کد خبر : 1418760 | 08 خرداد 1396 ساعت 11:19 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

نام تائه هی و برهان را مغلوب کن؛

هر آنچه باید از لخویا بدانید (گزارش ویژه)

لخویا به عنوان قهرمان قطر با کسب تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس، اکنون در بازی خانگی و برگشت به دنبال کسب نتیجه لازم برای بقا در لیگ قهرمانان و صعود از این مرحله است.

هر آنچه باید از لخویا بدانید (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان جمال بلماضی با حضور در گروه دوم مسابقات و جایی که استقلال خوزستان به عنوان نماینده ایران در آن حضور داشت توانست به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم شود. آنها در مرحله گروهی با کسب 4 پیروزی و دو تساوی و با اختلاف 5 امتیازی نسبت به تیم دوم راهی این مرحله شد تا بار دیگر با نماینده‌ای از ایران و این بار با پرسپولیس روبه رو شود. 


شاگردان بلماضی که در دیدار رفت یوسف العربی را به عنوان ستاره مطرح خود در اختیار نداشت و گفته می‌شود مهاجم مراکشی در جدال برگشت با برطرف شدن مصدومیت آماده حضور خواهد بود.


عملکرد فنی - دفاعی
عملکرد فنی  لخویا در دیدارهای قبلی به این شکل بوده که آنها 6 گل دریافت کرده‌اند. تنها دو بازی موفق به کلین شیت شده اند و در این بازی‌ها 25 بار شوت داخل چارچوب داشتند. با 87 تکل موفق و 38 بار ناکامی در این راه و 367 بار موفقیت در دوئل با بازیکنان حریف در مقابل 324 بار ناکامی.


برترین‌های تهاجمی
برترین بازیکن این تیم از نظر گلزنی نام تائه هی از کره‌جنوبی است که در دیدار رفت برابر پرسپولیس نیز عملکرد مثبت و باکیفیت‌تری نسبت به دیگر بازیکنان از خود به جا گذاشت و المساکنی و العربی با 3 گل زده در رده دوم گلزنان برتر لخویا در لیگ قهرمانان قرار دارند. بهترین پاسور گل این تیم المساکنی و نام تائه هی هستند که 3 پاس گل تا به اینجا به نام خود کرده اند. علی حسن عفیف با دو پاس گل در رده بعدی و الموعز علی، خلید مفتاح و کریم بودیاف با یک پاس گل در رده های بعدی قرار دارند. 


شوتزنان برتر
در بخش شوتزنان برتر هم نام تائه هی در صدر جدول این تیم قرار دارد. هافبک کره‌ای با 14 شوت در صدر و مساکنی با 12 شوت، الموعز علی با 8 شوت در رده‌های بعدی قرار دارند. 


باز هم نام تائه هی
در بخش برترین بازیکن در ایجاد موقعیت این نام تائه هی است که در صدر جدول لخویا حاضر است. هافبک کره‌ای این بار با 18 بار ایجاد فرصت و شانس در صدر قرار دارد و علی حسن عفیف با 8 بار، مساکنی و کریم بودیاف با 7 بار در رده بعدی قرار دارند.


برترین پاسور
در این بخش کریم بودیاف در صدر قرار گرفته و 432 اقدام به پاس در کارنامه خود ثبت کرده است. لوئیز جونیور با 406 در رده دوم و نام تائه هی با 350 پاس در رده سوم جا گرفته است تا در این بخش نیز هافبک کره‌ای اثرگذاری خود  در ترکیب لخویا را به نمایش بگذارد.


ارسال‌های موفق با هافبک کره‌ای
برترین ارسال کننده‌ی لخویا نیز هافبک کره‌ای این تیم است. نام تائه هی با 41 اقدام ارسال در صدر جدول این تیم حاضر است و بعد از او اسماعیل محمد با 24 ارسال در رده بعدی حاضر شده است. علی حسن عفیف نیز با 22 ارسال رده سوم را به خود اختصاص داده است.


سیو برتر با قاتل طارمی
قاسم برهان با 12 مهار برتر از دروازه بان قبلی این تیم که در سه جدال ابتدایی درون دروازه قرار گرفته بود حاضر شده است. برهان که در جدال رفت برابر پرسپولیس بارها با واکنش‌های بی نظیر خود خصوصا در صحنه پنالتی مانع از شکل گیری گل طارمی و پرسپولیس شد، این بار در پنجمین بازی خود به دنبال ارتقای این آمار است و باید دید این بار مهاجمان پرسپولیس به جای تور دروازه بار دیگر این دروازه بان بلند قامت را نشانه خواهند گرفت یا خیر. البته این دروازه بان نیز چندان مطمئن نشان نداده و در چهار دیداری که حضور داشته 3 بار دروازه‌اش باز شده، تنها یک کلین شیت به نام خود ثبت کرده است و البته با این حال بیش از 80 درصد ضرباتی که دروازه‌اش را نشانه گرفته را دفع کرده است.


خط حمله زهردار
لخویا در مرحله گروهی دروازه تمام رقبای خود را گشوده بود و با 15 گل زده آماری فوق العاده از خود به جا گذاشته بود که البته در جدال برابر پرسپولیس تداوم گلزنی آنها متوقف شد. لخویا این تعداد گل را با 68 بار اقدام به حمله روی دروازه حریفان ثبت کرده و از این تعداد حملات 40 شوت در چارچوب داشته است و 12 پاس گل در این راه ثبت شد.


جدال پاسورهای فوق العاده
هم پرسپولیس و هم لخویا از نظر گردش توپ و ارسال پاس آمار فوق العاده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند. لخویا با 2561 پاس برابر پرسپولیس که 2459 پاس را ثبت کرده، قرار گرفته‌است. این دو تیم در پاس اشتباه نیز رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و لخویا 701 پاس اشتباه و پرسپولیس 752 پاس اشتباه داشته است.


ناموفق در ارسال‌ها
لخویا در مجموع 82 ارسال داشته که از این تعداد تنها 26 ارسال موفق داشته و 66 ارسال ناکام در کارنامه‌اش ثبت شده است تا تنها 28 درصد موفقیت برای آنها ثبت شود.


غلبه تکنیک پرسپولیس به لخویا

بازیکنان لخویا تاکنون 109 بار اقدام به دریبل بازیکن روبه روی خود کرده‌اند که تنها 67 بار در آن موفق بوده‌اند و موفقیت 61درصدی برای آنها به ارمغان آورده است. این در حالی که پرسپولیس به تعداد تمام دریبل‌های موفق و ناموفق آنها دریبل موفق داشته و 104 دریبل موفق در کارنامه سرخپوشان ثبت شده و تنها 27 دریبل ناموفق داشته‌اند. لخویا 96 بار حریفان را مجبور به خطا کرده و این تعداد برای پرسپولیس 107 خطا بوده است. پرسپولیس البته تیم خشن‌تری نسبت به لخویا بوده و با 113 خطا روی بازیکنان حریف و لخویا با 106 بار خطا روی بازیکنان حریف در این زمینه نیز کارنامه خود را ثبت کرده اند.

دیدگاه‌ها