کد خبر : 1416974 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 12:51 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

خادم: حضور در مسابقات باکو به نفع کشتی‌گیران بود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: رقابت‌های کشورهای اسلامی از لحاظ فنی به نفع کشتی‌گیران ما بود.

خادم: حضور در مسابقات باکو به نفع کشتی‌گیران بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رسول خادم اظهار داشت: بازی‌های کشورهای اسلامی یک تورنمنت فنی مناسب برای آزادکاران و فرنگی کاران ایران بود. در این تورنمنت اکثر کشتی گیران ما این فرصت را پیدا کردند تا با کشتی گیران درجه یک و دو و برتر وزن خودشان در دنیا رقابت کنند و توسط کادر فنی ارزیابی شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با یک فاصله کوتاه مسابقات آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی را داشتیم، کادر فنی تیم‌های ملی مجبور بودند دو تیم را در هر دو رشته، برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی اختصاص بدهند که البته این موضوع به استثنای میثم نصیری بود که در هر دو مسابقه حضور داشت.



خادم تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کردیم که حداقل 4 مدال طلا و حداکثر 6 مدال طلا در هر دو رشته در این مسابقات داشته باشیم که توانستیم پنج مدال طلا را به دست بیاوریم که نتیجه به دست آمده، نسبتا با ارزیابی که ما از حضور تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در این مسابقات داشتیم، همخوانی داشت.

 

وی تاکید کرد: جدای از جایگاه فنی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی آذربایجان که از مدعیان درجه یک کشتی دنیا و رقبای اصلی ما محسوب می‌شوند، امتیاز میزبانی آذربایجانی‌ها و مناسبات بسیار جدی که این کشور با حمایت دولتمردان خود توانسته در 15 سال گذشته در اتحادیه جهانی کشتی و مجموعه فضای داوری کشتی دنیا به دست آورد، فضای رقابت با حریفان اصلی را برای کشتی‌گیران ایرانی حساس‌تر کرده بود.

 

خادم اظهار داشت: حضور مکرر رئیس جمهور آذربایجان و اعضای خانواده وی در مسابقات کشتی که البته بسیار هم ارزشمند و حائز اهمیت بود نیز، فضای سنگینی در رقابت ها را برای سایر کشتی گیران، بوِیژه کشتی گیران ایرانی که رقبای اصلی تیم آذربایجان بودند، ایجاد می‌کرد. به نوعی در این مسابقات، رقابت با کشتی گیران آذربایجانی دشوارتر از حد معمول شده بود.

 

رئیس فدراسیون کشتی، خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد بازی‌های کشورهای اسلامی به عنوان یک تورنمنت بین‌المللی در کشتی آزاد و فرنگی، یک فرصت مناسب برای ارزیابی کادرهای فنی تیم‌های ملی، از نفرات شاخص خودشان در اوزان مختلف، و یا برخی از نفرات که جزء پشتوانه های جوان و حتی با تجربه ما هستند و باید در چنین مسابقاتی ارزیابی بشوند را فراهم کرد.

دیدگاه‌ها