کد خبر : 1417048 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 16:43 | 61.4K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح تاج در خصوص جذب بازیکن خارجی؛

انتقال گادوین منشا به پرسپولیس قانونی شد؟

جذب بازیکنان و مربیان خارجی در فصل جدید فوتبال ایران به سوژه اصلی باشگاه‌ها، هواداران و اصحاب رسانه تبدیل شده است.

انتقال گادوین منشا به پرسپولیس قانونی شد؟

به گزارش "ورزش سه"، پرونده‌های مالی باشگاه‌های ایرانی در کمیته انضباطی فیفا شامل محرومیت‌های برای فوتبال ایران شده که در ادامه در نیم فصل با محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتورسازی و استقلال همراه بوده است. 


بعد از این اتفاق کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با حکم فدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه‌های ایرانی که دارای پرونده شکایت مالی در فیفا و CAS هستند تا زمان مختومه شدن آن قادر به جذب بازیکن نخواهند بود.
اتفاقی که اکنون به چالش بزرگی برای سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی شده است. استقلال اکنون به دنبال جذب بازیکنان مدنظر خود بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره محرومیت از نقل و انتقالات هستند و در سمت دیگر نیز تراکتورسازی درخواست جذب مربی خارجی برای فصل جدید فوتبال را داده است. برانکو ایوانکوویچ و باشگاه پرسپولیس نیز در اولین روزهای پایان فصل سراغ گادوین منشا رفته و با او به توافق دست یافتند و اکنون این مساله به دغدغه‌ای برای ثبت نهایی قرارداد شده است. 


مهدی تاج در صحبت‌هایی که امروز داشته در این خصوص توضیح داده است: او درباره قوانین مربوط به فصل نقل‌ و انتقالات گفت‌: در برخی از رسانه‌ها دیدم که  نوشته‌اند فدراسیون نمی‌تواند  محدودیت‌هایی را ایجاد کند، ای کاش آنها بیشتر مطالعه کنند و بدون مطالعه حرف نزنند، چون این کار به مخاطبشان آسیب می‌زند. فدراسیون فوتبال از اول گفته است، باشگاه‌هایی که به بازیکنان و مربیان خارجی بدهکارند دو حالت دارد، اول این که بدهکار هستند و  تعیین تکلیف شده‌اند که مشکلی نیست و همه جای دنیا این مساله طبیعی است و دوم این که شکایتی از آنها به AFC و فیفا یا هر جای دیگر مطرح شده و هنوز حکم قطعی برایش نیامده است. این مساله هم همه جا وجود دارد و پرونده داشتن به معنای محکوم شدن نیست. آن رسانه که فدراسیون را متهم کرده بود که نمی‌تواند کاری را انجام دهد این قسمت را نخوانده بود. آن باشگاه‌هایی که پرونده دارند، محکومیت برایشان صادر شده و دیگر وقت تجدید نظر در CAS ندارند، نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جدید بگیرند.


رییس فدراسیون فوتبال در ادامه‌ گفت‌: قانون AFC و فیفا به ما این اجازه را می‌دهد که این کار را انجام دهیم. در حالی که یک کارشناس گفته بود این قانونی نیست. بهتر است تصمیم‌ها با اطلاع کافی و درست نقد شوند  و فدراسیون و سازمان لیگ هم جواب بدهند.

دیدگاه‌ها