کد خبر : 1418415 | 06 خرداد 1396 ساعت 18:41 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

جوانان به بازی های تدارکاتی بزرگ نیاز داشتند؛

درخشان: کادر فنی و بازیکنان کم تجربه بودند

حمید درخشان مربی اسبق پرسپولیس معتقد است که کادر فنی این تیم مقصر اصلی در از دست رفتن پنالتی بازی رفت مقابل لخویا در رقابت های آسیایی است.

درخشان: کادر فنی و بازیکنان کم تجربه بودند

حمید درخشان ملی پوش سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که سابقه هدایت تیم ملی ایران در رده زیر 20 سال را نیز در کارنامه دارد، در خصوص نتایج و بازی های تیم ملی به خبرنگار "ورزش سه" گفت: به نظرم تیم ملی بازی های خوبی انجام داد. به دلیل اینکه وقتی شما در جام جهانی گل می زنید و از حریف پیش می افتید، نشان از برتری تیم دارد. باید دو فاکتور را برای بررسی بازی تیم ملی در نظر داشت؛ اول اینکه تیم تجربه داشته باشد که بتواند از گل هایی که زده دفاع کند و دوم اینکه کادر فنی درایت داشته باشد که پس از پیروزی با تغییر سیستم نتیجه را حفظ کند.


حمید درخشان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه تیم ملی در دو بازی از حریفان خود پیش افتاد و سپس با شکست زمین مسابقه را ترک کرد و همینطور نقد عملکرد پیروانی سرمربی تیم عنوان داشت: در این بازی ها هم تیم ملی کم تجربه بود و هم بازیکنان تیم کم تجربه بودند.  دلیل آن هم واضح است و آن هم این است که تیم ما تجربه بازی با تیم های بزرگ را نداشت. تیمی که به جام جهانی می رود به بازی تدارکاتی با تیم های سطح اول جهان نیاز دارد.


وی ادامه می دهد: شما ببینید ما اگر مقابل پرتغال بازی را مساوی می کردیم، می توانستیم صعود کنیم ولی در مجموع استراتژی های مناسبی در زمانی که تیم جلو بود و سپس بازی مساوی شد به کار گرفته نشد. به عنوان مثال تیم پرتغال یک تغییر در تیم خود ایجاد کرد و همان بازیکن گل زد؛ مربیان تیم ملی هم می توانستند با تعویض های به موقع جریان بازی را به سود خود کنترل کنند. ولی در مجموع فکر می کنم تیم خوبی داریم که باید حفظ شود و کم تجربگی کادر فنی و بازیکنان دلیل این ناکامی بود.


بازیکن و مربی سابق پرسپولیس در پایان در مورد اینکه این تیم چقدر شانس صعود در دیدار برگشت مقابل لخویا دارد، اظهار داشت: من فکر می کنم با همه این شرایط و اتفاقاتی که در بازی رفت رخ داد، باز هم شرایط پرسپولیس بهتر است ولی باید انگیزه بازیکنان تقویت شود و با اقتدار بیشتری در بازی برگشت بازی کنند. ضمن اینکه معتقدم باید تیم با ریسک کمتری هم بازی کند.


درخشان در ادامه با انتقاد از کادر فنی در انتخاب پنالتی زن اول تیم بیان کرد: اگر فرصت پنالتی به دست می آید باید به بازیکنی داده شود که از مسئولیت خود آگاه باشد. به نظرم کادر فنی پرسپولیس کوتاهی کرده؛ چرا که بازیکن که نمی تواند خودش توپ را بردارد و پشت ضربه پنالتی برود.

دیدگاه‌ها