کد خبر : 1417477 | 02 خرداد 1396 ساعت 09:48 | 41.8K بازدید | 1 دیدگاه

العین و مامیچ، برانکویی باختند

سرمربی استقلال توانست با ارائه یک فوتبال دفاعی و توجه به ضد حملات برابر العین به پیروزی برسد.

العین و مامیچ، برانکویی باختند

به گزارش "ورزش سه"، استقلال توانست با سبکی که منصوریان در اجرا و پیاده کردن آن تبحر بالایی دارد، برد با ارزشی برابر العین کسب کند. آبی پوشان همانگونه که منصوریان در نشست خبری گفته بود برابر نماینده ی قدرتمند امارات هدف اول خود را کلین شیت کردن قرار داده بودند و توانستند با تجمع در جلوی محوطه جریمه خودی، به این مهم دست پیدا کنند.


استقلالی ها هر چند در دیدار برابر العین فوتبال جذابی ارائه نکردند اما توپ را در اختیار العین قرار دادند و توانستند تمامی فضاهای محوطه جریمه خود را محدود کنند تا العین که در تمامی دیدارهای مرحله ی گروهی به گل رسیده بود، از خلق حتی یک موقعیت گل عاجز باشد و پشت دفاع قدرتمند و هماهنگ استقلال متوقف شود. استقلال در این بازی البته موقعیت های چندانی نداشت و دو ضربه فرشید اسماعیلی شاید حساس ترین موقعیت های آبی پوشان بود اما تیم منصوریان با اصرار به استفاده از فضای پشت سر مدافعان العین توانست بعد از 90 دقیقه آنها را به اشتباه بیاندازد.


علیرضا منصوریان که در دو سال گذشته نشان داده به خوبی در اجرای این سبک از فوتبال تسلط دارد، در لیگ برتر با استفاده از این همین فرمول توانست در دربی بزرگ تهران برابر برانکو به پیروزی برسد. سرمربی آبی ها در هفته های پایانی لیگ پانزدهم نیز با نفت تهران با استفاده از این فرمول توانست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا سرمربی استقلال با استفاده از استراتژی مچ برانکو و مامیچ، دوست نزدیکش را خوابانده باشد.


هر چند عده ای به این سبک فوتبال استقلال انتقاد می کنند اما علیرضا منصوریان اعتقاد دارد در تاریخ هیچگاه به مالکیت توپ نگاه نمی شود و تنها برنده و بازنده باقی خواهد ماند. همچنین نباید فراموش کرد استقلال بضاعت کافی برای انجام فوتبال مالکانه و سراسر هجومی برابر تیم های حاشیه خلیج فارس را ندارد و نمی تواند در تقابل با ستاره های گران قیمت این تیم ها، دست به چنین ریسکی بزند.


مامیچ نیمه ی اول بازی مرحله ی یک هشتم نهایی را با سبکی مشابه برانکو در سال های گذشته به منصوریان واگذار کرد اما همچنان امید دارد در بازی برگشت بتواند سد دفاعی استقلال را پشت سر بگذارد و استقلال را از دور مسابقات حذف کند.

دیدگاه‌ها