کد خبر : 1418089 | 05 خرداد 1396 ساعت 09:12 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از اردوی تیم ملی جوانان 

تیم ملی جوانان آماده‌ی تاریخ سازی

با وجود شکست 4-2 تیم ملی جوانان مقابل تیم زامبیا تا همین جای کار عملکرد شاگردان امیر حسین پیروانی قابل دفاع بوده است.

تیم ملی جوانان آماده‌ی تاریخ سازی 

به گزارش "ورزش سه"، چه تیم هایی که از صعود به جام جهانی باز ماندند. برزیل و هلند. در آسیا می توان از ازبکستان یاد کرد که در دوره پیشین جام جهانی یکی از 8 تیم برتر مسابقات بود و اتفاقا در جام ملت های آسیا توسط ایران حذف شد. 


ایران از دو بازی انجام داده در جام جهانی 3 امتیاز کسب کرده و کاستاریکایی را برد که در برابر پرتغال تیم برتر میدان بود و با برد فاصله ی چندانی نداشت. سه امتیاز ایران زمانی ارزش دو چندان پیدا می کند که متوجه شوید آرژانتین بزرگ از دو بازی امتیازی کسب نکرده و آلمان هم تلاشش تا به اینجای کار منجر به یک امتیاز شده است. 


نگرانی ها به خاطر تاثیرات شکست 4-2 در برابر زامبیا است. آنهم در شرایطی که تیم ملی دو بر صفر از حریف پیش بود اما تیم ملی به خوبی ریکاوری روحی کرده است. 


امیر حسین پیروانی بعد از بازی مسئولیت شکست را برعهده گرفت. در شرایطی که در پایان بازی با زامبیا بازیکنان تیم ملی جوانان از فرط ناراحتی روی زمین دراز کشیده بودند بلافاصله امیر حسین پیروانی از آنها خواست از روی زمین بلند شوند و با مربی بدنساز بدن های خود را سرد کند. حلقه ی اتحاد همه اعضای تیم در پایان بازی با زامبیا در نوع خود جالب بود و نشان می دهد ایران می خواهد آغاز دوباره ای داشته باشد. 


سرمربی تیم ملی جوانان تلاشش شاگردانش را ستود و از آنها خواست این شکست را فراموش کنند چرا که ایران شانس خوبی برای صعود از گروه c دارد و با کسب یک امتیاز از بازی با پرتغال به احتمال قوی تیم دوم خواهد شد.


طبیعتا اگر تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی بازی های تدارکاتی بیشتری را پشت سر می گذاشت در بازی با زامبیا برای حفظ نتیجه عملکرد بهتری می داشت . با این حال تلاش تیم ملی جوانان برای فراموشی نتیجه این بازی است و اینکه امیدوارانه بازی با پرتغال را استارت بزند. 

 

روستایی تنها مصدوم تیم ملی جوانان 

بازیکنان تیم زامبیا بسیار قدرتی و خشن بازی می کنند. در برخوردهای صورت گرفته مهران درخشانی مهر از ناحیه ی بینی مصدوم شد و مچ پای امیر روستایی هم صدمه دید. 
خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی کادر پزشکی تیم ملی جوانان مشکل مهران درخشانی مهر به طور کامل برطرف شده اما امیر روستایی به بازی با پرتغال نخواهد رسید. او باید یکی دو هفته ی استراحت کند تا آماده تمرین شود. به واقع می توان گفت پرونده جام جهانی جوانان برای مهاجم پیکان بسته شده است. 

 

تیم ملی جوانان در هتل oak wood

تیم ملی جوانان ظهر دیروز جزیره jeju را به سمت شهر اینچئون ترک کرد و بعد از ظهر در هتل oak wood مستقر شد. هتلی که به مراتب از نظر امکانات شرایط بهتری نسبت به هتل تیم ملی در جزیره جیجو دارد. 
تیم ملی جوانان در صورت صعود از مرحله ی گروهی باز باید این شهر را ترک کند و در شهر سوم به مصاف حریف خود در مرحله ی یک هشتم  نهایی برود. 
تمرین تیم ملی پیش از بازی با پرتغال برای اینکه ملی پوشان استراحت بیشتری داشته باشد صبح امروز برگزار می شود. بازی دو تیم هم فردا ساعت 12:30 به وقت تهران برگزار می شود. تیم ملی در صورت کسب مساوی به طور قطع به مرحله ی یک هشتم نهایی صعود خواهد کرد. اما در صورت شکست باید 24 ساعت منتظر بماند تا بازی های گروه e و f هم تمام شود . چهار تیم برتر سوم علاوه بر تیم های اول و دوم گروه به مرحله ی یک هشتم نهایی صعود می کنند و سابقه داشته تیم  های سه امتیازی هم راهی دور بعد بازی ها شوند. 

