کد خبر : 1417679 | 02 خرداد 1396 ساعت 22:29 | 239.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس برای صعود نیاز دارد:

لزوم فراموشی پنالتی مهدی طارمی

مسابقه پرسپولیس ـ لخویا در ورزشگاه آزادی در شرایطی به اتمام رسید که با سوت پایان مسابقه، هواداران تیم میزبان به ابراز نظر و اعلام موضع علیه مهدی طارمی مشغول اند.

لزوم فراموشی پنالتی مهدی طارمی

به گزارش "ورزش‌سه"،  تحلیل ها عموما به اینجا می رسد که چرا به طارمی اجازه داده شده پنالتی بزند و  چرا برانکو برخلاف حرفی که پس از بازی الریان اعلام کرده  باز هم اجازه می دهد مهاجم تیمش پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد. 


ادامه مطلب پاسخی به برخی ابهام ها و سوالات است:


* از دست رفتن پنالتی در یک مسابقه فوتبال اتفاق عجیبی نیست. یک بازیکن در سطحی از توانایی فنی ممکن است در زدن ضربه پنالتی خطا کند. البته طارمی با توجه به اینکه در دیدار مقابل الریان این موقعیت را با یک ضربه چیپ به هدر داد، مورد حساسیت طرفداران و کارشناسان قرار گرفت.


* مهدی طارمی در دیدار مقابل لخویا با تیزهوشی از مدافع حریف پنالتی گرفت و بعد از اعتراض بازیکنان حریف و درگیری فرشاد احمدزاده و یکی از مدافعان لخویا پشت توپ ایستاد و ضربه اش را به سمت چپ قاسم برهان دروازه بان لخویا زد که با توجه به ارتفاع توپ برهان کار چندان سختی در مهار آن نداشت. طارمی می توانست این ضربه را زمینی بزند یا به گوشه بالای دروازه اما ارتفاعی بین این دو را انتخاب کرد.


* مهدی طارمی با زدن 6 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیاست و ایستادن پشت پنالتی ای که خود آن را از مدافعان حریف گرفته چندان عجیب به نظر نمی رسد. در پایان بازی گفته شده است که او برای زدن پنالتی به سیدجلال تعارف زده اما کاپیتان تیم به او گفته که خودش این ضربه را بزند. پرسپولیس به جز سیدجلال حسینی، ماهینی و سروش رفیعی را نیز دارد که سابقه خوبی در زدن ضربات پنالتی دارند. با این حال این ضربه را خود طارمی زد تا به گل هفتم برسد که در به ثمر رساندنش موفق نبود.


* ارتباط دادن موضوع پنالتی به برانکو و دیسیپلین او یک خطای بزرگ است. پرسپولیس با مربیگری و مدیریت برانکو با کیفیت ترین فوتبال امسال ایران را به نمایش گذاشته و فعلا نیز موفق بوده و حتی تساوی بدون گل مقابل لخویا نتیجه چندان بدی نیست و آنها برای صعود باید در بازی برگشت گل بزنند و البته حتی المکان گل نخورند. اما یک تساوی همراه با گل هم آنها را به مرحله بعد می برد. پرسپولیس در حال حاضر در همان موقعیتی است که بعد از بازی برگشت الهلال بود و کارشناسان رای به حذف این تیم می دادند. اتفاقی که هرگز رخ نداد. 


* عواملی مثل بازی در ورزشگاه خالی را دست کم نگیریم. به عقیده بازیکنان فوتبال مسابقه در زمین حریف بهتر از نمایش در زمین خالی از هوادار است. به نظر می رسد پرسپولیس باید به سرعت از موضوع پنالتی بگذرد و خود را مهیای بازی برگشت کند. مسابقه ای که شاید گل سرنوشت سازش توسط همین مهدی طارمی به ثمر برسد که حالا زیر شدیدترین حملات است، حملاتی که بخشی از آن به درک متفاوت ما از طرفداری فوتبال برمی گردد.

دیدگاه‌ها