کد خبر : 1418191 | 05 خرداد 1396 ساعت 17:22 | 123.2K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز ویژه پرسپولیس - لخویا در سایت ای اف سی

ربیع خواه؛ نام تائه هی را بکش!

سایت AFC در تحلیل خود به موقعیت سوزی های فراوان مهاجمان پرسپولیس و کار دشوار این تیم در بازی برگشت اشاره کرده است.​​​​​​​

ربیع خواه؛ نام تائه هی را بکش!

به گزارش "ورزش سه"، سه شنبه پرسپولیس در خانه خود با نتیجه تساوی بدون گل برابر لخویا متوقف شد و این نتیجه در حالی رخ داد که آنها یک ضربه پنالتی را نیز از دست دادند.

 

البته اگرچه شاید از دست دادن پنالتی مهم ترین موقعیت پرسپولیس بود، اما به هر حال آنها موقعیت های زیادی را در مقابل دروازه لخویا از دست دادند تا در شرایطی دشوار برای دیدار برگشت به قطر سفر کنند.

 

اما جدا از موقعیت سوزی های مهاجمان پرسپولیس، لخویا یک بار دیگر ثابت کرد که با روش بازی صبورانه و بسته می توان با دستاورد بزرگی مستطیل سبز را ترک کرد.

 

 

1201452

 

 

علاوه بر پنالتی از دست رفته مهدی طارمی، پرسپولیس سه موقعیت طلایی دیگر را مقابل دروازه لخویا از دست داد تا کسب تساوی بدون گل، موجی از سرخوردگی را برای این تیم حاصل کند.

 

علیرغم مالکیت 59.2 درصدی و نواختن 10 شوت به سمت دروازه در مقابل 5 شوت، پرسپولیس نتوانست برای دیدار برگشت در خانه حریف اندوخته ای مناسب کسب کند.

 

دو مهاجم گلزن و خطرناک پرسپولیس طارمی و امیری نتوانستند از موقعیت های خوب خود مقابل دروازه استفاده کنند تا قاسم برهان موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود باشد.

 

 

1201453

 

 

علیرغم کیفیت مناسبی که پرسپولیس در دیدار رفت نشان داد، موقعیت سوزی های آنها باعث شد تا با شرایط دشواری برای دیدار برگشت عازم قطر شوند.

 

به طور کلی، 42.6 درصد حملات پرسپولیس از سمت راست و توسط احمدزاده با قابلیت حمل توپ بالا و تسلط بر توپ متمرکز شده بود.

 

با این حال، بهترین موقعیت های پرسپولیس از جناح چپ و با تعویض منطقه و استفاده از فضاهای موجود حاصل شد.

 

یک بار وحید امیری موفق شد با ارسالی دیدنی در محوطه جریمه و 2 بار دیگر هم حسین ماهینی توانست با ارسال 2 ارسال خطرناک، مدافعان لخویا در معرض آزمایش قرار دهد.

 

با توجه به حضور مهاجمی مانند مهدی طارمی به عنوان مرکز ثقل حملات در محوطه جریمه، بازیکنان کنار زمین در طراحی حملات نقش مهمی ایفا کردند و 25 درصد از 12 ارسال آنها نیز موفقیت آمیز بود اما نبود یک تمام کننده باعث بی استفاده ماندن این موقعیت ها شد.

 

البته لخویا نیز در جریان بازی موفق شد به لطف هنرنمایی بازیساز خود نام تائه هی، دروازه پرسپولیس را تهدید کند.

 

با توجه به اینکه لخویا قادر نبود برای مدت طولانی مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد، این بازیکن کره ای بارها برای مدافعان پرسپولیس مشکل ساز شد و آنها قادر به کنترل سرعت وی نبودند به طوریکه نام تائه هی موفق به گرفتن 5 ضربه ایستگاهی در جریان بازی از حریف شد.

 

 

1201451

 

 

از 5 فرصت شوت زدن لخویا، 4 فرصت نصیب این هافبک کره ای شد و هنگامیکه از دست دیگر بازیکنان لخویا کاری ساخته نبود، او با دید باز و سرعت بالا برای تیمش فرصت سازی می کرد و این بدان معناست که محسن ربیع خواه در بازی برگشت نیز کار دشواری پیش رو دارد و باید جلوی موقعیت سازی های این هافبک خلاق را بگیرد.

 

با توجه به شرایط فوق العاده نام، انتظار می رود در بازی برگشت لخویا بیشتر بر جریان بازی حاکم بوده و موقعیت های مهم تر و تاثیرگذارتری را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند.

دیدگاه‌ها