کد خبر : 1418657 | 07 خرداد 1396 ساعت 17:31 | 275.9K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد بازیکنان آکادمی با ژاوی موطلایی

ژاوی جدید تنه به تنه با ستاره های نوجوان ایران

ژاوی سیمونس، ستاره 13 ساله آکادمی بارسا که در راه تبدیل شدن به نسخه اصلی خود، ژاوی هرناندز است دیروز با تقابل با بازیکنان آکادمی کیا خوش درخشید.

 ژاوی جدید تنه به تنه با ستاره های نوجوان ایران

 

به گزارش "ورزش سه"، دیروز آکادمی کیا برابر آکادمی لاماسیا به میدان رفت که در نهایت کاتالان ها موفق شدند با پاس دیدنی و درخشش ژاوی سیمونس با نتیجه 0-2 از سد ستارگان جوان آکادمی کیا گذر کنند و به مرحله بعد صعود کنند.

 

تیم آکادمی کیا در تورنمت لنارت یوهانسون 2017 سوئد که در رده سنی 14 سال برگزار می‌شود حضور یافته و در چهار بازی مقابل کپنهاگن دانمارک، ونکوور کاناد، آ. ا .ک سولنا سوئد و بارسلونا اسپانیا به یک برد، یک مساوی و دو باخت رسیده است.

 

 

1201947

 

 

بازیکنان آکادمی کیا در اولین جدال خود مقابل نماینده دانمارک با نتیجه 2 بر 1 شکست خوردند و در جدال دوم با نتیجه قاطع و سه بر صفر موفق به شکست نماینده سوئد شدند اما در آخرین دیدار نیز برابر ستاره های نوظهور بارسا که سرآمد آنها ژاوی سیمونس بود مغلوب شدند. نکته مهم این دیدار رویارویی بازیکنان آینده دار ایرانی با بهترین بازیکنان آکادمی فوتبال جهان و دیدن سبک بازی آنها از نزدیک بود. 

 

آکادمی لاماسیا امروز موفق شد در بازی فینال از سد آکادمی اینتر گذشته و عنوان قهرمانی را از ان خود کند.

 

در ماه های اخیر بسیاری از رسانه ها به درخشش خیره کننده ژاوی 13 ساله پرداخته اند و حالا نشریه "سان" نیز گزارشی از این بازیکن آینده دار تهیه کرده است.

 

ستاره 37 ساله و سابق بارسلونا با 767 بازی برای بارسا و 133 بار برای تیم ملی اسپانیا یکه تاز نسل خود بود.

 

 

1149873

 

 

ژاوی موفق به ثبت 8 لالیگا، 4 لیگ قهرمانان، 2 سوپرکاپ اروپا و یک جام باشگاه های جهان در کارنامه خود شد و به عبارت دیگر ستاره فعلی السد را باید یک فوتبالیست فوق العاده موفق نامید.

 

اما به نظر می رسد یک ژاوی به معنای واقعی کلمه جدید در حال ظهور است و نکته جالب این است که او نیز عضو بارسلوناست.

 

نام او ژاوی سیمونس است و این نوجوان شگفت انگیز 13 ساله، کاپیتان زیر 14 ساله های لاماسیا است. اما این ژاوی اسپانیایی نیست و متولد هلند است و فرزند بازیکن سابق هلندی رژیلیو سیمونس است که تمام دوران ورزشی خود را در لیگ هلند سپری کرد. اما پدر خانواده از هواداران بارسلونا بود و به همین دلیل فرزند خود را به نام اسطوره بارسا نامگذاری کرد.

 

 

1201948

 

 

زمانی که ژاوی سیمونس متولد شد، ژاوی هرناندز 23 ساله بود اما نام خود را به عنوان یک ستاره در تیم ملی اسپانیا و بارسلونا مطرح کرده بود اما حالا به نظر می رسد ژاوی جدید هم یک ستاره با استعداد است.

 

اگرچه ژاوی سیمونس دقیقا با سبک مشابه ژاوی هرناندز بازی نمی کند، اما یک هافبک هجومی با افکاری قدرتمند و همانند بازیکنان باتجربه بازی می کند.

 

 

1201945

 

 

سران آکادمی بارسا از همان جلسات ابتدایی و زمانیکه سیمونس 7 سال داشت متوجه استعداد او شدند و وی را به آکادمی منتقل کردند و ژاوی سیمونس از زمان ورود به آکادمی بازیکنی سخت کوش و رقابت پذیر و با موتوری خستگی ناپذیر نشان داده که هم در امور دفاعی و هم در امور تهاجمی بازیکنی تاثیرگذار است.

 

سبک بازی او همانند ستارگانی است که قدرت رهبری دارند و به همین او کاپیتان تیم زیر 14 ساله های بارسلوناست.

 

طبیعتا اسطوره این استعداد جوان ژاوی هرناندز بوده و حالا او از روزی که نسخه اصلی را ملاقات کرد سخن می گوید.

 

 

1201943

 

 

ژاوی سیمونس گفت: "من در اتاق فیزیوتراپی بودم که ژاوی را ملاقات کردم و زمانی که او متوجه شد من هم اسم وی هستم خندید. ژاوی اسطوره من بوده و اگرچه مانند او شدن دشوار است اما من همه تلاش خودم را خواهم کرد."

 

تابستان گذشته ژاوی با پیشنهاد خوب مالی از سوی چلسی مواجه شد اما بارسلونا که نمی خواست بزرگترین استعداد خود بعد از ظهور مسی را از دست بدهد، خانواده او را برای ماندن متقاعد کرد.

 

 

1201949

 

 

در فصل جاری تیم ژاوی هر 25 بازی خود را پیروز شد و آمار خیره کننده 164 گل زده و تنها 14 گل دریافتی را ثبت کرد و ژاوی سیمونس نیز بهترین بازیکن فصل انتخاب شد.

 

با این تفاسیر شاید روزی ژاوی سیمونس بهتر از نسخه اصلی شد و بهتر است نام او را از خاطر نبریم.

دیدگاه‌ها