کد خبر : 1418160 | 05 خرداد 1396 ساعت 15:12 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

دعوت از بازنشسته ها، کنار گذاشتن جوانان

خط خوردن از تیم ملی کشتی؛ علت: بی تفاوتی!

شورای فنی فدراسیون کشتی یک بار دیگر از کشتی گیرانی مثل حمید سوریان و امید نوروزی برای بازگشت مجدد به تیم ملی دعوت شدند و از آن طرف تازه وارد ها به دلیل بی تفاوتی کنار گذاشته می شوند.

خط خوردن از تیم ملی کشتی؛ علت: بی تفاوتی!

به گزارش "ورزش سه"، با پایان تورنمنت های اخیر کشتی در سطح قاره آسیا و همین طور کشورهای مسلمان به نظر می رسد فدراسیون کشتی این روزها سیاست یک بام و دو هوایی را در پیش گرفته است. از یکطرف تعدادی از کشتی گیران که نتوانسته اند به مقام در خور توجهی دست یابند با محرومیت های عجیبی روبرو شده اند و از طرف دیگر کشتی گیرانی که این روزها از آنها فقط نامی باقی مانده، باز هم برای حضورشان در انتخابی تیم ملی تلاش می شود.

 

* محرومیت سرمستی به دلیل بی تفاوتی!
هفته گذشته خبر عجیبی به روی خروجی سایت فدراسیون کشتی رفت. قضیه از این قرار بود که جلسه شورای فنی تیم کشتی آزاد با حضور نفراتی برگزار شد تا عملکرد تیم ملی کشتی آزاد و کادر فنی مورد بررسی قرار گیرد. در یکی از مواردی که به تصویب حاضرین رسید یونس سرمستی از انتخابی تیم ملی کشتی آزاد کنار گذاشته شد. روابط عمومی فدراسیون کشتی در این مورد نوشت:« جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد صبح چهارشنبه برگزار شد. گزارش عملکرد کشتی گیران شرکت کننده در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی از سوی رضا لایق(دبیر فدراسیون) ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یونس سرمستی بدلیل بی تفاوتی در رقابت های بازی های کشورهای اسلامی، با اعلام نظر اعضای شورای فنی مجوز حضور در انتخابی تیم ملی را نخواهد داشت. جابر صادق زاده نیز با توجه به ارزیابی کادر فنی و اعضای شورای فنی برای حضور در انتخابی تیم ملی، بین کشتی آزاد و کشتی پهلوانی صرفاً اجازه حضور در یک رشته را دارد.»

 

* باور دم خروس یا قسم ...
بدون شک یونس سرمستی در سبک وزن می تواند گزینه مناسبی برای جانشینی حسن رحیمی باشد. طبق تجربه نیز بسیاری از کشتی گیران در برخی از رقابت ها به دلایل مختلف نمی توانند آن طور که باید و شاید، عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. سرمستی به عنوان قهرمان سابق جوانان جهان، در سالهای اخیر همواره یکی از منظم ترین و پرتلاش ترین نفرات تیم ملی و اردوهای آن بوده است. البته که عملکرد فنی یونس در مسابقات کشورهای اسلامی جای دفاعی باقی نمی گذارد اما اینکه این کشتی گیر آذری و باتعصب از سوی شورای فنی به بی تفاوتی متهم شود، نکته ای است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. ضمن اینکه محمد طلایی  سرمربی تیم ملی در مورد علت ضعف سرمستی در رقابت های باکو به خبرنگاران گفته بود:« اصولا هیچ وقت زیاد انتقاد نمی‌کنم، چرا که معتقدم بر اساسِ شرایطِ کشتی‌گیر باید از او توقع داشته باشیم. سرمستی چند وقت پیش از ناحیه رباط پا ضرب خورد. در جام جهانی هم چون تازه ضرب خورده بود به هیچ وجه نمی‌توانست کشتی بگیرد، اما خیلی‌ها انتقاد کردند که چرا به او فرصت ندادیم. آسیب‌دیدگی‌ سرمستی یکی از مهم‌ترین دلایل نمایش ضعیفش بود وگرنه او در جوانان جهان و جام تختی کشتی گرفت و کشتی‌گیری نبود که بخواهد این گونه مبارزه کند.»
طلای در پایان صحبتهایش گفت:« ما در همین وزن 57 کیلوگرم به نفرات دیگر هم فرصت داده‌ایم و این گونه نیست که بخواهیم فقط روی یک یا دو نفر سرمایه‌گذاری کنیم. اطری را به مسابقات قهرمانی آسیا فرستادیم، حسن رحیمی در جام جهانی کشتی گرفت و امید جلالی بهار را هم در اختیار داریم که برای او نیز برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم. مطمئنا بر اساس شرایط کشتی‌گیران و شایستگی که دارند به همه این فرصت را خواهیم داد. البته از عملکرد سرمستی در بازی‌های باکو راضی نیستم، اما ضرب خوردگی او عامل مهمی در نمایش ضعیفش بود.»
نکته عجیب اینجاست که سرمربی تیم ملی که از تمامی نفرات شورای فنی به شاگردانش نزدک تر است، علت اصلی باخت سرمستی را مصدومیت او می داند اما شورای فنی که باید در مسایلی بسیار مهم تر ورود کند، راه را برای ادامه کار یک جوان با آتیه می بندد.

 

* دست پیش شورای فنی فرنگی
اما به سراغ کشتی فرنگی برویم و شورای فنی آن؛ نفراتی که پیش ازالمپیک ریو با اطلاع از شرایط نه چندان جالب تیم ملی تمامی اختیارات را به سرمربی وقتش دادند و این در حالی بود که می توانستند با اقتداری بیشتر مانع از شکست تیم ملی کشتی فرنگی در ریو بشوند. حالا هم نفرات این شورا در حالی که علی اشکانی سرمربی تیم ملی با مرارت فراوان به دنبال جوانگرایی در تیم ملی رفته است از دو کشتی گیر فرسوده و ناآماده برای حضور در فرآیند انتخابی تیم ملی دعوت کرده اند. شورای فنی با دعوت از حمید سوریان و امید نوروزی- که پس از المپیک ریو حتی یک جلسه تمرین نداشته اند به مسابقات انتخابی تصمیم عجیبی گرفته است و به نظر می رسد این شورا در نظر داشته برای اینکه با انتقاد ستاره های سابق تیم ملی روبرو نشود، با علم به اینکه آنها به روی تشک نخواهند آمد، از این دو نفر برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت کرده است.

دیدگاه‌ها