برای پایان دوران سربازی را پشت سر بگذارد. مراسم ویژه و بدرقه توسط برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان و همچنین کسب مدارک لازم برای دریافت کسر خدمتی او را در نزدیک دریافت این کارت قرار داده است و عالیشاه نیز در بدبینانه‌ترین حالت امیدوار است تا پیش از پایان نیم فصل و موعد نقل و انتقالات زمستانی مصائب او به پایان برسد.

دیدگاه‌ها