 

هشدار پیروانی شبیه هشدار کی روش 

پیروانی پیش از شروع مسابقات هشدار داده بود شرایط بدنی برخی از بازیکنان مناسب نیست و از باشگاه ها خواسته بود از اول اردیبهشت ماه بازیکنان را در اختیار تیم ملی جوانان قرار دهند تا با تمرینات اختصاصی آنها را آماده جام جهانی کند اما این اقدام صورت نگرفت. اتفاقی که در 20 دقیقه پایانی بازی با زامبیا به خوبی تاثیر خود را در نتیجه ی بازی گذاشت. 


این هشداری است که کی روش هم همواره می دهد. بازیکنان خوب در تمرینات باشگاهی بدنسازی نمی کنند و به این خاطر حتی شاهد هستیم ملی پوشان در روزهایی که با تیم باشگاهی تمرین نمی کنند در کمپ تیم  های ملی حاضر می شوند و به طور اختصاصی با مربی بدنساز تیم ملی تمرین می کنند. 


البته باید به این نکته اشاره کرد در اروپا اینچنین است. بازیکنان زیر 20 سال هم در روزهای فیفا در اختیار تیم ملی قرار می گیرند و نمی توان به این خاطر به باشگاه ها خرده گرفت. تنها معضل در این بین بدنسازی ضعیف باشگاه ها و بعضا بازی ندادن به بازیکنان زیر 20 سال است. 


امیر حسین پیروانی در پایان بازی با زامبیا به مشکل بدنی تیمش اشاره کرد اما امیدوار به صعود است. 

 

بچه ها برای صعود هم قسم شده اند

بچه های تیم ملی جوانان برای صعود از گروه هم قسم شده اند. صعود از مرحله گروهی استراتژی تیم ملی جوانان پیش از شروع بازی ها بود. با جود شکست 4-2 تیم ملی در برابر زامبیا شرایط روحی و روانی ملی پوشان خوب است. آنها فقط ناراحت هستند چرا که یک فرصت خوب برای شکست قهرمان آفریقا را از دست دادند. البته شکستی که با امتیازگیری از پرتغال قابل جبران خواهد بود. 
در جزیره جیجو به خصوص در بازی دوم تیم ملی حامی نداشت اما به نظر می رسد برگزاری بازی با پرتغال در اینچئون طرفداران زیادی را به استادیوم این شهر بکشاند. سفارت ایران در کره جنوبی برای حضور در استادیوم و تشویق تیم ملی فراخوان داده و اعلام داشته که بلیط این بازی را در اختیار تماشاگران ایرانی قرار خواهد داد. خب این به سود ملی پوشان ایرانی است و می تواند روحیه آنها را برای امتیازگیری از پرتغال بیشتر کند. 
خلاصه اینکه تیم ملی جوانان آماده تاریخ سازی در جام جهانی جوانان است. صعود به مرحله ی یک هشتم نهایی. اتفاقی که تا اکنون رخ نداده است. 

 

آنالیز شکست مقابل زامبیا 

شب گذشته در هتل محل اقامت تیم ملی جوانان کادر فنی این تیم بازی ایران در برابر زامبیا را دیدند. در جریان فیلم کادر فنی نظرات خود را ارایه می دادند و بعد از شام نیز دستاوردهای فنی این بازی در جلسه ی دیگر تشریح شد. امشب هم بازی پرتغال برای بازیکنان تیم ملی جوانان آنالیز خواهد شد. 
این احتمال وجود دارد ترکیب تیم ملی در برابر پرتغال به نسبت بازی با زامبیا تغییراتی داشته باشد چرا که حتما به ترکیب تیم بازنده دست می زنند.

دیدگاه‌ها