کد خبر : 1418850 | 08 خرداد 1396 ساعت 16:25 | 13.1K بازدید | 1 دیدگاه

نفرات زیادی را به فوتبال ایران معرفی کردیم؛

برمک: بازیکنان را دیر به ما دادند

کوروش برمک مربی تیم جوانان می گوید که اگر قرار است نقدی بر عمکلرد تیم ملی باشد، باید آن نقد منصفانه و در راستای بهبود روند تیم ملی باشد.

برمک: بازیکنان را دیر به ما دادند

کوروش برمک مربی تیم جوانان ایران در جام جهانی 2017 زیر 20 سال کره جنوبی در گفتگو با "ورزش سه" در مورد نتایج تیم ملی صحبت کرده است.


پیشرفت خوبی طی سه سال گذشته داشته ایم
باید یک برنامه تلویزیونی در خصوص عملکرد ما در جام جهانی تشکیل شود تا آقای پیروانی از عملکرد تیم دفاع کند و از روند پیشرفت تیم بگویند. زمانی که استارت زدیم دو هدف داشتیم که یکی رسیدن به جام جهانی بود که موفق شدیم و دیگری هم صعود به جمع 16 تیم پایانی بود که اتفاق نیفتاد.


بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کردیم
باید از بدنه فدراسیون و آقای کفاشیان و تاج هم تشکر کنیم که در این مدت حمایت خوبی از تیم داشتند. زمانی که ما کارمان را در تیم شروع کردیم فقط رضا کرملاچعب در لیگ بازی می کرد و بقیه بازیکنان در لیگ بازی نمی کردند ولی حالا بازیکنان زیادی در لیگ برتر داریم که خیلی ها مثل امید نورافکن و عارف غلامی فیکس بازی می کنند و خیلی ها هم به عنوان یار جایگزین در اکثر بازی های تیمشان به میدان می روند. البته مربیان لیگ هم خیلی برای بازیکنان تیم زحمت کشیدند ولی شرایط سختی در مورد بازیکنانی داشتیم که در تیمشان فیکس نبودند.


بازیکنان را دیر به ما دادند
تیم ما از نظر بلوغ تاکتیکی و تکنیکی به شرایط خوبی رسیده بود ولی بازیکنان خیلی دیر در اختیار ما قرار گرفتند و فرصت رسیدن به آمادگی بدنی را نداشتیم.


دوست داریم که نقدها منصفانه باشد
پس از حذف تیم ملی انتقادات غیرمنصفانه ای نسبت به عملکرد تیم شد. ما از آقای مناجاتی که خودش 16 سال پیش مربی تیم ملی بوده و تیمش حتی نتوانسته در مسابقات گل هم بزند، انتظار نقد منصفانه را داریم. من به عنوان یک کوچکتر نباید این حرف ها را بزنم ولی واقعا از آقای مناجاتی انتظار بیشتری داشتیم. انتظار داریم نقدها برای بهبود روند تیم باشد نه برای کوبیدن پیروانی و برمک.


عدم آمادگی جسمانی به تیم ضربه زد
در بازی با کاستاریکا اشراف کامل روی بازی داشتیم ولی نداشتن آمادگی جسمی باعث شد تا در 20 دقیقه پایانی حتی در معرض گل خوردن هم قرار بگیریم که این اتفاق رخ نداد. در بازی با زامبیا با توجه به اینکه می دانستیم تیم خیلی خوبی دارند، سیستم دفاعی را انتخاب کردیم و قصد داشتیم تا با استفاده از سرعت بازیکنانی نظیر رضا شکاری، مهدی خانی و رضا جعفری به آنها ضربه بزنیم که موفق هم بودیم ولی خوب در باخت 4 بر 2 یک سری مسائل درون خانوادگی هم پیش آمد که ترجیح می دهم راجع به آنها صحبتی نکنم.


می دانستیم زامبیا با نفرات اصلی مقابل کاستاریکا بازی نمی کند
در بازی آخر می دانستیم که زامبیا با توجه به قطعی شدن صعودش به بازیکنان ذخیره اش بازی می دهد و این احتمال وجود دارد که کاستاریکا بازی را ببرد. بنابراین تصمیم گرفتیم باز هم نسبت به بازی قبل دفاع فشرده تری داشته باشیم و تاکتیکی که انتخاب کردیم هم جواب داد ولی موضوعی که وجود داشت این بود که ما روی دو اشتباه فردی گل خوردیم که البته این اشتباهات در فوتبال طبیعی است.


در مجموع عملکرد خوبی داشتیم
در مجموع ما رفته بودیم که از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم و فکر می کنم با بازی هایی که ارائه دادیم حداقل شرمنده مردم نشدیم. تیم ما به بلوغ تاکتیکی رسیده بود ، چراکه 28 ماه روی این موضوع کار شد و مهم ترین ضعف ما در این بازی ها عدم آمادگی جسمانی بود که همین موضوع هم در نهایت به ما ضربه زد.

دیدگاه‌ها