کد خبر : 1418924 | 08 خرداد 1396 ساعت 21:51 | 180.4K بازدید | 0 دیدگاه

عصر جدید بلوگرانا آغاز شد

رسمی؛ والورده سرمربی بارسلونا شد

ارنستو والورده سرمربی 53 ساله و سابق بیلبائو به طور رسمی و با قراردادی 2 ساله هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت.​​​​​​

رسمی؛ والورده سرمربی بارسلونا شد

 

به گزارش "ورزش سه"، لحظاتی پیش باشگاه بارسلونا اعلام کرد که ارنستو والورده سرمربی بعدی این تیم خواهد بود.جوزپ بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا با اعلام این خبر اذعان داشت که قرارداد والورده 2 ساله و با گزینه تمدید قرارداد برای سال سوم خواهد بود.

 

80 روز پیش بود که لوئیس انریکه در نشست خبری پیش از بازی با خیخون اعلام کرد که قصد تمدید قرارداد خود با بارسلونا را ندارد و فصل بعد دیگر مربی این باشگاه نخواهد بود. او فاش ساخت که تابستان گذشته این مساله را به اطلاع مدیران بارسا رسانده بود.

 

مطابق انتظار، نام های زیادی برای جانشینی انریکه در رسانه ها ردیف شدند. از رونالد کومان گرفته تا خورخه سامپائولی. حتی از لوران بلان و پیتزی نیز به عنوان گزینه های جانشینی انریکه نام برده شد ولی در نهایت همه راه ها به دو نام ختم شد: والورده و اونسوئه(کمک اول انریکه).

 

دستیار انریکه پس از درگیری با نیمار در تمرین بارسا از دور کنار رفت و در نهایت والورده به عنوان گزینه نهایی معرفی شد. از هفته گذشته رسانه های بارسلونا با قاطعیت از انتخاب والورده خبر دادند و سرانجام امروز این شایعه رنگ حقیقت به خود گرفت.

 

1202180

 

والورده که بین سال های 1988 تا 1990 در بارسلونای یوهان کرویف بازی می کرد و با فضای این باشگاه آشنایی کامل دارد، حالا ماموریتی بس سنگین در بارسلونا خواهد داشت. او که از سال 2013 تا 2017 هدایت بیلبائو را بر عهده داشت، وارد مهمترین مرحله از دوران مربیگری خود شده است.

 

والوروده در بیلبائو میراث بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت و با اعتماد به جوانان توانست از تیم باسکی، یک حریف خطرناک برای همه تیم های لالیگا بسازد. او در دو سال اخیر نیز توانست سهمیه لیگ اروپا را با بیلبائو کسب کند.

 

هرچند بسیاری با دیده تردید به موفقیت والورده در بارسا نگاه می کنند ولی در بارسلونا بر این عقیده هستند که اعتماد او به جوانان و تیم های پایه ای می تواند این هویت از دست رفته بارسلونا در دوران انریکه را به باشگاه بازگرداند.

 

او در اولین گام باید سه ال کلاسیکوی متوالی را تجربه کند. اولی یک بازی دوستانه در میامی خواهد بود و سپس دو بازی رفت و برگشت سوپرکاپ اسپانیا. شاید دشوارترین شروعی که والورده در بارسلونا تصورش را داشت. او البته خاطره خوشی از سوپرکاپ اسپانیا دارد. آخرین بار سال 2015 با بیلبائو توانست بارسلونا را 5-1 شکست داده و فاتح سوپرکاپ اسپانیا شود.

 

همچنین جان آسپیاسو و خوزه آنتونیو پوزکانو نیز به عنوان دستیار و مربی بدنساز، والورده را در امر هدایت بارسا یاری خواهند کرد. 

دیدگاه‌ها