کد خبر : 1418206 | 05 خرداد 1396 ساعت 17:55 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

خط حمله استقلال بهترین در بین ایرانی ها؛

بررسی خط آتش نماینده‌های ایران در آسیا

و تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس در پایان دور رفت رقابت های مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب رتبه های هشتم و دهم را در اختیار دارند؛ با این حال هیچ تیمی از ایران در بین 10 تیم برتر آسیا از لحاظ گلزنی قرار ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی در اولین سال حضور در رقابت های آسیایی به مرحله حذفی راه یافته و در دیدار رفت با نتیجه 2 بر 1 از حریف خود الهلال عربستان شکست خورده است؛ با این حال آنها با 94 شوت به سمت دروازه حریفان خود طی هفت دیدار گذشته از این حیث بهترین آمار را در بین نماینده های ایران در اختیار دارند و با توجه به اینکه رتبه یک تا پنج در اختیار نماینده های شرق آسیا است، در رتبه سوم غرب آسیا از نظر شوت به دروازه قرار دارند. البته شاگردان پورموسوی از حیث گلزنی در میان تیم های ایرانی رتبه سوم را در اختیار دارند و تنها 7 با موفق به باز کردن دروازه حریفان شده اند. حسن بیت سعید با 28 شوت به دروازه و 2 گل نقش پر رنگی در خلق این آمار دارد. آبی پوشان 1 گل با پای چپ، 4 گل با پای چپ و 2 گل را نیز با ضربه سر به ثمر رسانده اند.


رتبه دهم شوتزن ترین تیم های آسیا با 92 شوت در اختیار شاگردان برانکو است که تاکنون 9 بار موفق به فتح دروازه حریفان شده اند که از این تعداد 6 گل با پای راست، 2 گل با پای چپ و یک پل با ضربه سر مهدی طارمی در دیدار برابر الوحده به دست آمده است.


اما بهترین تیم ایرانی حاضر در مسابقات آسیایی از لحاظ آمار گلزنی استقلال تهران است که تاکنون 11 بار (9 گل با ضربه پای راست و 2 گل با ضربه سر) موفق به باز کردن دروازه حریفانشان شده اند. همانطور که در آماری کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن پرداخته شده است، شاگردان منصوریان از هر 5 موقعیت خود یکی را تبدیل به گل می کنند که این نشان از فرصت طلبی و حملات با برنامه آنها دارد و به همین دلیل است که این تیم علیرغم حضور کمتر روی دروازه حریفان، موفق به زدن بیشترین گل در میان نماینده های ایران شده است. شاگردان منصوریان در مجموع 81 بار به سمت دروازه حریفان شوت زده اند که اختلافی  تقریبا 10 درصدی با دو تیم پرسپولیس با 92 و استقلال خوزستان با 94 شوت دارد و جالب اینکه تمام گل های نماینده های ایران با ضرباتی از داخل محوطه جریمه به دست آمده است.
تیم ذوب آهن نیز که با شکست برابر الاهلی عربستان از دور رقابت ها کنار رفت نیز با 6 گل زده (سه گل با پای راست، 2 گل با پای چپ و یک گل با ضربه سر) چهارمین خط حمله نماینده های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می دهد.


جالب اینکه در میان سه تیم برتر مسابقات از حیث گلزنی هیچ نماینده ای از غرب آسیا وجود ندارد و سه تیم گوانگژو اورگرانده (چین)، اورارد دایموندز(ژاپن) و شانگهانی SIPG از کشور چین به ترتیب با 19،18 و 17 بار گلزنی بهترین خطوط آتش لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارند و پس از آنها دو تیم لخویا و العین که حریفان استقلال و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی هستند رتبه های چهارم و پنجم را در اختیار دارند و تیم های ایرانی حتی در بین 10 تیم برتر آسیا هم حضور ندارند.

 

1201475

دیدگاه‌ها